Road Show geluid door 1 speaker
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Road Show geluid door 1 speaker
Een vriend van me heeft een Road Show gekocht en hij vroeg aan mij of het normaal is als er maar door 1 speaker geluid komt. Zo uit mijn hoofd waren er volgens mij wel een paar kasten die uit oogpunt van bezuinigingen maar 1 speaker gebruiken (toch?) maar is dat ook bij Road Show?
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
Re: Road Show geluid door 1 speaker
trek hem open en je kan zien of er meerdere zitten toch?
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
natuurlijk is dat niet normaal
er moet geluid uit beide speakers en de subwoofer komen...
er moet geluid uit beide speakers en de subwoofer komen...
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Klopt. Er wil wel eens een speaker kapot gaan. Of een draadje los ofzo.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- Cenobyte
- Contacteer:
Oke bedankt! Ik kan hem natuurlijk even open maken, maar ik dacht ik doe vooraf even mijn huiswerk voordat ik er langs ga.
ik kom er niet zo vaak en hij mailde me er afgelopen week over.

Groetjes,
Mario
Mario
Volgens mij was dat bij sommige Sega's het geval.Cenobyte schreef:Een vriend van me heeft een Road Show gekocht en hij vroeg aan mij of het normaal is als er maar door 1 speaker geluid komt. Zo uit mijn hoofd waren er volgens mij wel een paar kasten die uit oogpunt van bezuinigingen maar 1 speaker gebruiken (toch?) maar is dat ook bij Road Show?
Bij mijn ID4 is dit in ieder geval zo, daar zit maar 1 speaker in de backbox. Als je dan kijkt naar de pcb die het geluid aanstuurt zie je ook dat de plek op de pcb die het rechterkanaal zou aansturen/versterken helemaal vrij is van onderdelen (dus zomaar even een extra speakertje aansluiten gaat niet).
Ik weet niet of dit bij andere merken ook gebeurd is, maar een vriend van me heeft ook een Roadshow en daar komt een partij geluid uit, die heeft gewoon 2 speakers en een sub.
Gewoon backbox opentrekken, kijken of er 2 speakers zitten, en zo ja pcb even checken maar ik vermoed dat dat wel goed zit en er gewoon 2 speakers in zitten maar er een kapot is of een breukje in de bekabeling oid.
- Cenobyte
- Contacteer:
Zojuist nagekeken en het hoort inderdaad niet.
Links zit een iets grotere speaker (midden tonen?) dan rechts (hoge tonen?) en beide speakers zitten nog correct aangesloten volgens het schema: parallel geschakeld. Eerst de (defecte) linker speaker en daaraan parallel gesoldeerd zit de (nog werkende) rechter speaker. Dat betekent volgens mij dan ook dat de bedrading nog compleet goed is. Ook zijn alle soldeerpunten nog goed.
Voor mij kan ik dan ook alleen maar de conclusie trekken dat de linker speaker kapot is. Valt hier nog iets aan te repareren of betekent dit dat we op zoek moeten naar een nieuw speakertje? Zo ja, zijn die ergens te vinden? Ik zie in de webshops alleen maar vervangingsspeakers voor de subwoofer.
Links zit een iets grotere speaker (midden tonen?) dan rechts (hoge tonen?) en beide speakers zitten nog correct aangesloten volgens het schema: parallel geschakeld. Eerst de (defecte) linker speaker en daaraan parallel gesoldeerd zit de (nog werkende) rechter speaker. Dat betekent volgens mij dan ook dat de bedrading nog compleet goed is. Ook zijn alle soldeerpunten nog goed.
Voor mij kan ik dan ook alleen maar de conclusie trekken dat de linker speaker kapot is. Valt hier nog iets aan te repareren of betekent dit dat we op zoek moeten naar een nieuw speakertje? Zo ja, zijn die ergens te vinden? Ik zie in de webshops alleen maar vervangingsspeakers voor de subwoofer.
Groetjes,
Mario
Mario
pas nog eentje besteld ik zal even opzoeken waar.
edit: http://www.marcospecialties.com/control ... NG=speaker
Staat bij de speakers ook ref nr's, kan je zo opzoeken welke je precies origineel zou moeten hebben, dus dan heb je gelijk een origineel exemplaar die erin hoort (allicht de andere ook vervangen als dat geen kloppende is, volgens mij kan het best wat uitmaken kwa geluid).
Volgens mij moet je deze hebben: http://www.marcospecialties.com/pinball ... 5-12856-00
Heb net even gekeken, dat parallele klopt in ieder geval. Sega kasten bijvoorbeld hebben stereo geluid (apart kanaal voor L en R), maar Williams heeft monoraul die dan parallel over 2 speakers wordt verdeeld.
Ik vraag me alleen iets af, als ik naar mijn IJ williams kijk zitten daar ook 2 verschillende speakers in. Links lijkt op een echte speaker, en rechts zit een heel plat met zwart plastic omrand speakertje. Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat die ooit el cheapo vervangen is, maar als ik dat zo hoor is het bij die RS ook zo en dat kan haast geen toeval zijn?
edit: http://www.marcospecialties.com/control ... NG=speaker
Staat bij de speakers ook ref nr's, kan je zo opzoeken welke je precies origineel zou moeten hebben, dus dan heb je gelijk een origineel exemplaar die erin hoort (allicht de andere ook vervangen als dat geen kloppende is, volgens mij kan het best wat uitmaken kwa geluid).
Volgens mij moet je deze hebben: http://www.marcospecialties.com/pinball ... 5-12856-00
Heb net even gekeken, dat parallele klopt in ieder geval. Sega kasten bijvoorbeld hebben stereo geluid (apart kanaal voor L en R), maar Williams heeft monoraul die dan parallel over 2 speakers wordt verdeeld.
Ik vraag me alleen iets af, als ik naar mijn IJ williams kijk zitten daar ook 2 verschillende speakers in. Links lijkt op een echte speaker, en rechts zit een heel plat met zwart plastic omrand speakertje. Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat die ooit el cheapo vervangen is, maar als ik dat zo hoor is het bij die RS ook zo en dat kan haast geen toeval zijn?
- Cenobyte
- Contacteer:
Dank je voor de tip. Maar wordt 1 speaker bestellen vanuit Amerika niet een dure grap qua verzendkosten e.d.?
Groetjes,
Mario
Mario
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Mijn F14 heeft dat ook. Ik denk dat de ene een full range speaker is, en de andere een soort tweeter.Ik vraag me alleen iets af, als ik naar mijn IJ williams kijk zitten daar ook 2 verschillende speakers in. Links lijkt op een echte speaker, en rechts zit een heel plat met zwart plastic omrand speakertje. Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat die ooit el cheapo vervangen is, maar als ik dat zo hoor is het bij die RS ook zo en dat kan haast geen toeval zijn?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- Cenobyte
- Contacteer:
Dat denk ik ook inderdaad. De ene is een midrange en de ander een tweeter, want beide speakers zijn parallel aangesloten en volgens mij zijn beide speakers gewoon 4ohm.HarrieD schreef:Mijn F14 heeft dat ook. Ik denk dat de ene een full range speaker is, en de andere een soort tweeter.
Groetjes,
Mario
Mario