Medieval Madness *gereserveerd*

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door Jiggy » 03 sep 2012, 21:03

Prijs: 6500 euro, fixed, unnegotiable. Mijn GROTE voorkeur is een ruil zoals onder voorgesteld.

zal zo proberen wat foto's te plaatsen

Lijstje Pro's en Con's (in het engels, you'll get the point):
PRO:
- original decals, scratch here and there but in not to bad shape.
- original playfield in great condition. but not flawless (see CON's)
- no errors, plays great
- trolls led mod
- right ramp 2 headed dragon mod
- left ramp troll mod
- plays great

CON:
- trolls led mod, didn't attach the wires yet
- scratch here and there on the cabinet, little restored with black marker behind flipper buttons and front right leg (see picture, look alot worse due to flash from fotocamera). Cabinet not perfect and not in collector condition, but nevertheless not to bad at all.
- Castle gate has 2 broken legs
- decal on right troll flap needs to be replaced (have ordered it already)
- very very slight 'abspielung' on right side where ball comes into playfield, not visible while playing, only noticed it recently when cleaning
- very slight 1mm abspielung near backside of cabinet in left 'Joust' lane, in horse leg
- mylar around left troll has a corner which doesnt stick to good
- missing black plastic strip top side of translite
- right flipper button not original (transparant red version)
- flippers not original (suzo version with a lightning print on it)

Na veel twijfelen toch maar afstand doen van mijn geliefde Medieval Madness.
Ik heb hem nog niet zo bijster lang (heb hem een paar weken terug namens een vriend te koop gezet, en toen ben ik zelf overstag gegaan).
Echt een topkast...ik kan hier een heel lang verhaal gaan wegzetten, maar ik wil simpelweg heel graag een Transformers (PRO, LE, maakt me niet superveel uit).

Deze Medieval Madness speelt als een droom, speelveld ziet er super uit maar heeft wat kleine puntjes van aandacht als je het perfect wil hebben.
De kast is ook nog heel netjes, zeker niet perfect of in verzamelstaat, maar ook zeer zeker niet lelijk/afgeragd.
Bezit nog de originele decals, kast niet verkleurd, krasje hier en daar, kleine schade hier en daar. Achter de flipperknoppen lijkt er wat zwart bijgewerkt met een stift (bijna niet te zien), zelfde bij de voorpoten aan de zijkant.
Decal technisch dus zeker niet perfect, maar ook niet onwijs lelijk zoals je ze weleens ziet.

Voorzien van een aantal mods, o.a. de 2 headed dragon met LED, een troll op de linker ramp met LED. Originele draak zit er uiteraard ook nog bij inc. originele vleugels.

Verder geen geheimen, kast is te zien, bespelen, testen, open te maken etc.
Superkast om zo weg te zetten en nog jaren plezier aan te beleven. Wanneer je een perfecte kast wilt zou je kunnen herbestikkeren, maar daar vind ik persoonlijk de huidige staat veel te goed voor. En ik ben zelf niet zo van het herbestikkeren, mede omdat het er als ik het doe niet mooier op wordt :)

Inruil STERN Transformers (PRO) of (LE), afhankelijk van model + cash, is dus ook zeker mogelijk en zelfs een voorkeur!
De prijs is vast, voor minder gaat hij simpelweg niet weg.
Laatst gewijzigd door Jiggy op 04 sep 2012, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.


venomstudio
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:50
Real name: venom

Re: Medieval Madness

Bericht door venomstudio » 04 sep 2012, 10:15

Wil niet vervelend doen maar had voor 6500 een MM in topstaat verwacht. Deze staat koop je normaal gezien toch wel voor 5000 of zelfs wat minder. Of zijn de MM's alweer 1500 a 2000 meer waard geworden?

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness

Bericht door Jiggy » 04 sep 2012, 10:27

Tja, blijft altijd lastig bij kasten in de hogere prijsklasse, moeilijk een prijskaartje aan te hangen.

In topstaat moet je toch denken tussen de 7000 en 8000 euro (of wat de gek ervoor geeft, heb ze dit jaar ook boven de 10k zien gaan, maargoed, dat blijft gekkenwerk imo).
Voor 5000 heb je tegenwoordig Medieval technisch echt niet veel meer, zeker niet een in nette staat en zeker niet met weinig speelveldschade.

Hangt ook altijd wat van andere factoren af he, hoe graag wil iemand er snel vanaf, iemand die toevallig een koopje tegenkomt etc.
Als je hier nieuwe decals op plakt (wat ik persoonlijk niet zou doen) en de andere kleine zaken aanpakt heb je topstaat, ik heb alleen alles proberen te zoeken en beschrijven wat ik kon vinden, groot en klein, wat een ander allicht verzwijgt bij een verkoop tot iemand komt kijken.

