Totan insert probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

Totan insert probleem

Bericht door vanlierde51 » 07 sep 2026, 14:40

Ben bezig op een totan waarvan de cpu een nieuwe processor en socket kreeg (door mij wegens zuur - geen verdere schade) en een complete refurbishing van de driver board. Alles V leds zijn aan....ook 18V en toch geen inserts....nada. ook niet in test.de connectors van de driver werden allemaal reheated. Ook alle caps en diodes. Ik mis iets....
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Re: Totan insert probleem

Bericht door zwartepanter » 07 sep 2026, 14:56

Zekeringen gecheckt? Connector J137/138?

vanlierde51

Bericht door vanlierde51 » 08 sep 2026, 14:37

Zekeringen zijn ok. J137 en 138 is er niets op aangesloten. Volgens de handleiding is er ook niets voorzien.
Ik heb ook u11 vervangen omdat het wat geel/verhit uitzag maar het werkt niet. Ipv de lm317k is er wel een nieuwe digitale voeding op geplaatst De 5V is nu 5,02V op het testpunt. Alle test leds zijn aan op de driver board en de metingen zijn correct. Toch geen werking van de inserts. De flatcable van de CPU naar de DB is ook vervangen.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

vanlierde51

Bericht door vanlierde51 » 29 sep 2026, 17:15

Ik dacht dat het van de nieuwe digitale voeding kon komen en stak een nieuwe lm317 erin maar die haalt amper 4V. Dus geen opstart. Raar want voor de refurbishing kreeg ik wel 5V. Er is dus iets die stroom trekt op de 5V lijn en misschien dan ook de insert lampen lijn stoort....kan het? Iemand 1 idee? Het is wel de cpu niet omdat ik zonder cpu amper 4.4V krijg.
Nu, zelfs met de andere voeding erin die sterker is en 5.02V werken de inserts niet.... :(
Gilflip

Plaats reactie