[FH] Stay away from the clock!

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

[FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 02 jun 2014, 06:58

Zo, begonnen aan mijn Funhouse. Na een lange tijd van dik 2 jaar vond ik het voldoende om Rudy eens flink op de shop te gooien. De kast speelt goed, maar is gewoon erg vies, en beide ramps zijn een ramp. Op de plek van de diverter van de main ramp is de diverter door de ramp geslagen en dit is wat knullig gerepareerd met een of ander goedje. De STEPS ramp is op meerdere plaatsen gebroken. Een aantal plastics zijn gebroken, de trapdoor mist dat dunne metalen plaatje (dus daar blijft de bal regelmatig hangen), veel airballs, en nog een aantal kleine problemen.

De volgende foto's geven een beetje weer wat de problemen zijn in de kast, na een uurtje of 2 waren de meeste stukken van de bovenkant verwijderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ramp schade door de diverter.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel luchtbellen onder het mylar. Dit heeft als effect dat een bal vaak alle kanten uit kan gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleine test: verwijderen van het mylar mbv de freeze spray methode. Zonder enige moeite kreeg ik het mylar los, hopen dat het hele speelveld zo makkelijk gaat zonder schade.
Afbeelding

Afbeelding

Zo hey, apron weg, wat een rotzooi!!
Afbeelding

Na een paar uur sleutelen is dit het resultaat:
Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door spacecake » 02 jun 2014, 19:18

Dat word een aardig projectje...!

Wat ga je doen met dat Mylar...? verwijderen,vervangen..clearcoaten ?
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 02 jun 2014, 19:34

spacecake schreef:Dat word een aardig projectje...!

Wat ga je doen met dat Mylar...? verwijderen,vervangen..clearcoaten ?
Verwijderen, daarna clearcoat.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 10 jun 2014, 19:20

Okee, inmiddels is het speelveld volledig ontdaan van alle zaken en ben ik bezig met het verwijderen van het mylar. Omdat mijn freeze op is moet ik een deel van klok nog doen. Onderstaande foto's geven weer wat de aandachtspunten zijn van de kast.

Shit, onduidelijke foto, maar bottomline: ik zal een groot deel van de insert randen moeten gaan airbrushen, omdat er ofwel lichtlekkage optreedt, ofwel is meegekomen met het verwijden van het mylar. Gelukkig is de buitenste rand (de minuten) gespaard gebleven, maar de binnenste rand (en hiervan staan de meeste inserts ook erg hoog) is een deel van de bedrukking mee los gekomen. De cijfers tot nu toe nog niet, de randen destemeer, en ook de "witte" achtergrond van de cijfers. En daarmee bedoel ik dat de insert niet volledig transparant is, maar een soort mistige achtergrond heeft. Ik zal nog een duidelijker foto maken.

Iemand tips om dat op te pakken??
Afbeelding

De grootste beschadiging op het speelveld. Hout helemaal weg, dus dat moet ik gaan vullen.
Afbeelding

De mirror scoop. Niet zo heel erg aan gort, maar er moet toch iets mee gedaan worden.
Afbeelding

De andere scoop. Ook deze ziet er nog redelijk uit, maar er moet is mee gebeuren. Ik ga proberen het probleem op te lossen met houtvuller (2 componenten), maar omdat ik zelf geen ervaring heb hiermee ben ik erg terughoudend. Ik ga dus eerst op een testplank testen en wellicht daarna op het speelveld. Ik heb 2 cliffy's die er heel mooi overheen passen, als de test goed lukt dan probeer ik het op het speelveld en houd ik de cliffy's als backup, en als de test mislukt gaan de cliffy's er meteen op. Fingers crossed dan maar.
Afbeelding

Superdog insert. Bij de overgangen is er genoeg airbrush werk.
Afbeelding

Veel, heel veel ballswirls bij de hallway. Ja ja, magic cleaner en veel poetsen. Of heeft iemand een andere tip?
Afbeelding

Shortlist:

- Mylar volledig verwijderen
- Lijmresten weg
- Inserts levelen
- Speelveld poetsen en waar nodig schuren
- Naar clearcoat vrienden brengen voor de eerste laag clear.

Verder heb ik mijn tumbler vandaag maar eens getrakteerd op een verse lading walnotengranulaat, het oude was 50 tinten donkerder geworden.

