Great Scott!

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
sake
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 jan 2013, 12:14
Real name: Sake
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door sake » 07 okt 2013, 10:18

Ziet er goed uit! Prachtwerk.
in play: TAF
in progress: HS2
wishlist: MM

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door MeesterPieter » 10 okt 2013, 14:25

cool, op marktplaat zie je wel s van die filmcellen voorbij komen inderdaad.

ik houdt me aanbevolen voor een how-to , of een productie in 2 voud :P (A)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 04 nov 2013, 08:37

Okee, gisteren het speelveld weer in de kast gelepeld. Een van de droptargets werkte niet (ik was dus vergeten de switch vast te draaien), 1 deel van de GI doet het niet (daar moet ik nog even achteraan), en 1 lampje uit de lampmatrix werkt niet (nieuw lampje erin heeft ook geen positief effect, dus dat moet ik nog even nakijken).

Voor de rest werkt alles zoals het hoort, alles is weel lekker snel en strak. Next stop: de kopkast, daarna het kabinet.

Ik zal snel wat foto's plaatsen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Great Scott!

Bericht door geertvdp » 04 nov 2013, 10:44

Proficiat hoor Harrie, ik volg het alvast op de voet.
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door MeesterPieter » 04 nov 2013, 21:44

dat 1 stuk GI niet werkt had ik ook precies, was bij mijne n gebroken soldering op t bordje met de zekeringen
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 06 nov 2013, 07:33

Okee, pics en meer info. De foto's heb ik gisteren even snel gemaakt met mijn telefoon, dus kwaliteit is discutabel.

Allereerst: GI probleem, ik begrijp het even niet. Sowieso knalt F1 eruit (5A) en dat duidt op een kortsluiting. Dat klopt ook, ik meet slechts 0,7 ohm. Maar de rechter GI meet slechts 1,4 ohm. Dat begrijp ik niet. Omdat er enkel leds in steken verwacht ik dit dus echt niet, sterker nog, het kan niet eens technisch gezien. Uiteraard heb ik de connectors van de print gehaald. Dus ik kan beide GI strings gaan lossolderen en doormeten.
Dat brengt me op het volgende: die GI's zijn afgezekerd met 5A slowblows. Nu ik enkel leds monteer zou ik dit graag verlagen naar een lagere waarde. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder helpt dit natuurlijk ook niet mee:

Afbeelding

Pics van het resultaat: (1 popbumpercap zit er inderdaad nog niet op, ik heb 2 te korte schroeven helaas). Verder moet ik het speelveld nog even oppoetsen, er ligt al wat stof zie ik op de foto's.
Verder moet ik zeggen dat de leds goed uitkomen op dit speelveld. Daar fleurt de boel goed van op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Links op de foto zie je de "unlimited millions" en "Twin 1885 jackpot" afgebeeld. Omdat dit rechtstreeks refereert naar BTTF3 heb ik deze niet voorzien van leds, maar van conventionele bulbs om het verschil tussen modern en vintage te borgen.

Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 11 nov 2013, 07:19

Mooi, there was light. Was being the keyword hier. Ik had het probleem herleid naar een rotte lampfitting. Deze gaf kortsluiting, maar na het reseaten van de led was de kortsluiting verleden tijd. Dus, nieuwe zekering erin, kast aan en mozes kriebel, wat een licht. Mooi mooi mooi. Dus: lekker spelen, bal in de popbumber trio..... licht weer uit.
Hmmpf, checken, bleek er nog een rotte fitting te zitten. Deze moest er tussenuit en zal worden vervangen. Weer meten: 1600 Ohm. Lijkt me een juiste waarde. Dus: nieuwe zekering, kast aan: let there be light!
Spelen spelen spelen, licht weer uit. GODVER!

