The Naked Addam

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

The Naked Addam

Bericht door g94 » 23 okt 2011, 22:36

Mijn project voor deze winter: een Addams Family!

Ik heb weet van minstens 2 andere forumleden (pierreuh en den duze) die op dit moment een TAF aan het restaureren zijn, dus ja, echt uitzonderlijk is dit niet. Hoeft ook niet, ik vind het juist interessant dat we met verschillende tegelijk aan eenzelfde kast bezig zijn.

Al is wat ik van plan ben eigenlijk geen echte restauratie. Bij een restauratie is het immers de bedoeling om een flipperkast dusdanig grondig te herstellen (of stukken te vervangen) tot nieuwstaat, tot ze eruit ziet zoals toen ze uit de doos kwam. Wat ik ga proberen te reconstrueren heeft eigenlijk nooit in een doos gezeten.

Het is allemaal hiermee begonnen...

Afbeelding

Ik zag dit whitewood speelveld zo'n dikke anderhalve maand geleden op Ebay. Ik heb het hier nog gepost, want ik moet eerlijk bekennen dat ik uiterst verwonderd was dat zoiets te koop kwam. Ik Heb een bodje gedaan (eigenlijk een serieus bod - dit wou ik absoluut niet uit mijn vingers laten glippen). Maar uiteindelijk heb ik maar een goeie 300€ moeten betalen (de Belgische douane heeft er wel 140 Euro bijgelapt, maar dat is een ander verhaal), dus dat valt toch enorm mee voor een uniek stuk pinballgeschiedenis? Ik bedoel: dit is een onbeschadigde whitewood van de meest populaire flipper ooit... :wtf:

En dus is het mijn bedoeling om een werkende whitewood van The Addams Family te maken. Zonder artwork, zonder versieringen, zonder mods, ... een naked Addam. En daarmee heeft dit topic meteen een naam ;)

Dat wordt voor een stuk giswerk, want er zijn zeer weinig foto's, laat staan videos, te vinden van whitewoods. Een tiental foto's op IPDB, en wat prentjes via Google, maar geen enkele van Bally of Williams uit de vroege jaren '90. Alleen deze van EATPM komt in de buurt (Thx Pascal!). Ik ben dus nog op zoek naar meer beeldmateriaal, ik heb ook een oproep gedaan op RGP.

Ik heb op dit moment wel al wat ideeën van waar het naartoe moet, maar ben nog over een pak details aan 't nadenken. Aan de ene kant wil ik dat het resultaat geloofwaardig is, dus dat het inderdaad zó zou kunnen geweest zijn. Aan de andere kant wil ik wel een "mooi" resultaat voor de moeite en het werk dat erin zal worden gestoken. Het zal kwestie zijn van een juist compromis te vinden, want het was natuurlijk destijds totaal Pat Lawlor's zorg niet dat die whitewoods "mooi" zouden zijn.

De deadline.
Jawel, ik heb een deadline: op 26 maart 2012 moet het project klaar zijn. Dan zal het speelveld, aldus die stempel op de kopse kant, precies 20 jaar oud zijn.

Afbeelding

Het maffe is dat dit speelveld totaal onbeschadigd is. Het is nooit bespeeld geweest. Volgens de man van wie ik het speelveld kocht is het wellicht gebruikt om lak te testen. Het waren inderdaad de early days van diamond plate. Het speelveld is dus gelakt. Ook de onderzijde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In die 20 jaar tijd is de lak helaas niet meer wat hij zou moeten zijn. Er zijn wat braampjes aan de inserts, en op sommige plaatsen is de lak gebarsten.

