Groeten uit Leeuwarden

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
nlcortana
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 jan 2013, 17:32
Real name: Johan van Althuis
Locatie: The Netherlands

Groeten uit Leeuwarden

Bericht door nlcortana » 19 jan 2013, 17:44

Beste mede flipper fanaten,

Via een vriend geattendeerd om hier ook eens te komen buurten. Ik ben sinds 3 á 4 jaar in het bezit van een Gottlieb Gold Wings, en was de eerste kast die ik heb gekocht. Mag ik kast zeggen? Of is een flipperkast net als een paard, een edele machine? Het afgelopen jaar ben ik wat meer in contact gekomen met hobbyisten uit de regio en zo begint de hobby ik echt aan te trekken. Afgelopen week mijn tweede flipperkast bemachtigd, dit keer een Royal Rumble van Data East.

Ik ben 27 jaar en afgestudeerd in technische informatica met een voorkeur naar embedded systemen. Naast mijn werk als engineer in computer vision doe ik nu een studie als docent elektrotechniek.
Op dit forum hoop ik veel kennis op te doen over de elektrische systemen van de flipperkast en wie weet kan ik de flipperkast implementeren in het les materiaal van de toekomst.

Vriendelijke groet,
Johan
Laatst gewijzigd door nlcortana op 19 jan 2013, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1640
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Groeten uit Leeuwarden

Bericht door kris-seeburg » 19 jan 2013, 18:48

Welkom Johan :cheers:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3888
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Groeten uit Leeuwarden

Bericht door Richard Baan » 20 jan 2013, 10:53

Welkom. Aparte combinatie: technische informatica en elektrotechniek.

Een flipperkast heeft op zich weinig elektrotechniek, het merendeel is electronica (als ik daar even onderscheid in mag maken). Als je geïnteresseerd bent in de elektrische werking van de flipperkast, ik heb een paar jaar terug de meest voorkomende systemen beschreven in artikels voor de Spinner (clubblad NFV) en dat staat nu op mijn site.

http://pinball.beautyvof.com/ -> Links -> Downloads -> De techniek staat voor niets
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6166
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Groeten uit Leeuwarden

Bericht door zwartepanter » 20 jan 2013, 10:54

Welkom hier!

nlcortana
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 jan 2013, 17:32
Real name: Johan van Althuis
Locatie: The Netherlands

Re: Groeten uit Leeuwarden

Bericht door nlcortana » 20 jan 2013, 12:18

Richard Baan schreef:Welkom. Aparte combinatie: technische informatica en elektrotechniek.
Bedankt, in dit geval moet je bij elektrotechniek aan elektronica denken. Er zit namelijk verschil in MBO en HBO elektrotechniek. De een is buizen installaties, de ander printen(pcb's), ic's en computer gestuurde logica.
Richard Baan schreef:http://pinball.beautyvof.com/ -> Links -> Downloads -> De techniek staat voor niets
Die website ben ik al een keer tegengekomen, maar had de beschrijvingen nog niet gevonden. Ik ben jaloers op je project book of kells, dat zou ik ook nog wel eens willen. Aan de elektronica zal het niet liggen, maar ben niet zo'n artwork ontwerper :lol:

Vriendelijke groet,

Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Groeten uit Leeuwarden

Bericht door stEmE » 20 jan 2013, 23:33

Welkom hier Johan :cheers: :pin:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Groeten uit Leeuwarden

Bericht door Q » 21 jan 2013, 11:27

Welgekomen, Johan ! :pin:
*** Q is good for you !! ***

Plaats reactie