En ik zal weten wat gedaan, er is serieus wat schade op alle typische plaatsen. Een overzicht.

Gelukkig geen schade tussen flippers, en ook de shooterlane valt best mee.

Wel insertschade aan de "return to battle" en aan de missies. Hier moeten nieuwe decals komen. Mylar onder de ball drop is beschadigd, en ook de bedrukking eronder zal moeten hersteld worden.

Overige inserts zijn ok, ook de steden zijn onbeschadigd. Helaas wel, zoals altijd, schade aan de stroke of luck inserts.

Maar dan...

Ten slotte vuil en balsporen aan de bovenkant. Vooral de schade aan de schotel vind ik jammer, dat is een moeilijke herstelling met die fijne zwarte lijntjes...

De voorbereidende werken dan: mylar verwijderen en zoveel mogelijk het vuil wegschuren. Ik doe de eerste schuurbeurt altijd handmatig en voorzichtig met papier op een rubberen blokje zodat ik niet doorheen de diamondplate vernislaag zou schuren.

En daarmee ziet het speelveld er al veel beter uit. Allez, bij wijze van spreken dan toch...

Volgende stap: schade aan scoop en onder de schotel herstellen. It's Isopon time...
Ik gebruik weer de Mantis protector als mal, omwikkeld met wat tape en plastic folie zodat hij gemakkelijk loskomt nadat de Isopon is uitgehard.

Herstelling paar dagen laten uitharden, dan in model schuren met dremel en plankjes waarop ik schuurpapier heb gekleefd.

De insert decals dan. Ik vind de decals van Classic Arcades echte rommel. De tekening klopt dikwijls niet. Pure geldverspilling. Dus maak ik ze zelf.

Het probleem met nieuwe decals kleven is dat die transparanter zijn dan de originele vernis op de inserts. Ze zijn eerder transparant zoals de inserts bij Stern speelvelden. Dus als je maar sommige inserts vernieuwt met decals, dan zie je enorm het verschil met de andere. Daarom spuit ik eerst een heel fijn laagje quasi transparant wit boven de inserts. Het is heel weinig, maar juist genoeg opdat de nieuwe decals nét niet meer zo transparant zouden zijn, en het dus niet meer opvalt dat ze vernieuwd zijn.

Met decals er op ziet dat er dan zo uit.

En daarmee kan het speelveld weg voor een eerste sessie clearcoat. Heel dik, zodat ik het goed kan effen schuren vooraleer met de airbrushretouches te beginnen.
Wordt vervolgd, maar op 't gemakske

P