David Pinball Wizz schreef:Ik ga hier nu iets strafs zeggen, maar ik denk dat veel sterns minder pijnpunten hebben dan bally williams kasten hadden.
idd gi connectoren
veel kapotte plastics
cabinet verkleuring
kapotte scoops
...
Bij stern kan ik aan courante problemen enkel denken aan schade rond de flipperknoppen.
Een LOTR is nu toch ook al +- 10 jaar oud en ik heb nog maar weinig echt afgeleefde kasten ervan gezien.
Of de teller qua aantal spellen even hoog gaat als wij wpc kasten laat ik in het midden.
Eigenlijk is dit ook wel te verwachten want we zijn wel meer dan een decennium verder inzake techniek en ervaring.
Het aantal spellen op de teller, daar valt weinig over te zeggen, maar er zijn 2 argumenten om aan te nemen dat huidige Sterns gewoon minder bespeeld worden:
1) Flipperen is niet meer zo hip.
2) Veel kasten komen vlugger (of vaak meteen) bij collectors terecht waar ze dus geen 12 uur per dag ingeschakeld staan.
Maar dan nog zijn volgens mij deze argumenten niet de enige verklaring waarom Sterns minder problemen lijken te hebben. Volgens mij is de eerdervernoemde "staat der techniek" wel het grootste argument.
Samengevat: als B/W vandaag de dag nog kasten zou maken, wat zou daar de betrouwbaarheid van zijn? Goeie vraag, maar zuiver hypothetisch natuurlijk.
Gevolg: we kunnen blijven discussiëren.