dutch pinball museum Rotterdam

Welke flippers staan waar?
Plaats reactie
fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door fijnen69 » 31 dec 2015, 11:50

gisteren met de zoon en de vrouw 2 dagen naar Rotterdam . We hadden gelezen dat er een pinball museum opengegaan was onlangs , en doordat we allemaal verslingerd zijn aan Pinball konden we deze mogelijkheid niet laten liggen . Daar aangekomen kwam de eigenaar een leuke babbel met ons doen , en hij vertelde dat dit tot stand was gekomen door een uit de hand gelopen hobby .
Hoe gaat dit museum in z'n werk : Je betaald 6 euro = 1 uur spelen op +- 50 flipperkasten
Je betaald 10 euro = 3 uur spelen
Je betaald 15 euro = dit is een dagkaart
Je kan spelen op oude kasten , maar ook op heel recente , ze staan op free play en de regels zijn als je een spel gespeeld hebt op een kast en je over je schouder kijkt en er niemand aan het wachten is je nog eens mag spelen .
ik geef maar enkele namen waar ik op gespeeld heb :

Game of Trones ( mocht maar 1 spel spelen omdat deze nog nieuw is )
Addams Family
Fish Tales
Hurricane
Mustang
Jurassic park
Matrix
Corvette
Indiana Jones
Road Show
Tommy
Terminator 3
Shrek
Twilight Zone
Freddy nightmare on Elm Street
Batman Forever
Dirty Harry
Cactus canyon
Walking Dead ( waar ik m'n naam in de high scores mocht zetten , en dan nog op high score 1 )
Star trek
Wizard of oz
X men
Medival Madness
..... enz


foto's van onze uitstap vind je hier , zo zien jullie hoe het er aan toe gaat in dit mooie museum
https://www.flickr.com/gp/131817960@N04/fF7oA9
Zeker de moeite waard om eens te doen , en voor 10 euro voor 3 uur te flipperen kan je ook niet klagen .
Sommige flipperkasten staan heel mooi , anderen staan in minder mooie staat ....
Ik had 1 opmerking : Ik zou niet graag mijn kasten daar zetten , want als ik zie hoe sommige mensen er op spelen , is dit echt zonde .
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door Pascal » 31 dec 2015, 13:15

fijnen69 schreef: Game of Trones ( mocht maar 1 spel spelen omdat deze nog nieuw is )
:wtf: WTF?

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door fijnen69 » 31 dec 2015, 13:35

Pascal schreef:
fijnen69 schreef: Game of Trones ( mocht maar 1 spel spelen omdat deze nog nieuw is )
:wtf: WTF?
Hij staat vooraan bij de eigenaar , en deze zei dat er per persoon maar 1 spel mocht gespeeld worden omdat deze ongeloofelijk populair is en nog splinternieuw, en er daardoor een limiet op stond van jammer genoeg 1 spel ( 3 ballen )

wel een ongelofelijk spel lijkt me .
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door Vic » 31 dec 2015, 15:31

Game of Trones ( mocht maar 1 spel spelen omdat deze nog nieuw is )
Dus over je schouder kijken, niemand...toch niet spelen. Moet hij nieuw blijven dan ? :puke:

Was van plan eens naar Rotterdam te gaan. Ik wacht wel even tot de flippers niet meer het "nieuw" statuut hebben en je mag spelen wat je wil voor je €15. Wat een dikke zever zeg :cry:
I knew I should have brought another t-shirt

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door zwartepanter » 31 dec 2015, 16:24

Lijkt me ook erg flauw...

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door MeesterPieter » 31 dec 2015, 17:14

leuk dat je foto's post, ziet er best geinig uit
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door Richard Baan » 31 dec 2015, 18:29

fijnen69 schreef: Ik had 1 opmerking : Ik zou niet graag mijn kasten daar zetten , want als ik zie hoe sommige mensen er op spelen , is dit echt zonde .
Dat is jammer te horen zeg. Ik neem aan dat de eigenaar dit wel wat binnen de perken houdt?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Humanfly
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 aug 2012, 11:57
Real name: Edwin

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door Humanfly » 01 jan 2016, 09:51

bedankt om de foto's, mooie uitstap

Gebruikersavatar
davalve
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2012, 19:13
Real name: Ron
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door davalve » 02 jan 2016, 20:25