Afbeelding
Afbeelding

En dus heb ik er de lak aan de bovenzijde maar afgeschuurd om het opnieuw te laten lakken met moderne clearcoat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Intussen heeft het speelveld al een eerste sessie clearcoat gehad (helaas heb ik er geen foto's van). Het ziet ernaar uit dat er in totaal 3 sessies zullen nodig zijn. En vermits ik deze keer niks moet airbrushen tussendoor schiet dat goed op. Als alles meezit heb ik binnen 14 dagen een afgewerkt en superblinkend speelveld 8-)

De rest dan.
Ik heb van Carl een afdanker kunnen kopen. Carl noemt het een 'cannibal' machine, ze heeft gediend voor wisselstukken, een en ander is er inderdaad uitgevezen. Gelukkig ontbreken er geen unieke stukken (of toch niet dat ik op dit moment al gezien heb): het zijn vooral rubbertjes, flippers, wat targets, dat soort dingen. Perfekt voor mijn doel, daarmee moet ik het niet meer doen :lol:

Het kabinet ziet er echter heel goed uit. Struktureel is het perfekt en er is geen noemenswaardige schade die niet gemakkelijk kan hersteld worden. Hier is dus iets heel moois van te maken.

Afbeelding
Afbeelding

En dit is dan meteen mijn eerste dilemma. Dit is een van de laatst geproduceerde kabinetten: het heeft een "gold" kast en een blauwe kopkast. Dus dit klopt niet echt met mijn whitewood speelveld, dat net van het hele begin dateert... Dus ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen.

Waar ik wel al zeker van ben is dat een nieuwe lockbar ga plaatsen :lol:

Afbeelding

Binnenkant kabinet is ok.

Afbeelding

Speelveld is serieus beschadigd, maar who cares? De ramp is inderdaad een ramp: te vervangen. Sommige plastics ontbreken, geen probleem: ik maak toch nieuwe zonder bedrukking. En ook posts en targets zijn gemakkelijk te vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook aan de onderkant ontbreekt dus één en ander. Maar veel zit er los bij in een doos. Het is me niet duidelijk waarom ze de thing assy hebben losgevezen, voor zover ik kan zien ontbreekt er niks.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kast start niet op. Volgens Carl: "Machine does not start up due bad bridgerectifiers of 5 and 12 Volt on power board". De borden zijn over 't algemeen wel proper, maar hier en daar zijn er inderdaad "aandachtspuntjes". I will need help on this... :oops:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dat is het zowat op dit moment. Op zich is dit niet zo'n moeilijk project en ik heb tot eind maart de tijd. Het speelveld moet nu uit de kast zodat ik het kan beginnen leegmaken. Dan zal ik beter alle ontbrekende stukken kunnen inventariseren. En tegen dan komt het geclearcoate speelveld terug...

Ik heb hier echt zin in!

Wordt vervolgd!
P

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 837
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door jay-jay » 23 okt 2011, 23:11

:clap: pascal, ik bewonder je werk en inzet voor de flippers :good:
maar waar haal je toch iedere keer de zin en tijd vandaan om hier een stukje over te schrijven :?:

stukje :!: miljaar.....dit is voor mij een uur werk om dat zo op te stellen en hier te typen
mijn IJ verhaaltje moet ik ooit nog eens afmaken, maar ja...tijd :!:
als ik tijd heb, heb ik geen zin. en als ik zin heb om iets te schrijven, dan heb ik geen tijd :lol:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 1107
Lid geworden op: 15 aug 2011, 08:40
Real name: Eric Andries
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door Eric » 24 okt 2011, 04:52

Super Pascal, ben al aan het water tanden

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door Avatar » 24 okt 2011, 05:52

Leuk! Een specialleke deze keer.
Dat wordt weer genieten.

In 1 van die flipper-DVD's (de laatste documentaire Special when lit) zat er daar een Amerikaan die papier en foto's verzamelt. Diene mens zat niet via internet te werken als ik mij goed herinner. Misschien moet je via RGP die zijn adresgegevens eens proberen op te snorren en via een briefke te vragen of die geen whitewood-foto's heeft uit de tijd van TAF.
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
Stan
Berichten: 299
Lid geworden op: 07 okt 2011, 14:23
Real name: Stan Wydooghe
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door Stan » 24 okt 2011, 07:42

Pascal, dit is een zeer bewonderenswaardig initiatief !
Mijn allergrootste respect voor uw werk. :respect:
SOP, FF LE, RUSH, Criterium 75 EM, GP, PF BMF (on order)

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door diesel64 » 24 okt 2011, 08:00

Waw, super. Hier zat ik op te wachten! Ik had al zo'n indruk dat het dit ging worden. :mrgreen:

Dit wordt echt een unieke kast en ik kijk uit naar je vooruitgang.