To be continued....
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
markske
Berichten: 529
Lid geworden op: 18 apr 2012, 22:49
Real name: mark
Locatie: Belgium

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door markske » 10 jun 2014, 19:30

blijft mijn meeste gewilde kast, deze blijf ik volgen :eating:
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 10 jun 2014, 19:34

Ik heb ook al een aantal aanbiedingen gehad, maar deze gaat gewoon nooit meer weg. Er zit een te hoge emotionele waarde aan.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
RO.b
Berichten: 501
Lid geworden op: 25 jul 2012, 13:45
Real name: Rob Breyne
Locatie: Belgium

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door RO.b » 10 jun 2014, 20:00

HarrieD schreef:..., maar deze gaat gewoon nooit meer weg. Er zit een te hoge emotionele waarde aan.
Know the feeling :love:
Gezocht: Stern eind jaren '70 - begin '80. Alle hulp welkom!

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door geertvdp » 13 jun 2014, 06:39

Hallo,

Deze kast is een WPC, maar voor System 11 kasten heb ik al gehoord dat je de inserts best opschuurt en nieuwe decals op plakt. Dit om te vermijden dat de originele decals gaan reageren met de clearcoat laag. Voor mijn WW heeft men mij dat in alle geval aangeraden. Ik weet dat Funhouse een andere MPU is, maar ze zijn beiden toch uit dezelfde periode (zelfde jaar zelfs), dus misschien toch mee opletten.

Voorts kan ik je enkel maar heel veel succes wensen :)
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door g94 » 13 jun 2014, 07:24

geertvdp schreef: ... heb ik al gehoord dat je de inserts best opschuurt en nieuwe decals op plakt. Dit om te vermijden dat de originele decals gaan reageren met de clearcoat laag. Voor mijn WW heeft men mij dat in alle geval aangeraden.
Luister vooral NOOIT meer naar diene mens die u dit soort dingen aanraadt... trakteer hem gewoon nog een Duvel, lach nekeer vriendelijk, en klapt over iets anders :lol: :run:

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door g94 » 13 jun 2014, 09:23

Geert: antwoord hier op je PM, dan heeft een ander er misschien ook iets aan ;)

Origineel zijn dit geen decals. Speelvelden (zowel het hout als de inserts) worden bedrukt met verschillende kleuren zeefdruk, en daarna vernist. Bij oudere games is dat een vrij dun laagske, op een zeker moment zijn ze betere vernissen en dikkere lagen beginnen gebruiken en hebben ze dat oa diamondplate genoemd.

Mylar is een merk van zelfklevend transparant vinyl dat op speelvelden gekleefd wordt om ze te beschermen tegen balimpakt op intense plaatsen (tussen bumpers bijvoorbeeld).

Wat jij nu verwart met een insert decal die loskomt als je die Mylar losrukt, dat is die bedrukking die samen met die vernislaag van die inserts loskomt (omdat de hechting op die gladde inserts minder goed is dan op het hout).

En uiteraard kan je niet anders dan die te vervangen door decals. Maar echt wel als laatste oplossing. Zolang de insert bedrukking blijft zitten zou het gewoon stom zijn om die los te maken en te vervangen door decals.

Dat clearcoat beter hecht op decals dan op de originele bedrukkinig is dus onzin. Integendeel zelfs: de originele bedrukking/vernis kan lichtjes opgeschuurd worden om een betere hechting van de nieuwe clearcoatlaag te bewerkstelligen. En dat kan niet met decals, want als je die begint ruw te schuren, dan beschadig je de print...

P

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door flippers.be » 13 jun 2014, 10:51

En Funhouse is wel WPC maar de speelvelden (op enkele uitzonderingen na) zijn geen diamondplated lak maar nog dezelfde vernis als op Sys11 speelvelden..

Cyanide
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 sep 2013, 19:23
Real name: Ken

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door Cyanide » 14 jun 2014, 13:33

Deze ga ik ook volgen.

Ik ben nog steeds druk bezig aan de mijne, en zal binnenkort updates posten.

Het proces loopt wel zeer traag bij mij, enkel in vrije momenten kan ik er verder aan werken...

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 16 jun 2014, 07:55

g94 schreef:Geert: antwoord hier op je PM, dan heeft een ander er misschien ook iets aan ;)

Origineel zijn dit geen decals. Speelvelden (zowel het hout als de inserts) worden bedrukt met verschillende kleuren zeefdruk, en daarna vernist. Bij oudere games is dat een vrij dun laagske, op een zeker moment zijn ze betere vernissen en dikkere lagen beginnen gebruiken en hebben ze dat oa diamondplate genoemd.