Speelveld omhoog, multimeter eraan, en gaan uitsluiten. Dus: draden lossolderen. Kwam ik uiteindelijk uit bij een speelveld fitting (die je moet vastnieten). Uiteindelijk bleek dat er daar een heel klein stukje draad een kostsluiting gaf. Damn!

Maar goed, GI doet het nu weer. Ik heb het hele speelveld voorzien van die GI leds, warm wit. Nu nog even wat fittingen bestellen om het zaakje weer compleet te krijgen. En wat zekeringen, ben er doorheen zo'n beetje.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door Baron Shadow » 11 nov 2013, 08:15

Knap werk hoor. :clap:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Great Scott!

Bericht door MasterT1984 » 12 nov 2013, 16:08

prachtig! :popcorn:
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 26 nov 2013, 09:07

Okee, muntdeur aan de beurt. Dit is de oude:

Afbeelding

Inmiddels volledig uit elkaar gehaald en gespoten met zwart en 2 maal transparante lak. Vanavond zal ik een foto posten.

Verder heb ik het processorbord voorzien van een losse batterij, dit geeft wat rust.

To do:
- kopkast
- cabinet
- poten
- lockbar en siderails
- brom in speakers
- laatst resette de kast zich, dus voedingsrevisie (wellicht is de brom dan ook weg)
- er is een defect segment in een van de displays. Ik vermoed een losse soldering, of wellicht iets waar ik mee moet gaan leven
- lampjes op het speelveld
- speelveld opleuken met toys

Kortom, nog a lot to look forward to.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

benboogaard
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 aug 2011, 12:20
Real name: Ben Boogaard
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door benboogaard » 26 nov 2013, 17:42

Netjes!

Wat de reset betreft. CN1 op de voedingsprint wil dit nog wel eens veroorzaken of de grote elko op de voeding.
De brom hoort er een beetje bij, meestal werkt het om alle printen goed strak vast te zetten. Helemaal weg krijg je het niet.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 03 dec 2013, 08:14

Thanks for the info! Gisteren resette de kast ook weer uit het niets. I'll keep you posted.

Verder is de coindoor af. Met Motip spuitbussen heb ik 2 lagen zwart en 2 lagen blanke lak gespoten. Het resultaat is verbluffend. Als ik kijk naar de coindoors van mijn FH en WW is het verschil echt gigantisch! Verder heb ik alle interne metalen delen of getumbled, of gereinigd. De coinslots zijn in de ultrasoon geweest, de kabelboom gereinigd, de switches gereinigd en voorzien van een klein spraytje contactspray. Alle tie-wraps vervangen (want die vergelen), en de coinslots voorzien van custom cards. (Thanks to Meester Pieter!!!)

Verder heb ik het lockbarmechanisme gereinigd en voorzien van laklaag en wat stickers. Wat een verademing!

Okee, pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat sfeerbeelden:


Afbeelding

Afbeelding


Verder ben ik gisteren begonnen aan het lampenbord in de kopkast. Dat zag er echt verschrikkelijk uit:


Afbeelding

Deze heb ik schoongemaakt, licht geschuurd, wit gespoten (motip) en er een laag clear overheen gespoten (motip). Foto's volgen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Gottlieb collector
Berichten: 764
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:08
Real name: thierry
Locatie: Belgium

Re: Great Scott!

Bericht door Gottlieb collector » 03 dec 2013, 09:15

Ziet er netjes uit !

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Great Scott!

Bericht door zwartepanter » 04 dec 2013, 12:38

Proper werk! :clap:

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Great Scott!

Bericht door geertvdp » 04 dec 2013, 12:46

Ik zie dat je de muntproevers op euro's hebt? Heb je dit gedaan met de procedure elders beschreven op dit forum (http://www.flipperforum.be/viewtopic.ph ... uro#p23607), of op een andere manier?
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door MeesterPieter » 04 dec 2013, 19:33

mooi werk weer :)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 12 dec 2013, 09:06

Lampenbord klaar. Opnieuw wit gespoten, kabelboom gereinigd en opnieuw voorzien van tie-wraps. Alle lampjes in de tumbler geweest (echt mensen, ze worden er zooooooo schoon van!!!!)

Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Next stop: voedingsrevisie.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 18 dec 2013, 07:01

geertvdp schreef:Ik zie dat je de muntproevers op euro's hebt? Heb je dit gedaan met de procedure elders beschreven op dit forum (http://www.flipperforum.be/viewtopic.ph ... uro#p23607), of op een andere manier?
De muntproevers heb ik niet gemodificeerd. Wellicht is dat nog een restpuntje, maar zelf gebruik ik die dingen nooit. De eurokaartjes heb ik van meesterpieter, die passen perfect in de BTTF.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 31 mar 2014, 06:41

Afgelopen weekend een busje toegevoegd, deze dus:

Afbeelding

Lang gezocht naar een geschikt busje, omdat de T2 bijna niet te krijgen is als schaalmodel. De T1 wel natuurlijk. Maar uiteindelijk een busje gevonden, in het blauw, met een too good to be true montage mogelijkheid. (De carrosserie kan met 2 schroefjes worden losgehaald en weer terug geassembleerd worden. De binnenkant biedt mogelijkheid voor de plaatsing van een grote kleurenled, en omdat het busje met 2 schroeven in het doosje was vastgemaakt heb ik die mogelijkheid gebruikt om het busje vast te zetten aan de ramp.

Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Next stop: de DeLorean.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door Baron Shadow » 31 mar 2014, 11:59

Ziet er leuk uit maar was het niet mogelijk om de koplampen te vervangen door ledlampjes :?:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Great Scott!

Bericht door HarrieD » 31 mar 2014, 12:27

Ik heb er serieus over zitten nadenken, maar omdat het metaal is, en niet verzonken ligt is het met de beperking van het aanwezige gereedschap een serieuze uitdaging hier 2 gaten in te boren. Het VW logo daarentegen is van plastic en is makkelijk te verwijderen en eventueel terug te plaatsen. Dat heb ik dus als alternatief overwogen, maar de meerkleuren led heeft het gewonnen. Wellicht als ik hetzelfde busje nog eens kan vinden ga ik eens proberen dat te verneuken.

Voor de DeLorean zit ik met hetzelfde dilemma. Deze heeft vierkante koplampen, die wel verzonken liggen. Maar die zijn te klein om er een gaatje in te boren. Met de dremel van de binnenkant alles wegslijpen lukt helaas ook niet, daarom heb ik een led geplaatst waar origineel de flux capacitor zit. Daar komt een gele led die oplicht samen met de flasher achter de toren van het gemeentehuis.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door Baron Shadow » 31 mar 2014, 15:39

Ja keuzes maken inderdaad, ziet er in ieder geval leuk uit hoor :clap:
Ik hou wel van die eigen mods in of op een flipperkast.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: Great Scott!

Bericht door markske » 31 mar 2014, 19:42

hoeveel en welke schaal moet je er hebben in T2?
ze zijn wel te vinden als je weet waar te zoeken ;)
zelfs niet gans correct die van de film is een T2B, je schaalmodel is een T2A westfalia maar das echt mierenneuken :run:
als je wil hoor ik wel eens achter een correcte zoals uit de film :idea:
neemt natuurlijk niet weg dat de kast af is :respect:
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Great Scott!

Bericht door spacecake » 31 mar 2014, 20:20

Raar dat ik deze treat gemist heb...!

Ziet er zeer goed uit Harrie...!
Altijd leuk om te zien dat ouwe kasten weer netjes opgeknapt worden...
Ook de Mods vind ik erg leuk gedaan.
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Great Scott!

Bericht door Mentara » 31 mar 2014, 20:37

Hele leuke mod! Als fan vd bttf films vind ik dit echt een heel mooi project! :good:
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Plaats reactie