Trouwens: die boards. Dat kan toch niet veel problemen geven. Die CPU bijvoorbeeld ziet er echt een eitje uit om te fixen. Als ik wat korter bij woornde, nam ik ze wel onder handen. Maar er zal daar bij jou in de buurt ook wel wat volk zijn die dat kan, zeker? ;)
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: The Naked Addam

Bericht door Den Duze » 24 okt 2011, 08:08

Miljaar, als den G94 nen TAF maakt zal mijn restauratie (probeerselke) niet veel meer voorstellen want tegen den G94 zijn projectjes kan ik zeker niet op :mrgreen:

Pascal, zoals je weet heb ik een volledige nieuwe plasticset voor een TAF.
Indien je wenst mag je deze altijd gebruiken om uw clear plastics na te maken
Ook ligt mijn kast volledig uit elkaar dus als je een onderdeel/printplaat nodig hebt om na te kijken hoe of wat moet je het maar zeggen.

NB: ben je nu plan om een bestickerd of een onbestickerd cabinet te gebruiken?

Succes

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door g94 » 24 okt 2011, 08:25

Den Duze schreef:Ook ligt mijn kast volledig uit elkaar dus als je een onderdeel/printplaat nodig hebt om na te kijken hoe of wat moet je het maar zeggen.
Mersie Didier, maar niet zeker of dat nodig zal zijn, want ik heb mijn gewone TAF ernaast staan. Da's dus gemakkelijk deze keer. Ik heb wel al gemerkt dat er verschillen zijn, bijvoorbeeld aan de through. Maar je plastics zouden wel handig kunnen zijn, dan moet ik die niet uit mijn gewone TAF vijzen...
Den Duze schreef: NB: ben je nu plan om een bestickerd of een onbestickerd cabinet te gebruiken?
Nog geen idee. Maar het zou alleszins zonde zijn om deze bedrukking weg te schuren. Misschien ga ik wel voor een TAFG whitewood :? :x
diesel64 schreef:Die CPU bijvoorbeeld ziet er echt een eitje uit om te fixen. Als ik wat korter bij woornde, nam ik ze wel onder handen. Maar er zal daar bij jou in de buurt ook wel wat volk zijn die dat kan, zeker?
Ik ga ze eerst eens stuk voor stuk in mijn gewone TAF steken en zien wat er gebeurt als ik die dan opstart...
Stan schreef:Pascal, dit is een zeer bewonderenswaardig initiatief !
Ik neem aan dat de meningen verdeeld zijn hierover. UIteindelijk is het namaak. Op RGP was er iemand die antwoordde dat het "a total waste of time and money" is, "this has no value". Ik ben het daar niet mee eens: zolang ik me ermee ammuseer is het de tijd en het geld waard. En zelfs al is het namaak, whatever: de Graslei en het Gravensteen in Gent zijn ook fake, en toch trekken die jaarlijks duizenden toeristen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door g94 op 24 okt 2011, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door diesel64 » 24 okt 2011, 08:31

g94 schreef: Nog geen idee. Maar het zou alleszins zonde zijn om deze bedrukking weg te schuren. Misschien ga ik wel voor een TAFG whitewood :? :x
Goh. Ik zou dat niet zo'n zonde vinden eigenlijk. 't Is niet dat er TAFs te kort zijn. En eerlijk gezegd vind ik die combo gold/blauw die Williams heeft doorgevoerd om hun stock erdoor te rammen niet zo heel mooi. Maar da's jouw keuze natuurlijk!
g94 schreef: Ik ga ze eerst eens stuk voor stuk in mijn gewone TAF steken en zien wat er gebeurt als ik die dan opstart...
Uhu. Maar die batterijcorrosie zal toch behandeld moeten worden, ook al is ze maar klein.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door David Pinball Wizz » 24 okt 2011, 08:34

Ziet er idd wel cool uit! Zal iets leuk worden in ieder geval :)

Mn broer zn taf restauratie is wel eentje op G94 zn niveau zoals de monster bash, maar tis geen grote schrijver.