Mylar is een merk van zelfklevend transparant vinyl dat op speelvelden gekleefd wordt om ze te beschermen tegen balimpakt op intense plaatsen (tussen bumpers bijvoorbeeld).

Wat jij nu verwart met een insert decal die loskomt als je die Mylar losrukt, dat is die bedrukking die samen met die vernislaag van die inserts loskomt (omdat de hechting op die gladde inserts minder goed is dan op het hout).

En uiteraard kan je niet anders dan die te vervangen door decals. Maar echt wel als laatste oplossing. Zolang de insert bedrukking blijft zitten zou het gewoon stom zijn om die los te maken en te vervangen door decals.

Dat clearcoat beter hecht op decals dan op de originele bedrukkinig is dus onzin. Integendeel zelfs: de originele bedrukking/vernis kan lichtjes opgeschuurd worden om een betere hechting van de nieuwe clearcoatlaag te bewerkstelligen. En dat kan niet met decals, want als je die begint ruw te schuren, dan beschadig je de print...

P
Dit was me al duidelijk, ik snap ook niet dat iemand anders zo'n aanbeveling durft te doen. Maar jouw idee om er een duvel in te schuiven kan ik waarderen ;)

Maar, op de inserts is dus ook de eerste vernislaag meegekomen voor een deel. Is het raadzaam de losse stukken vernis verder los te snijden (er is buiten die "7" geen schade aan de insert bedrukking) en daar dan weer overheen te clearcoaten, of ga je dat goed zien??
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door g94 » 16 jun 2014, 08:34

HarrieD schreef:Maar, op de inserts is dus ook de eerste vernislaag meegekomen voor een deel. Is het raadzaam de losse stukken vernis verder los te snijden (er is buiten die "7" geen schade aan de insert bedrukking) en daar dan weer overheen te clearcoaten, of ga je dat goed zien??
da's een moeilijke afweging...

Eerste antwoord zou zijn: als de vernis loszit dan zou ik die persoonlijk weghalen, het heeft immers geen zin om bovenop een loszittende ondergrond te vernissen, dat springt dan uiteindelijk toch los.

Maar: als het zou lukken om wat vernis tussen die inserts en de loszittende stukken te krijgen, dan zou ik dat toch proberen (Ik heb dat al ooit eens in een video van HEP gezien). Bij het opdrogen zal die nieuwe vernis de boel weer aan mekaar kleven. Voordeel is natuurlijk dat dan het artwork kan bewaard blijven. En neen, dat zie je niet. Die melkachtige verkleuring bij insterts ontstaat door loszittende vernis, dus als die weer opgevuld wordt, dan is dat effect weer weg.

Dus ik zou het toch proberen, en mislukt het, dan kan je alsnog alles weghalen en insert decals kleven etc...

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 16 jun 2014, 08:39

Wellicht ben ik wat onduidelijk geweest. De vernis zit enkel los bij de insert randen. Bij het artwork eigenlijk helemaal niet. Ik dacht dus: als ik nou de loszittende delen weghaal en dat een beetje netjes schuur, en de rest laat zitten....
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door g94 » 16 jun 2014, 08:42

Als het alleen aan de randen wat loszit, dan zou ik zeker proberen om daar wat vernis tussen te peuteren. Ik heb dat zelf destijds al gedaan bij een AFM, en neen dat zie je niet.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 16 jun 2014, 08:45

Ik ga je AFM project er eens bijnemen. (Niet dat ik die niet al een aantal malen gezien heb).
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 19 jun 2014, 06:16

Afbeelding

Dit is er zo een. Je ziet het vernis goed afgebrokkeld. Plan: wegsteken en lichtjes opschuren zodat de "kartelrandjes" weg zijn. Zodanig dat de bedrukking blijft zitten, want insert decals, daar trek in niet zo hard aan, die zie ik als laatste redmiddel. De vraag is dus of je dit gaat zien na de clearcoat.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door g94 » 19 jun 2014, 07:11

Da's inderdaad al wat meer dan 'wat loszitten aan de randen' :)

Die grote losse dingen moeten inderdaad weg, heel voorzichtig want voor je 't weet komt alles los. Dat kleine randje aan de onderkant kan je zo laten, daar zal wel clearcoat ondervloeien en dan zie je dat niet meer.

