LOTR playfield

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: LOTR playfield

Bericht door wza1979 » 24 jun 2012, 20:37

Meesterlijk ! :clap:

Heb je ook nog een foto van die "roze" gift ? Hoe dat is geworden ?
Heb je die met de kwast gedaan, of was die kwast om te mengen ?

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door Eric » 24 jun 2012, 20:40

Knap zoals gewoonlijk. :good:

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

LOTR playfield

Bericht door Cedric » 24 jun 2012, 21:31

Bangelijk gewoon :good:

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door g94 » 25 jun 2012, 07:36

wza1979 schreef: Heb je ook nog een foto van die "roze" gift ? Hoe dat is geworden ?
Heb je die met de kwast gedaan, of was die kwast om te mengen ?
Afbeelding
Afbeelding

Penseel gebruik ik gewoon om te mengen en te vergelijken. Maar de herstelling zelf gebeurt met airbrush. Een kleurverloop zoals bij LOCK zou niet lukken met penseel.

Afbeelding

Het wit aan de extra ball heb ik wel met penseel gedaan. Kan ook niet echt anders. Hier moet wel het zwart nog even bijgewerkt worden. Die rose overdruk aan Gimli (die je nog net op de foto ziet) is helaas niet te herstellen.

Bemerk trouwens hoe slordig dit speelveld eigenlijk is gedrukt. Het zwart is te hoog gedrukt, je ziet dat het best aan de zwarte outlines, die zitten er bijna een halve mm naast... :wtf:

P

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door diesel64 » 25 jun 2012, 08:01

Sterk bezig weeral! :good:

Ziet er zeer knap uit. En die gradient is ook mooi geslaagd. Sterk!

Ik geraak hier hopeloos achter met mijn werk. :whisling: ;)
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: LOTR playfield

Bericht door Baron Shadow » 25 jun 2012, 08:13

Mooi hoor, neig toch nog steeds meer ernaar om ook eens een airbrush zet te gaan kopen.
Maar dan zal het alsnog wel heel veel oefenen op oude speelvelden zijn voordat dit lukt.
Zeker het mengen zal ook best lastig zijn heb ik wel al wat mee geoefend met Em'ers met acryll verf maar is niet makkelijk.
Vind dit soort herstellingen altijd zeer leuk om te zien :clap:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Scoob
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 sep 2011, 14:51
Real name: Vercruyssen Mike

Re: LOTR playfield

Bericht door Scoob » 25 jun 2012, 11:31

Prachtig pascal.. Prachtig!!

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door g94 » 25 jun 2012, 22:19

en........ klaar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen binnensteken voor finale clearcoat. Dan een paar weken laten uitharden voor ik het afwerk :wait: :eating:

P

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door diesel64 » 26 jun 2012, 09:23

Speciaal voor Pascal, zijn lievelingssmiley: :respect:

;)
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door HarrieD » 26 jun 2012, 09:35

Voor mijn beeldvorming: ik heb de foto's al een aantal malen bestudeerd, maar kan het er niet uithalen. Ik neem aan dat je de inserts afplakt met folie en de plaatjes die je wil gaan airbrushen uitsnijdt voor je begint te spuiten? Dan moet je toch een verdomd strakke hand hebben? En welke folie gebruik je daarvoor?

Mooi speelveld trouwens. Strak wederom.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door Cedric » 26 jun 2012, 09:37

Fantastisch werk Pascal :good: :respect:

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door g94 » 26 jun 2012, 19:43

HarrieD schreef:Voor mijn beeldvorming: ik heb de foto's al een aantal malen bestudeerd, maar kan het er niet uithalen. Ik neem aan dat je de inserts afplakt met folie en de plaatjes die je wil gaan airbrushen uitsnijdt voor je begint te spuiten? Dan moet je toch een verdomd strakke hand hebben? En welke folie gebruik je daarvoor?
Het afplakken gebeurt met Frisk film. Dat is heel dunne zachtklevende folie. Uit die folie worden dan de stukken, die moeten geairbrushed worden, uitgesneden met een soort scalpel of grafisch mes. Hier bij mijn Bashed Monster foto kan je dat goed zien.

Afbeelding

Strakke hand... :gay: De HEP man doet het gewoon met het blote oog en een gilettemesje, maar dat kan volgens mij bijlange niet precies genoeg (tenzij hij het gewoon efkes zo voor de show op de video deed). De truuk is eigenlijk simpel en vereist hoegenaamd geen strakke hand: ik snij alles uit doorheen een loupe. Die vergroot dusdanig sterk dat ik ongeveer perfekt op de lijn kan snijden. En als er al eens een kleine afwijking is, dan kan je die met het blote oog niet zien :geek:

Ik heb die techniek niet uitgevonden: vroeger, toen er nog geen pc's waren, werd alle drukwerk zo gemaakt. Ik heb mijn "dradenteller" (zo het die loupe) al jaren. Onlangs heb ik dit modelletje kunnen kopen, met ingebouwde leds. Da's alweer wat beter...