Ik ken ook mensen die voor 1000 euro een Medieval in top staat hebben gekocht, omdat de eigenaar de waarde niet wist, of die blind, ongezien, elke Medieval van 5000 of minder kopen onafhankelijk van de staat/werling. Zegt niet zo heel veel dus.
Levert hier op het forum ook meer dan eens discussie op, eigenlijk bij elke MM verkoop die hier plaatsvindt :mrgreen:

Ik heb er zelf ook dit bedrag voor betaald, en dat moet hij ook weer opleveren (alhoewel een ruil verreweg de voorkeur heeft, en prijstechnisch denk ik voor de andere partij interessanter is).

Staan er nu toevallig een paar te koop, lijkt me een goed moment om je slag te proberen te slaan, er zit er vast een bij waar je wat van de prijs kan krijgen.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness

Bericht door g94 » 04 sep 2012, 10:58

Jiggy schreef:Na veel twijfelen toch maar afstand doen van mijn geliefde Medieval Madness.
Met de prijsdiscussie ga ik mij niet moeien, maar ik weet dat ik zonder de minste twijfel nooit mijn MM zal wegdoen. Hij staat intussen al 3 maanden in mijn atelier, klaar om uit mekaar te halen en te restaureren (kast is ongeveer in dezelfde staat als de jouwe). Maar ik kom er niet toe: ik speel er nl élke dag meerdere spelletjes op. Ondanks het feit dat er een BSM en een TAF-W naaststaan kan ik momenteel die spellekes op de MM niet missen.

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness

Bericht door Jiggy » 04 sep 2012, 11:09

Doe ik NOOIT meer weg riep ik ook, tot ik mijn zinnen had gezet op een TF... ^^

Je kent het wel, iedereen heeft wel een kast of bepaald thema wat je onwijs aanspreekt, en je eigen 'holy grail' is. Voor mij is dat duidelijk een TF, en je kan niet alles hebben in het leven, dus dan moet je kiezen.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5790
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness

Bericht door Pascal » 04 sep 2012, 12:46

ik zou die batman buitensmijten :)

rebelish
Berichten: 466
Lid geworden op: 09 mei 2012, 01:06
Real name: Seurinck Jo
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness

Bericht door rebelish » 04 sep 2012, 12:48

Persoonlijk vind ik een MM een zeer moeilijke kast om daar een prijs op te plakken.
omdat je ze idd voor verschillende bedragen ziet voorbijkomen, en raar maar waar. Toch zijn ze allemaal redelijk snel de deur uit.

Persoonlijk is die prijs mij te duur, en wil ik ook wel voor deze prijs eentje in topstaat.
Mensen die zo eene kopen boven de 10K, die noem ik gewoon knettergek !

Maar dat is mijn mening hé.
Ieder vraagt wat hij wil hé voor zijn kast.
en hopelijk zijt ge hem ook snel kwijt en heb je een TF in de plaats ;)
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2362
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness

Bericht door glenn pellis » 04 sep 2012, 14:14

Jiggy schreef:Doe ik NOOIT meer weg riep ik ook, tot ik mijn zinnen had gezet op een TF... ^^

Je kent het wel, iedereen heeft wel een kast of bepaald thema wat je onwijs aanspreekt, en je eigen 'holy grail' is. Voor mij is dat duidelijk een TF, en je kan niet alles hebben in het leven, dus dan moet je kiezen.
TF, toch niet Transformers?
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness

Bericht door Cedric » 04 sep 2012, 14:50

glenn pellis schreef: TF, toch niet Transformers?
Hell YEAH TRANSFORMERS :rock: :good: :yahoo:

Glenn : :spank: :spank: :spank:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5790
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness

Bericht door Pascal » 04 sep 2012, 14:53

glenn pellis schreef:TF, toch niet Transformers?
hey Glenn, ik ga ervan uit dat jij alleen maar of die spuiglelijke transformers LE hebt gespeeld vol met nutteloze minispeelvelden? wel zo slecht de LE is, zo goed is de pro !! supersnel en superleuk (en veel goedkoper en zeldzamer), en sfeer dat die kast heeft...!!!

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness

Bericht door Cenobyte » 04 sep 2012, 15:36

rebelish schreef:Persoonlijk is die prijs mij te duur, en wil ik ook wel voor deze prijs eentje in topstaat.
Mensen die zo eene kopen boven de 10K, die noem ik gewoon knettergek!
Persoonlijk vind ik 3000 voor een MM in topstaat meer dan genoeg, omdat ik de kast niet 2x zo leuk vind als bijvoorbeeld een TOM in topstaat. Ik vind de MM een leuke kast, maar zwaar overpriced en zwaar overhyped. De realiteit is echter anders: een fraaie MM vind je echt niet meer onder de 6500 Euro. Je kunt die mensen knettergek noemen (en ik ben het daarin zeer zeker met je eens) maar voor 6500 Euro koop je geen MM meer in topstaat. Wij zullen dus voorlopig genoegen moeten nemen met een collectie zonder MM erin :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness

Bericht door zwartepanter » 04 sep 2012, 16:00

Dus er is hier een MM te koop :eating: .

