Opgepast voor oplichters op 2dehands

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 562
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door gawcol » 20 dec 2012, 08:03

Gisteren southpark op 2dehands, droomprijs 450 euro (wekte al argwaan), te koop in Luik,
mijn zoon vond dat wel tof zo'n schetenflipper, dus ik direct mailtje gestuurd,
en nog eentje beetje later, want er stond weer geen telefoonnummer bij, ...
en dan was de advertentie weg, ik dacht ze hebben de 1 vergeten voor de 450 misschien en dan gewist,
Ik zag ook dat de verkoper pas deze dag geregistreerd had op 2dehands,

Nu krijg ik mailtje van natamonier@yahoo.fr terug (incl foto's) ik weet dat het een scam is, want ze vragen gegevens, maar ik weet niet wat de bedoeling is, wat doen ze dan met je gegevens? Kijken wanneer je niet thuis bent? Proberen af te spreken en u een klop te geven?

Ook typisch voor scam, geen antwoord op mijn vragen

"Bonjour,
je vend superbe flipper south park révisé à 450€ ,que j'ai acheté à mes gamins y a peu de temps environ . Ce dernier n'y jouant quasiment jamais, je préfère le vendre.
mes gamins ne s'en ont vraiment pas beaucoup servie. il fonctionne très bien voilà qu'ils ont effectué le déplacement. il a été confié à un livreur donc si vous êtes intéressé il se chargera de vous le ramener à votre domicile,après réception de vos coordonnées:
NOM............................................
PRÉNOM....................................
CODE POSTAL........................
VILLE..........................................
TEL(portable et fixe).................
JOUR DISPONIBLE...................pour essayer la marchandise


vous n'avez aucun frais à prévoir pour sa livraison puis à l'arrivée de la marchandise si elle ne vous convient pas vous êtes libre d'y renoncer.En attente de vous relire"

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door Q » 20 dec 2012, 08:13

Misschien een inbrekersbende die op de dagen dat je niet beschikbaar bent eerst eens naar uw vaste nummer bellen en als er niet opgenomen wordt, eens op bezoek komen ?

Antwoord anders eens en geef ze adres en nummer van het lokale politiekantoor ? :mrgreen:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door jippen » 20 dec 2012, 11:45

De Lotr die laatst op 2dehands stond , was het zelfde, je mailt en de dag nadien is de advertentie weg.
Dag nadien krijg je een mail , als je nog intresse hebt om terug te mailen.
Daarna staat ineens de kast in Engeland, maar wil ze onmiddellijk verschepen als men betaald.

Afzender was alex simper

Beste Dimitri,

Ik ben eigenlijk in Engeland. Ik nam contact op een professioneel transportbedrijf dat de flipper kan op uw adres te leveren in 3-4 dagen. De verzending en verzekering zijn inbegrepen in de prijs. De betaling zal worden verzonden naar de rederij, niet aan mij, via een bankoverschrijving. Nadat het pakket is afgeleverd, moet u 7 dagen om te testen en te inspecteren alles. Als u besluit niet te houden, zal het bedrijf terugbetaling van het volledige bedrag van geld. Zij zullen het geld overmaken naar mij, nadat u uw aankoop te bevestigen. U heeft mijn volledige naam, mijn adres en ik kan ook u een kopie van mijn paspoort. Neem contact met mij op als je nog geïnteresseerd bent, dus ik kan het organiseren van de scheepvaart procedures.
Mvg,
Alex

paar maanden voordien was dit ook met een acdc, die was zogezegd op reis voor 6 weken !!!!
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

Humanfly
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 aug 2012, 11:57
Real name: Edwin

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door Humanfly » 20 dec 2012, 12:54

ai ai ai dat is dezelfde fraude als bij de auto's op 2dehands

als ze nu al beginnen met flipperkasten, man man man

Gebruikersavatar
denBlackie
Berichten: 488
Lid geworden op: 05 nov 2011, 17:03
Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door denBlackie » 20 dec 2012, 13:05

Oplichters op 2ehands ?! Onmogelijk :D :lol:
  • Pinball : CFTBL
    Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
    retro Video Game collection.
    LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
http://pinballsandpixels.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door Q » 20 dec 2012, 14:00

jippen schreef:De Lotr die laatst op 2dehands stond , was het zelfde, je mailt en de dag nadien is de advertentie weg.
Dag nadien krijg je een mail , als je nog intresse hebt om terug te mailen.
Daarna staat ineens de kast in Engeland, maar wil ze onmiddellijk verschepen als men betaald.

