Hoe niet verkopen?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Hoe niet verkopen?

Bericht door Peter VdV » 25 mei 2020, 17:23

Vorige week geboden op een kast die ik wil op 2de hands.

Jammer genoeg biedt iemand anders meer en heb ik de kast niet. Case closed denk je dan.

Deze morgen een bericht van de verkoper. Ik bied de kast aan jou aan want de vorige bieder heeft me heel het weekend aan het lijntje gehouden en haakt nu af.

Ok, zeg ik. Ik kom woensdag kijken en ophalen voor het bedrag dat ik geboden heb. Plots hoor ik niets meer. Staat de kast dan weer op 2de hands. Dus ik bied weer mijn bedrag, een pak hoger dan het op dat moment huidige bod en zie dan plots weer dat het zoekertje weg of verkocht is.

Dan denk ik? Je vindt het niet fijn dat een koper met jou voeten speelt. Wel hoe denk je dat deze koper zich nu voelt? als je hem eerst de kast aanbiedt en dan weer doodleuk te koop zetten zonder ook maar 1 bericht terug te sturen?

Pfffff, vandaag bericht krijgen en woensdag halen, hoe snel kan het gaan denk ik dan?

Rant of the day :wtf:
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4377
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Hoe niet verkopen?

Bericht door David Pinball Wizz » 25 mei 2020, 22:55

Ik heb de afgelopen periode ook dergelijke zaken meegemaakt... niet alleen met flippers

Je communiceert deftig, je biedt deftig, en toch willen ze tnet verkopen.
Of je hebt het hoogste bod, je stuurt na een tijdje een bericht... antwoord: "nee hoor ik wil er veel meer voor...", je vraagt dan voor welk bedrag het wel ok zou zijn... geen reactie meer.

Waarom stellen ze het dan te koop denk ik?
IFPA Country Director Belgium

JRA
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 aug 2019, 17:26
Real name: Jochen

Re: Hoe niet verkopen?

Bericht door JRA » 26 mei 2020, 07:45

Dat zijn volgens mij gewoon individuen die eens willen weten hoeveel ze voor hun kast kunnen krijgen.
De enige manier om dit tegen te gaan is deze "ervaring" te plaatsen onder het feedbacksysteem op dit forum.

Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: Hoe niet verkopen?

Bericht door Peter VdV » 26 mei 2020, 11:24

Heb ondertussen met de verkoper gesproken en alle plooien glad gestreken.

Voornamelijk het niet reageren na aanbieden stoorde mij. De persoon gaf dat ook aan en excuseerde zich hiervoor.

Case closed voor mij.
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Plaats reactie