Dit is echt iets heel anders en zal idd een uniek stukje worden. Misschien kan je een sloop kopkast zoeken vanuit het taf tijdperk en deze met goldkopkast stickers bestickeren. Zo dien je de mooie kopkast van uw huidige niet kapot te maken en ga je zo naar een totaal gold cabinet, wat misschien meer strookt met de kleur van het hout op de whitewood.

Langs de andere kant is het misschien interessant om idd foto's van taf whitewoods te zoeken en te kijken hoe deze toenertijd opgesteld was tijdens het design process.

In dit filmpje wordt taf geproduceert maar je ziet er niet zo veel whitewood achtig iets op jammergenoeg:
http://www.youtube.com/watch?v=VgRK5ZrCPoE
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door g94 » 24 okt 2011, 08:55

David Pinball Wizz schreef: Misschien kan je een sloop kopkast zoeken vanuit het taf tijdperk en deze met goldkopkast stickers bestickeren.
Dat zou inderdaad een goed idee zijn, maar zijn die TAFG head decals dan te koop ergens?

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door David Pinball Wizz » 24 okt 2011, 09:08

IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door David Pinball Wizz » 24 okt 2011, 09:17

In dit filmpje you will eat your heart out:

http://wn.com/The_Addams_Family_(pinball)

transparant bookcase, transparant thing box, ... :)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door Cedric » 24 okt 2011, 10:01

Wow cool Pascal, ik had gehoopt dat je de verkoop op Ebay ging hebben !
dit zal weer eens een leuk topic worden :yahoo:

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door Avatar » 24 okt 2011, 11:57

David Pinball Wizz schreef:Langs de andere kant is het misschien interessant om idd foto's van taf whitewoods te zoeken en te kijken hoe deze toenertijd opgesteld was tijdens het design process.
Een TAF-whitewood zal in een Hurricane-kast gezeten hebben (of zelfs nog een andere kast) uit de Williams-stal. De Bally kasten van net voor TAF zijn er allemaal nog met die andere kopkast met het logo bovenaan.
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door diesel64 » 24 okt 2011, 12:03

Avatar schreef: Een TAF-whitewood zal in een Hurricane-kast gezeten hebben (of zelfs nog een andere kast) uit de Williams-stal. De Bally kasten van net voor TAF zijn er allemaal nog met die andere kopkast met het logo bovenaan.
Ja, da's ook wat ik bedoelde eigenlijk. Een whitewood exact reproduceren zal sowieso niet mogelijk zijn omdat die zowat in mekaar "gebricoleerd" werden met onderdelen die ze liggen hadden. En er zal al zeker geen TAF-artwork op de kast zelf gezeten hebben. Waarschijnlijk zal die inderdaad in een andere kast gezeten hebben of in een blanco cabinet (al dan niet effen gespoten).

Als ik dit zou doen, ik zou vooral kijken naar "wat ziet er mooi en uniek uit".
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door Avatar » 24 okt 2011, 12:10

TAFG zal inderdaad het best aansluiten bij de whitewood, maar dat blauw is toch onovertroffen mooi hé ... :mrgreen:
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door g94 » 24 okt 2011, 12:21

diesel64 schreef:Als ik dit zou doen, ik zou vooral kijken naar "wat ziet er mooi en uniek uit".
Wel ja dat is ook zo mijn idee: ik wil dat het geheel geloofwaardig of realistisch is, maar het moet ook mooi worden.
Dat is de afweging die ik constant zit te maken.

