Bericht
door HarrieD » 19 apr 2013, 07:04
Okee, update dan. Er waren een paar dingetjes aan de hand.
1. Zuurschade op de print. Dit heb ik aangepakt en wat zaken doorgesoldeerd. Resultaat: kast start nu stabiel op.
2. Bak en braad transistoren. 2 stuks. Beide vervangen, maar eentje bleef doorslaan, verder deed de manhole vuk het niet. Omdat er ballen onder de manhole lagen wilde de kast deze blijven omhoog schieten en bleef de transistor van de vuk doorslaan. Natuurlijk komt dit door de te zware zekering, i know i know. Even redeneren: spoel wellicht defect? En ja hoor, spoel had een weerstand van 0 ohm. Wellicht de diode defect? Maar nee, de spoel gewoon doorgeslagen. Nu is dit een 22-600 spoel en de knocker is een 23-800. Beide spoelen even gewisseld (ja ja, die defecte spoel onklaar gemaakt) en spelen maar.
Restpunten voor deze kast:
- Nieuwe spoel 22-600 en de huidige VUK spoel terug naar de knocker
- Juiste zekeringen bestellen, ik heb lagere waardes getest, dat ging goed.
- Display fixeren
- Batterij aansluiten
Ik moet zeggen dat ik de kast echt foeilelijk vind van de buitenkant, maar het spel is erg leuk. Ik zou hem zelf nooit kopen however.
Mijn projecten:
http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).