Afzender was alex simper

Beste Dimitri,

Ik ben eigenlijk in Engeland. Ik nam contact op een professioneel transportbedrijf dat de flipper kan op uw adres te leveren in 3-4 dagen. De verzending en verzekering zijn inbegrepen in de prijs. De betaling zal worden verzonden naar de rederij, niet aan mij, via een bankoverschrijving. Nadat het pakket is afgeleverd, moet u 7 dagen om te testen en te inspecteren alles. Als u besluit niet te houden, zal het bedrijf terugbetaling van het volledige bedrag van geld. Zij zullen het geld overmaken naar mij, nadat u uw aankoop te bevestigen. U heeft mijn volledige naam, mijn adres en ik kan ook u een kopie van mijn paspoort. Neem contact met mij op als je nog geïnteresseerd bent, dus ik kan het organiseren van de scheepvaart procedures.
Mvg,
Alex

paar maanden voordien was dit ook met een acdc, die was zogezegd op reis voor 6 weken !!!!
En dat paspoort is dan van de vorige die opgelicht werd. Op een gegeven moment moet jij ook een scan van je paspoort mailen en dat wordt dan voor de volgende scam gebruikt.
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door zwartepanter » 20 dec 2012, 17:43

Ik krijg liever de vrienden van de Jos op bezoek! :lol:

Gebruikersavatar
Hummer
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2012, 17:22
Real name: Joeri

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door Hummer » 29 dec 2012, 18:02

THX voor de tips, goe dat ge het hier post :clap:

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door g94 » 29 dec 2012, 18:22

zwartepanter schreef:Ik krijg liever de vriendinnen van de Jos op bezoek! :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
biba
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 aug 2011, 21:35
Real name: bram desmet
Locatie: Togo

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door biba » 29 dec 2012, 22:21

g94 schreef: Afbeelding
Ik betwijfel sterk of deze geinteresseerd zijn in TWIX.....

vdm
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2012, 19:30
Real name: Stijn

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door vdm » 09 feb 2013, 11:54

Ik wil ook nog even melden dat er nog een andere fraude (hier zou je echt inlopen) waarbij mensen dingen van jouw kopen verhaal als volgende.

Jij verkoopt een wagen van 10.000€, je word gecontacteerd door iemand in het buitenland (is daar op vakantie) en wil die wagen kopen, hij zal 11.000€ via paypall op je rekening storen (paypall klinkt vertrouwd), 10.000€ voor de wagen 1000€ die jij hem dan stort voor de regeling van een vrachtwagen die hij zal sturen om te wagen op te halen.
Rarara volgend dag 11.000€ euro op je paypall, jij stort hem de 1000€. Dan hoor je niets meer, en een week later krijg je een mailtje van paypall dat er 11.000€ geblokkeerd is op je rekening omdat die met gestolen credit-card gegevens werden vereffend.

rebelish
Berichten: 466
Lid geworden op: 09 mei 2012, 01:06
Real name: Seurinck Jo
Locatie: Belgium

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door rebelish » 09 feb 2013, 13:02

Sorry maar je moet dom zijn om een wagen te verkopen aan iemand via internet, zonder hem in levende lijve te zien.

Ik heb ooit ook zo iemand gehad die de wagen van mijn ouder wilde kopen een fransman.
wilde ook geld overschrijven en dan zou ik die op transport naar Frankrijk moeten zetten.

