Is dat niet een beetje een omgekeerde wereld ?
Gelukkig hebben wij in NL en BE een beetje sociale controle over de prijzen en zijn ze nog niet zo idioot hoog aan het schieten als in Duitsland.
Ik begrijp dat "topic vervuiling" niet leuk is, maar soms is het juist wel goed om iets duidelijk te maken.
Dat er een pricecheck is, is ook alleen maar fijn.
Maar dat mensen steeds hogere bedragen willen voor hun flipperkasten is niet bepaalde goed voor de markt op lange termijn. Mensen denken: oh die gast vraagt 8500 voor zijn attack, dat kan ik ook wel doen. En weg gaat de kast naar iemand met veel geld ( vaak buitenland ). En weer een kast minder in de lage landen.
Ik hoef niemand uit te leggen dat minder aanbod automatisch ook een opgaande prijs is, en het gaat zo maar door.
Dit is voor praktisch iedereen zeer jammer, behalve voor de verkoper die alleen maar denkt aan zijn eigen zak.
Dus het enige wie je hier in feite mee helpt is dat ( zakkenvullende ) verkoper "beschermt" wordt. En op den duur een negatief effect krijgt op de prijzen van de flipperkasten.
Misschien ben ik teveel hobby-ist en liefhebber en vind het jammer om te zien dat het aanbod omlaag gaat en prijzen omhoog, dadelijk kan niemand meer een flipperkast voor onder de 1000 euro in huis zetten. Dat moet toch niet zo zijn.
Dit mag wel hè,