Wat je wel gaat zien zijn de plekken waar de oude vernis weggehaald is. Die oude vernis is immers een beetje difuus. Een insert met enkel nieuwe clearcoat is helderder, scherper. Meer zoals een insert bij een Stern speelveld. Echt opvallend is het niet, maar als je het weet dan zie je het wel (om dat verschil te verminderen nevel ik altijd een heel klein beetje transparant wit op lege inserts. Zie bijvoorbeeld in mijn AFM topic).

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 19 jun 2014, 07:16

g94 schreef:Da's inderdaad al wat meer dan 'wat loszitten aan de randen' :)

Die grote losse dingen moeten inderdaad weg, heel voorzichtig want voor je 't weet komt alles los. Dat kleine randje aan de onderkant kan je zo laten, daar zal wel clearcoat ondervloeien en dan zie je dat niet meer.

Wat je wel gaat zien zijn de plekken waar de oude vernis weggehaald is. Die oude vernis is immers een beetje difuus. Een insert met enkel nieuwe clearcoat is helderder, scherper. Meer zoals een insert bij een Stern speelveld. Echt opvallend is het niet, maar als je het weet dan zie je het wel (om dat verschil te verminderen nevel ik altijd een heel klein beetje transparant wit op lege inserts. Zie bijvoorbeeld in mijn AFM topic).
Daar werkte ik inderdaad naar toe, naar die transparant wit van je AFM. Wat bedoel je met transparant wit, is dat een menging van transparant en wit, en in welke verhouding ongeveer?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door g94 » 19 jun 2014, 10:19

met 'transparant' wit bedoel ik eigenlijk 'een heel fijn laagje' wit. Ik doe wat water bij mijn verf, en uiteraard airbrush ik maar efkes. Om wit dekkend te airbrushen moet je toch meerdere keren spuiten, laten drogen, spuiten, laten drogen... dus in dit geval niet met zuivere verf, en ook geen meerdere keren :)

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 23 jun 2014, 12:21

g94 schreef:met 'transparant' wit bedoel ik eigenlijk 'een heel fijn laagje' wit. Ik doe wat water bij mijn verf, en uiteraard airbrush ik maar efkes. Om wit dekkend te airbrushen moet je toch meerdere keren spuiten, laten drogen, spuiten, laten drogen... dus in dit geval niet met zuivere verf, en ook geen meerdere keren :)
Even recapituleren: randjes voorzichtig afsteken, fijn schuren, clearcoaten, en op de clearcoat de witte waas aanbrengen mits dit nodig is.

Nu heb ik gisteren de inserts mooi op hun plek kunnen kloppen (met föhn, houten blokje, een hamer en geduld), daarna met 10 seconden lijm gefixeerd. Daarna de randjes afgestoken van 1 inserts, beetje geschuurd en daar eens wat wasbenzine overheen laten lopen. Ik moet zeggen dat het verschil tussen de plek waar de vernis heeft losgelaten en de plek waar nog vernis zit bijna niet zichtbaar is als de insert nog "nat" is. Na de clearcoat zal ik eens kijken wat de status is en van daaruit beslissen wat de beste aanpak is. Voordeel van eerst clearcoaten is natuurlijk dat je een verkeerde airbrush sessie kunt wegpoetsen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2804
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door g94 » 23 jun 2014, 14:31

HarrieD schreef:Voordeel van eerst clearcoaten is natuurlijk dat je een verkeerde airbrush sessie kunt wegpoetsen.
Right again Robin! :good:

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 02 jul 2014, 08:41

Okee, wat voortgang foto's:

Er zijn best veel beschadigde stukken, dus ik denk dat ik veel aan het airbrushen kom. Eerst maar even de inserts goed geleveled krijgen en het speelveld goed reinigen. Daarna een dikke laag clear erop.

Schade op het speelveld:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ballswirls, en zie het kleurverschil van de gebieden waar wel en geen mylar heeft gezeten.
Afbeelding

Klok is bijna vlak.
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de flipper assembly's klaar en opnieuw opgebouwd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: [FH] Stay away from the clock!

Bericht door HarrieD » 15 jul 2014, 09:53

Weinig voortgang te melden. Ik heb me vooral geconcentreerd op het schoonmaken van de verschillende delen onder en boven het speelveld. (Popbumbers, targets, laneguides). Het ziet er allemaal behoorlijk verweerd uit. Hieronder een foto van de laneguide die onder de apron zit, voor en na de behandeling.

Afbeelding
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Plaats reactie