Wellicht heb je gelijk dat ze die whitewoods in eender welke kast staken. Maar dat vind ik geen optie om mijn speelveld in een afgedankte Hurricane kast te steken bijvoorbeeld, of er eender welke stukken gaan op te vijzen, gewoonweg omdat dat nogal mottig gaat zijn. Maar aan de andere kant ga ik ook geen fantasietjes toevoegen, geen eigen artwork uitvinden bijvoorbeeld. Het moet een whitewood blijven. Maar dan een mooie liefst :lol:
avatar schreef:TAFG zal inderdaad het best aansluiten bij de whitewood, maar dat blauw is toch onovertroffen mooi hé ...
Wat ik ook kan doen is mijn andere TAF in dat gold kabinet steken. En dan heb ik een volledig blauwe whitewood ;)

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door diesel64 » 24 okt 2011, 12:23

g94 schreef: Wellicht heb je gelijk dat ze die whitewoods in eender welke kast staken. Maar dat vind ik geen optie om mijn speelveld in een afgedankte Hurricane kast te steken bijvoorbeeld, of er eender welke stukken gaan op te vijzen, gewoonweg omdat dat nogal mottig gaat zijn. Maar aan de andere kant ga ik ook geen fantasietjes toevoegen, geen eigen artwork uitvinden bijvoorbeeld. Het moet een whitewood blijven. Maar dan een mooie liefst :lol:
Ik geef u 100% gelijk. Zelf zou ik ofwel gaan voor een volledig uniform TAF artwork (blauw of gold, maar geen mix), ofwel de kast volledig zwart spuiten ofwel ze in mooi bloot hout laten staan.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: The Naked Addam

Bericht door Da Chosen » 24 okt 2011, 12:27

Mooiste naar mijn mening is blank hout... Hier dan een paar laagjes coating overheen zodat het vuil er niet in kan trekken
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: The Naked Addam

Bericht door Pinman » 24 okt 2011, 16:16

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 06 apr 2021, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door diesel64 » 24 okt 2011, 16:19

Da Chosen schreef:Mooiste naar mijn mening is blank hout... Hier dan een paar laagjes coating overheen zodat het vuil er niet in kan trekken
²

Past mijns inziens ook mooi bij het speelveld. Maar soit, het is Pascal zijn keuze en ik heb er het volste vertrouwen in dat die daar iets fantastisch van gaat maken. :mrgreen:
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door zwartepanter » 24 okt 2011, 17:08

:good: maar schuurde je de ganse laklaag eraf Pascal? Héél fijn schuurpapier dus om de inserts niet te bekrassen?

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: The Naked Addam

Bericht door Gunske » 24 okt 2011, 18:02

Pascal, artistiek en geduldig dat ge zijt; mss white/black decals reproduceren? :good:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: The Naked Addam

Bericht door g94 » 24 okt 2011, 18:26

zwartepanter schreef:maar schuurde je de ganse laklaag eraf Pascal? Héél fijn schuurpapier dus om de inserts niet te bekrassen?
Ja de originele laklaag is er omzeggens helemaal af. Ik geloof dat ik #300 of zo heb gebruikt. Geen enkel probleem om op die inserts te schuren hoor, wel integendeel: ze moeten mat staan opdat de clearcoat goed zou hechten. De blinkblink komt uiteindelijk van de clearcoat, niet van de plastiek van de inserts zelf.
Gunske schreef:mss white/black decals reproduceren?
Ja neen: dat zou dan niet "echt" zijn hé. Hetzelfde probleem stelt zich met de translite: het is ofwel géén, ofwel een echte. Maar ik ga niet "iets namaken" dat er origineel ook niet kan geweest zijn.
Da Chosen schreef:Mooiste naar mijn mening is blank hout
Ja absoluut. Een nieuw houtkleurig kabinet was ook mijn eerste idee. En dat zou 20 jaar geleden ook echt gekund hebben. Maar de kostprijs heeft dat enthousiasme wel heel snel getemperd... tenzij ik hier in België iemand vind die het kan maken :?

Bedankt iedereen om luidop mee te denken hé ;)

Plaats reactie