Dries schreef:Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar nog nooit een extra bal gehad, terwijl dit zou moeten oplichten na 7 of 10 crime scenes... ligt misschien aan een instelling die ik zou moeten veranderen... of is dit een pussy-game dan? in that case, f*ck the extra ball...
In mijn settings komt de eerste extra bal na 7 crime scenes, de tweede na 21 crime scenes.
Da's trouwens ook een strategie: in je eerste bal zo veel mogelijk crime scenes schieten, zeker als je kast op 5 ballen staat. Iedere crime scene wordt immers bij elke volgende bonus count opnieuw geteld voor 1 miljoen punten.
Stel dat je dus in je eerste bal 10 crime scenes schiet en stel dat je deze schiet aan gemiddeld 2.5 miljoen per crime scene, da's dan al 25 miljoen. Ervan uitgaande dat je 1 extra bal krijgt en dat je kast op 5 ballen staat, dan krijg je dus nog 6 (resterende bonus counts) x 10 (crime scenes) x 1 (miljoen) = 60 miljoen gratis punten.
Bijgevolg: 10 crime scenes schieten in de eerste bal brengt zo'n 85 miljoen op. Da's bijna even veel als de crime scenes waard zijn tijdens de Ultimate Challenge (10 miljoen per crime scene). Bovendien werk je zo ook naar extra ballen toe.
Ahja: mocht je het nog niet door hebben: tilten is het slechtste wat je kan doen op een JD, aangezien alle modes (behalve blackout) scoren via de bonus count.