Afbeelding

Al deze dingen zijn te koop bij Schleiper of bij een airbrushwinkel. Die loupe met leds heb ik in Rijsel gevonden in een winkel die "Nature et Decouverte" heet.
P

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Re: LOTR playfield

Bericht door Jack » 26 jun 2012, 19:46

Straffe kost! Proficiat!

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: LOTR playfield

Bericht door Den Duze » 27 jun 2012, 09:05

Ja Pascal, zo'n ledjes in de loupe zien er wel gemakkelijk uit.
Ik sta steeds met een bureaulamp naast mijn speelveld en dan heb ik nog geregeld last van de schaduw van het mesje terwijl ik aan het snijden ben.
Ik ga ook eens uitkijken naar zo'n loupe met leds!

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door HarrieD » 27 jun 2012, 09:17

Weer wat geleerd. Thanks.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door Eric » 27 jun 2012, 17:37

Den Duze schreef:Ja Pascal, zo'n ledjes in de loupe zien er wel gemakkelijk uit.
Ik sta steeds met een bureaulamp naast mijn speelveld en dan heb ik nog geregeld last van de schaduw van het mesje terwijl ik aan het snijden ben.
Ik ga ook eens uitkijken naar zo'n loupe met leds!

Je kan ze hier bestellen , http://www.natureetdecouvertes.com/cade ... d-40124990

Indien je er eentje besteld mag je voor mij eentje mee bestellen indien je wilt.

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: LOTR playfield

Bericht door Den Duze » 28 jun 2012, 07:55

Thanks voor de link.

@g94: kun je beamen dat dit dezelfde zijn (of toch ongeveer)
Reden: 20 euro? ik dacht dat ik voor mijn huidige loupe meer dan 50 euro betaald heb (bij schleiper) dus ik twijfel aan de kwaliteit van deze loupe.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door g94 » 28 jun 2012, 09:54

Ik dacht wel dat ik de mijne iets duurder betaald heb in de winkel zelf dan de prijs hier online, maar soit: 99% zeker dat het die is. Uiteraard nog transportkosten bij te rekenen (en ik zie dat ze momenteel niet te koop is online), maar inderdaad goedkoper dan die bij Schleiper.

Ik heb de 2 loupes zonet efkes vergeleken. Ze vergroten ongeveer evenveel, maar je merkt wel een verschil in kwaliteit in de lens. Als je doorheen die van Schleiper kijkt, dan is alles haarscherp, ook aan de rand. Bij deze is het in het midden ook scherp, maar aan de rand wordt het iets onscherper. Tja, het prijsverschil moet ergens zitten...

Voor dagelijks professioneel gebruik zou ik zeker die van Schleiper aanraden. Als je een ganse dag door die andere zou kijken, dan heb je gegarandeerd hoofdpijn. Maar om af en toe eens een half uurtje door die loupe wat frisk snijden, is ze zeker voldoende, en is die LED verlichting wel handig.

Ze hebben ook winkels in Brussel: http://www.natureetdecouvertes.com/magasins/belgique

P

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: LOTR playfield

Bericht door Den Duze » 28 jun 2012, 13:42

OK thanks master voor de uitleg :respect:
Als ik hoofdpijn begin te krijgen dan schakel ik simpelweg over op de schleiper loupe, ik heb deze toch ter beschikking.

Ik zal wel goed moeten onthouden dat ik het vrouwtje nooit met deze (hoofdpijn veroorzakende) loupe mag laten werken :madman:

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6153
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door zwartepanter » 01 jul 2012, 09:32

Mooi mooi!

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door g94 » 10 jul 2012, 19:22

Voila, het speelveld is terug na de finale clearcoat sessie. Nice and shiny it is...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks de blink blink zal ik het nog een laatste keer moeten opschuren om het volledig vlak te krijgen. Als ik scherpstel op de weerkaatsingen, dan zijn er inderdaad nog lichte golven in het speelveldoppervlak zien. De rechte lijnen zijn nog niet 100% recht. Geen probleem: dat was het plan en de vernis ligt toch veel te dik nu.

Afbeelding
Afbeelding

Opschuren dus met lichte korrel (ik denk te beginnen met 800, en oplopend tot 2000), daarna polieren om het weer blinkend te krijgen. Maar eerst nog een weekske of 2 laten uitharden...

P

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door HarrieD » 10 jul 2012, 19:28

Ik weet niet hoe het irl eruit ziet, maar ik vind het te bling bling moet ik je zeggen. Of heb je hem in je Escalade met zilveren spinners opgehaald?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: LOTR playfield

Bericht door g94 » 10 jul 2012, 19:33

Ik vind dit ook te bling bling hoor. Volgens mij zou dit ook amper te bespelen zijn, veel te glad en te stuiterig.
Dit is de verse vernis. Na het schuren en polieren is de verhouding juist goed tussen bling en weerstand.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5774
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door Pascal » 10 jul 2012, 19:34

jammer dat zo'n mooi speelveld in zo'n lelijk kabinet gaat belanden :lol:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: LOTR playfield

Bericht door Eric » 10 jul 2012, 19:47

Zal niet meer te spelen zijn zonder de nodige 8-)

Plaats reactie