Vandaag samen met een goede vriend van me naar Rotterdam geweest en een bezoek gebracht aan DPMR.
Wat een fantastisch initiatief!!! Echt helemaal super en dan op z'n mooie lokatie het flipperen dichter bij de mensen brengen. Echt heel erg onder de indruk.
Wat het concept betreft, volkomen begrijpelijk al moet het voor veel mensen nog wel even doordringen. Het is gewoon lekker druk en dan moet je even achter iemand gaan staan om te kunnen spelen. Ook heel begrijpelijk dat je maar een keer mag spelen op de nieuwste Game of Thrones (wat een waanzinige kast zeg). Alles is gewoon goed en netjes geregeld.
We gaan zeker terug want dit is super goed bevallen.
DPMR bedankt :clap: :clap: :pin:

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door fijnen69 » 02 jan 2016, 20:35

volledig mee eens davalve ,
en zoals je zegt deze GOT is idd een machtige machine .
voor iedereen op het forum nog eens voor alle duidelijkheid , het is juist de kast van Game of Thrones waar je maar 1 keer mag op spelen .
wij moesten niet zo lang wachten , en was inderdaad gezellig druk binnen .En voor 10 euro kan je 3 uur lang flipperen naar hartelust .
Waar in hemelsnaam vind je zulk vertier voor deze prijs , als je naar een café gaat waar er maar 1 flipperkast staat ben je meer geld kwijt hoor , en hier heb je de kans om op 50 kasten te spelen .
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door Dennis » 02 jan 2016, 21:06

Ik ben er diverse keren geweest en heb mij er ook prima vermaakt. Ook geen mensen gezien die wild met de kasten omgingen. Gerard heeft als huisregel : behandel de kast zoals je vrouw en als je niet weet hoe dat moet zijn daar instanties voor. En als er een fanatieke wedstrijdspeler eens een keer een duwtje aan een kast geeft zal hij de laatste zijn die daar over begint.
De nieuwe kasten zijn eigenlijk de showroom van ministry of pinball. Deze stelt ze beschikbaar. Het is met deze opzet financieel niet haalbaar voor het museum om steeds de nieuwste kasten aan te schaffen. Door deze samenwerking staan er nu dus wel steeds de nieuwste kasten, het is alleen niet de opzet dat deze voor 10,- 3 uur lang bespeeld worden vandaar de regel. En als je Gerard het lief vraagt mag je er echt nog wel een potje extra op spelen hoor!
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
davalve
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2012, 19:13
Real name: Ron
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door davalve » 02 jan 2016, 21:32

Helemaal Juist Dennis (leuk dat we dezelfde hobby's delen alleen ben ik niet zo aktief meer op dat andere forum ;) )
Het is alleen al uniek om weer eens het oude arcade hal gevoel terug te krijgen. Vandaag ook gewoon een paar eurotje's in de kast gegooid al is het alleen maar om dit geweldige initiatief te steunen.
@ Gerard (als je meeleest) volgende keer wel de High Speed beter afstellen anders doe ik het ;) :pin:

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door Dennis » 28 aug 2016, 19:41

Yeahhhhh het museum bestaat een jaar! Ik ben er vandaag met mijn zoontje geweest en wat een fantastische line up is er opgebouwd. Zijn jullie Belgen er inmiddels al een keer langs geweest?
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Tom T
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2016, 16:00
Real name: Tom Tondeleir
Locatie: Belgium

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door Tom T » 07 okt 2016, 06:27

Morgen ga ik deze plaats eens checken , voor de snelle beslissers heb ik nog plaats in de auto vanaf Wetteren

JDKdeluxe
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 nov 2015, 10:50
Real name: Joris de Kruijf
Locatie: Belgium

Re: dutch pinball museum Rotterdam

Bericht door JDKdeluxe » 02 aug 2017, 18:11

Zijn we vandaag geweest, echt geweldige collectie. Niet alle flippers zijn in even goede staat, maar er is een enorme verscheidenheid, van verscheidene EM-kasten tot zelfs tegenwoordig de 3 kasten van Jersey Jack etc.

Zeker een aanrader in mijn ogen!
Huidige kast: op zoek naar iets leuks

Huidig project: eigen flipperkast (vroeg stadium)

Net afgestudeerd @ IT-Factory - Embedded Development @ Thomas More Geel

Plaats reactie