Ik heb hem vriendelijk terug gemaild en gezegd als hij de wagen wilt moet hij zelf maar naar hier komen met cash.

Ik begin niet aan zo'n spelletjes, voor dat je het weet zit je in de problemen.µ
Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn hé, maar hoe weet je het van die persoon ?
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

Gebruikersavatar
DimitriDC
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 okt 2014, 12:05
Real name: Dimitri
Locatie: Belgium

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door DimitriDC » 30 okt 2014, 21:55

Deze morgen op 2dehands.be

Addams family € 1600,- te brussel YES YES YES :yahoo:

Na wat heen en weer gemail, bleek het om een Griek te gaan, zou alles opsturen ...
Eerst betalen aan een tussenfirma die het geld bijhoudt tot je de flipper goedgekeurd hebt ...

Profiel op 2dehands gisteren aangemaakt, site van zijn e-mail adres slechts 14 dagen geregistreerd.
Alvast een bloemlezing uit zijn mails.

Mail 1 :
"Bonjour je suis xxxx,
Mon flipper est impeccable, le cabinet et le terrain de jeu sont en très belle forme
Je suis désolé pour mon français je suis citoyen grecque, j'espère que vous comprendrez que je dis, j'utilise un traducteur pour envoyer des messages.
Donc, si vous avez d'autres questions, n'hésitez pas à me demander.
Merci,
Dr. xxxxxxx xxxxxx
Implantologie Dentaire et Prothèses"

Mail 2 :
"Bonjour à nouveau,
Je joins quelques photos .... parce images disent plus que toute description.
Je suis à Grèce, Athènes vivent ici, donc si vous voulez acheter, je suis sûr que nous trouverons un moyen de le faire.
Je suis prêt à livrer à votre domicile y je laisse 5 jours pour l'inspection si vous ne pouvez pas venir ici chez moi. .... A propos de frais de port ne devraient pas preoccuparse parce que je promets de payer toutes les taxes ...
Si vous êtes prêt à acheter, je peux envoyer plus d'informations sur les conditions de livraison et de paiement.
Cordialement,
Dott. xxxxxxx xxxxx
Implantologie Dentaire et Prothèses"

Mail 3 :
"Bonjour à nouveau,
J'ai oublié de vous dire ... la livraison et l'assurance pendant le transport me coûte environ 56 euros. Comme je l'ai dit, je vais payer ces frais.
Vous avez donc besoin de ne payer que 1600 euros.
C'est ma carte d'identité, peut-être que vous aurez besoin quand le paquet arrive à vous.
N'oubliez pas de m'envoyer votre nom complet, votre adresse et un numéro de téléphone portable pour la livraison ....
De cette façon, je fais toutes mes transactions en ligne pendant des années si vous n'êtes pas décidé s'il vous plaît ne pas répondre parce que, comme je vous ai dit que je n'insiste pas acheter de moi et j'ai aussi une autre personne qui est intéressé à acheter.
Pour moi n'est pas important si je vends a vous ou avec une autre personne.
Je pense que j'ai dit tout ce que j'avais à dire et puis regardez votre décision.
Merci.

