De eerste keer sowieso met fijne korrel. 800 of meer, en nat op een blokje (zie mijn topics). Heel voorzichtig en heel langzaam.
Een truukje kan zijn om eerst eens proberen op een plaats die je niet ziet achteraf. Dan weet je meteen hoeveel je kan schuren vooraleer je de bedrukking meehebt...
F14 Tomcat shoppen
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Re: F14 Tomcat shoppen
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Dus je lakt alle eerste lagen zelf met een 1K lak en verfroller en laat dan de laatste lagen door een spuiter doen. Ik neem aan dat de spuiter dan ook 1K gebruikt omdat 2K lak niet over 1K heen mag?wza1979 schreef:Mij bevalt het prima. Het is een stuk beter dan zelf spuiten met een spuitbus. Dat wordt lang niet zo glad en mooi.
Let wel: ik doe de laatste toplaag altijd door de spuiter ( kost maar paar tientjes ).
Voordelen: makkelijk thuis te doen, vrij goed en strak, goedkoop, vrij hard nog voor een 1k lak.
Nadeel: niet zo strak als 2k bij spuiter
(PS: sorry voor het opduiken van dit oude, doch heerlijke topic).

Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
-
- Real name: Ronald
Wat is dit toch een heerlijke thread om te lezen..
Haal hier een hele hoop info vandaan....
Ik lees echter en hele hoop over scheuren.. scheuren en nog een scheuren..
In de meeste gevallen snap ik dit..
Maar... Nu ben ik van plan om het speelveld van mijn RFM eens flink aan te pakken en wil deze dan ook super netjes hebben.. Maar het lijkt mij geen (goed) fijn idee om het speelveld te schuren..
Wellicht heb ik dit stukje niet goed begrepen is gebeurt het eerste schuren pas na de eerste lak laag..
Heb ook nog niet echt begrepen waar de laatste poest beurt mee gebeurt (polish shine of zo.. )
Kan iemand mij ook vertellen wat nou de beste middelen zijn om het speelveld schoon te maken ?
EDIT: nog een vraagje: schuren jullie met nat of droog papier?
Haal hier een hele hoop info vandaan....
Ik lees echter en hele hoop over scheuren.. scheuren en nog een scheuren..
In de meeste gevallen snap ik dit..

Maar... Nu ben ik van plan om het speelveld van mijn RFM eens flink aan te pakken en wil deze dan ook super netjes hebben.. Maar het lijkt mij geen (goed) fijn idee om het speelveld te schuren..
Wellicht heb ik dit stukje niet goed begrepen is gebeurt het eerste schuren pas na de eerste lak laag..
Heb ook nog niet echt begrepen waar de laatste poest beurt mee gebeurt (polish shine of zo.. )
Kan iemand mij ook vertellen wat nou de beste middelen zijn om het speelveld schoon te maken ?
EDIT: nog een vraagje: schuren jullie met nat of droog papier?
- Turalyon
- Real name: Gabriël
Dit helpt: http://www.flippers.be/shop_pinball_machine_3.html
Maar retoucheren zou ik aan de pro's overlaten....
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who
Gone: Dr Who
-
- Real name: Ronald
Bedankt! Zeer duidelijk verhaal. Daar heb ik zeer wat aan!Turalyon schreef:Dit helpt: http://www.flippers.be/shop_pinball_machine_3.html