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Medieval Madness

Bericht door J.Verheggen » 04 sep 2012, 16:07

lekker M&M's..... :popcorn:
ik weet nog dat we ze kort hakten, enorme klote kast in exploitatie. Tis inderdaad wat de gek er voor geeft, 6500 kun je prima vragen, kom maar eens om een knappe... anders bij onze duitse buren, beur je zo 8000
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2362
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness

Bericht door glenn pellis » 04 sep 2012, 17:48

Pascal schreef: hey Glenn, ik ga ervan uit dat jij alleen maar of die spuiglelijke transformers LE hebt gespeeld vol met nutteloze minispeelvelden? wel zo slecht de LE is, zo goed is de pro !! supersnel en superleuk (en veel goedkoper en zeldzamer), en sfeer dat die kast heeft...!!!
de gewone vind ik idd er ook beter uit zien, qua spel toch niet zozeer mijn ding...

een MM tja, kan duur gaan, ik heb mijn AFM verkocht puur omdat ik het ook een dure flipper vind, ik speel net zo graag op bijvoorbeeld een whitewater of een shadow dan op een AFM of MM

MM is een superkast en AFM ook, alleen kan ik het er nu niet aan geven
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness

Bericht door Jiggy » 04 sep 2012, 19:34

gereserveerd tot aanstaand weekend

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door J.Verheggen » 04 sep 2012, 20:12

mooi werk! altijd leuk, gewoon 6500 beuren! vind er maar eens eentje ;-) succes!
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door Jiggy » 04 sep 2012, 20:14

J.Verheggen schreef:mooi werk! altijd leuk, gewoon 6500 beuren! vind er maar eens eentje ;-) succes!
nog leuker: ruilen voor iets wat je graag wil hebben, en iemand anders blij maken met een MM :)

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door wza1979 » 04 sep 2012, 20:17

Tegen een TF ? Pro of LE ?

Ik vind de TF ook echt een gave kast. Laatst een avondje de pro gespeeld, vooral de muziek vond ik mooi.

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door spacecake » 04 sep 2012, 20:45

Eigenlijk (klinkt stom) maar vind ik de hoge prijzen goed !
Want zo lang de markt blijft ,kan je hem altijd weer verkopen,en heb je het geld terug,dus ik zie het als borg !

En..wat mischien ook helpt..nu ze zo duur zijn ,zijn mischien? de eigenaars allemaal personen die ze netjes houden ,en er goed mee om gaan...
Als ze 1100 euro kosten of zo,worden ze mischien ook veel slechter behandeld....

Just a thought...
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door spacecake » 04 sep 2012, 20:47

wza1979 schreef:Tegen een TF ? Pro of LE ?

Ik vind de TF ook echt een gave kast. Laatst een avondje de pro gespeeld, vooral de muziek vond ik mooi.
Beter als de Tron..?
Die vind ik een lekkere sound hebben,nooit gespeeld,maar zelf op youtube lijkt me het al een 'must have'...
Nu moet ik wel zeggen dat de film me ook erg aanspreekt,en transformers niet zo heel erg...
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door J.Verheggen » 04 sep 2012, 20:52

och, weinig aanbod, veel vraag, prijzen stijgen.
kijk naar EM kasten, toen ik 12 was (16 jaar geleden) kocht ik ze werkend voor 10 gulden, nu doen ze netjes 350 euro, zelfde geld voor dot matrix, ik heb nog als jochie kasten als TZ en MM in elkaar gehakt voor onderdelen bij de exploitant waar ik voor werkte....
Het komt er altijd op neer:
vraag en aanbod, en wat de gek er voor geeft, daar de liefhebber vaak zo min mogelijk wilt betalen ;-)
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door J.Verheggen » 04 sep 2012, 20:55

Als ze 1100 euro kosten of zo,worden ze mischien ook veel slechter behandeld....


das een beetje onzin, er staat hier in de buurt een LOTR die helemaal naar de tering is geflipperd (prive aankoop) maar ik weet ook 1 future spa die gekoesterd word.
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door spacecake » 04 sep 2012, 21:14

J.Verheggen schreef:Als ze 1100 euro kosten of zo,worden ze mischien ook veel slechter behandeld....


das een beetje onzin, er staat hier in de buurt een LOTR die helemaal naar de tering is geflipperd (prive aankoop) maar ik weet ook 1 future spa die gekoesterd word.
ja,mischien ook wel beter dan dat ie niks staat te doen in een hoekie...
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness *gereserveerd*

Bericht door Baron Shadow » 04 sep 2012, 21:53

spacecake schreef:Als ze 1100 euro kosten of zo,worden ze mischien ook veel slechter behandeld....

Just a thought...
Vreemde gedachte hoor.
Dus op kasten die "maar" 1100 kosten ben je minder zuinig :wtf:
Lijkt mij toch meer een kwestie van of je liefhebber bent of niet.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gesloten