Je vais vous expliquer étape par étape comment le faire, donc s'il vous plaît lire tout mon courriel, je sais que c'est un long message, mais je veux tout expliquer. Si vous ne comprenez pas quelque chose, n'hésitez pas et me demander.
Je veux utiliser une une société de livraison de cette 2: http://www.gls-cargo.eu / http://www.eco-treuhand.de pour notre sécurité. Vous pouvez choisir un si vous voulez.
Voici les détails:
1. Après avoir choisi ensemble une société / Acheteur (elle dans ce cas) envoie l'adresse de livraison au vendeur (moi); Je vais commencer la livraison après que j'ai votre adresse ..
2. Lorsque paquet est sous la garde de la société, vous devez effectuer le paiement à la société. (Rappelez-vous: la société va garder argent dans leur compte bancaire jusqu'à vous recevez le paquet.)
3. Après vous obtiendrez paquet, comme je vous l'ai dit, je laisse 5 jours pour inspection.
Après la période d'inspection est nécessaire pour confirmer a la société si vous voulez garder ou non le paquet.
4 Si vous êtes d'accord pour tenir, puis la société va me payer.
5 Si, pour quelconque raison , vous ne souhaitez pas tenir paquet, puis société retourner l'argent à votre compte bancaire, et le colis sera envoyé de nouveau à moi.
J'essaie de traduire tous les processus de l'allemand vers français. J'espère que cela est bien traduit j'espère que vous comprenez ce que j'ai écrit.
Donc, je suis en attente pour m'envoyer votre nom complet, l'adresse et un numéro de téléphone pour la livraison.
Merci,
Dott. xxxxxx xxxxxx
Implantologie dentaire et prothèses "

Ik heb ook nog de foto's die hij gebruikt, misschien zijn ze wel door iemand te herkennen.
Verschillende garagepoortjes en andere arcade game aanwezig vermoed ik.

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn je moet maar PB sturen om zijn gegevens te hebben :whisling:

PS: foto's zijn genomen op 9/04/2007 om 17u00 met een SONY DSC-P10
PPS: moest er iemand zijn TAF wegdoen voor 1600,- je moet het maar laten weten ik kom hem direct halen, maar niet tot in Griekenland :roll:
Bijlagen
16.jpg
16.jpg (112.67 KiB) 7689 keer bekeken
14.jpg
14.jpg (112.55 KiB) 7689 keer bekeken
13.jpg
13.jpg (99.73 KiB) 7689 keer bekeken
In play : TZ , MM , STTNG, TAFG, IJ
Under (re)construction : 2x Bow And Arrow (EM), STTNG, TAF, Barb Wire, Monte Carlo, CBW

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door Baron Shadow » 30 okt 2014, 23:44

Tja overal waar veel geld in om gaat wordt op een gegeven moment misbruik van gemaakt.
Duiken steeds meer handelaren in die snel geld willen verdienen door opkoop en snelle door verkoop.
En tja als blijkt dat er veel geld in de business zit komen daar dan nog de oplichters bij helaas :puke:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

DanielFortesque
Berichten: 639
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door DanielFortesque » 31 okt 2014, 18:54

Hoi ,
Heb net hetzelfde meegemaakt met ene zekere Gerard Colbert , op pinballowners . Hij bood daar twee flippers aan , een MM en een CC Continued .
Net hetzelfde verhaal als hierboven inclusief zijn paspoort en noem maar op . Heb toen pinballowners zelf gecontacteerd , en wat blijkt nu , zijn account op pinballowners werd door pinbalowners zelf te niet gedaan . Dus ook daarop zitten fraudeurs !!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
RipleYYY
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 apr 2012, 09:09
Real name: mic
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door RipleYYY » 31 okt 2014, 19:09

usual west-africa scam... :lol:

DanielFortesque
Berichten: 639
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door DanielFortesque » 31 okt 2014, 20:42

Denk dan eerder "scum" .....
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

theove
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:35
Real name: Theo
Locatie: The Netherlands

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door theove » 17 nov 2014, 22:50

Plaatje ingevoerd in google afbeeldingen zoeken en: ...

https://www.google.nl/search?tbs=sbi:AM ... 5ivq-vvXlg

Gebruikersavatar
DimitriDC
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 okt 2014, 12:05
Real name: Dimitri
Locatie: Belgium

Re: Opgepast voor oplichters op 2dehands

Bericht door DimitriDC » 18 nov 2014, 17:57

Handig wist niet dat dit mogelijk was.

Blijkbaar is hij nog aktief op zoek naar een koper :run:
In play : TZ , MM , STTNG, TAFG, IJ
Under (re)construction : 2x Bow And Arrow (EM), STTNG, TAF, Barb Wire, Monte Carlo, CBW

Plaats reactie