3d-Arcade-style Twin Race cabinet "from scratch"

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
pintris
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2014, 08:46
Real name: Patrick
Locatie: Belgium

3d-Arcade-style Twin Race cabinet "from scratch"

Bericht door pintris » 03 aug 2016, 10:53

Hoi,
Ik ben al een tijdje bezig om een 3d-Arcade-style Twin Race cabinet te maken. Ik vertrek niet van een bestaande kast, maar heb ze helemaal "van nul af aan" gemaakt, tesamen met een vriend die goed is in houtbewerking.

* Twee identieke kasten worden gemaakt. Het zal niet één grote twee-player console worden want dat is veel te zwaar en groot om te vervoeren of verplaatsen naar een andere kamer. Dus het zijn twee alleenstaande kasten die naast mekaar staan.
* De kast zal opstarten in de arcade klassieker "Daytona USA" (linked mode) zodat gasten die de gameroom een bezoek brengen heel makkelijk de kast kunnen spelen, zonder geconfronteerd te worden met een "game menu" en dergelijke.
* gebruiksvriendelijke frontend om de verdere spellen te kiezen.
* Als een spel geselecteerd wordt, zullen vóór het spel start eerst schermen worden getoond waarin er uitgelegd wordt waarvoor alle knoppen dienen in dat spel; en hoe je een multiplayer spel opstart.
* Als een spel geselecteerd wordt, krijg de speler de keuze de 2D of 3D versie te starten. Wanneer voor 3D gekozen wordt, zal het scherm automatisch naar 3D-modus springen en kan de speler met behulp van de 3D bril spelen.
* Omdat er PC's worden gebruikt, heb ik voor een Logitech G27 stuur gekozen. Dit stuur, en pedalen en schakelbak gaat echter volledig uitgebouwd worden en ingebouwd in een "auto-console" zodat het meer lijkt op een arcade racing cabinet.
* De zitjes zullen voorzien worden van een subwoofer-speaker en "buttkicker" shaker zodat motor geluiden en botsingen niet alleen gehoord maar ook gevoeld kunnen worden.
* De spellen kunnen uiteraard allemaal tegen mekaar gespeeld worden, maar uiteraard kunnen we ook gebruik maken van de "Online" feature van deze games dus kan er indien gewenst ook met andere spelers over de hele wereld gespeeld worden.

Ik heb een blog hierover aangemaakt (wel in het engels) en je kan deze volgen op

http://twinracerbuild.blogspot.be/

Groetjes
Momenteel in mijn gameroom:Addams Gold, Medieval Madness, Simpsons Pinball Party, Ghostbusters Premium, Pinball Magic, Tommy Pinball Wizard, Bride Of Pinbot

Akuma2000
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2015, 16:21
Real name: Freddy

Re: 3d-Arcade-style Twin Race cabinet "from scratch"

Bericht door Akuma2000 » 03 aug 2016, 11:53

Gaaf project!!!

Rock
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: 3d-Arcade-style Twin Race cabinet "from scratch"

Bericht door Rock » 27 jun 2021, 10:24

Zojuist heb ik de blog bekeken, maar die heeft een laatste update van november?

Is hier nog iets uit voortgekomen of is het project nooit afgemaakt?

pintris
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2014, 08:46
Real name: Patrick
Locatie: Belgium

Re: 3d-Arcade-style Twin Race cabinet "from scratch"

Bericht door pintris » 22 mei 2022, 14:02

Ja die is af en staat speelklaar in mijn gameroom.
Ik denk dat alles wat erover gezegd moest worden in de blog staat. Dat is inderdaad al tijdje geleden maar de kast is af.
Je mag altijd eens komen kijken in Geel.
Momenteel in mijn gameroom:Addams Gold, Medieval Madness, Simpsons Pinball Party, Ghostbusters Premium, Pinball Magic, Tommy Pinball Wizard, Bride Of Pinbot

Rock
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:25
Real name: Peter
Locatie: Nederland

Re: 3d-Arcade-style Twin Race cabinet "from scratch"

Bericht door Rock » 23 mei 2022, 09:27

pintris schreef:
22 mei 2022, 14:02
Ja die is af en staat speelklaar in mijn gameroom.
Ik denk dat alles wat erover gezegd moest worden in de blog staat. Dat is inderdaad al tijdje geleden maar de kast is af.
Je mag altijd eens komen kijken in Geel.
Ha! als ik in de buurt zou wonen, zou ik dat zeker doen :)

Ik heb nogmaals de blog bekeken, maar ben toch wel benieuwd naar het eindproduct.
Heb je daar een foto van?

Plaats reactie