Na eerst wat kleine technische reparaties werd het tijd om wat aan het uiterlijk te doen. De kast op zich valt mee voor zijn leeftijd, maar het controlepaneel heeft betere tijden gekend. Er zat een aluminium plaat overheen die met de nodige graffiti bekrast was. Echt geen zicht dus die moest eraf. Maar toen werd dit zichtbaar:

Niet te redden dus.
Dan maar van scratch beginnen. De schroeven waarmee de joysticks en de bevestigingshaken vast zaten vond ik ook geen mooi zicht dus die wilde ik dan ook wegwerken.
Dan in illustrator een duplicaat van de sticker gemaakt. Om het origineel zo dicht mogelijk te benaderen heb ik het achtergrondraster opgebouwd uit allemaal losse cirkels om zo de hoek en de lpi (het aantal lijnen per inch).
Met dit resultaat:

Als we dan toch bezig zijn ook maar een pauze knop bijgeplaatst, zoals te zien op bovenstaande afbeelding.
Niet origineel, maar super handig als de telefoon gaat.
Ook het moederbord kon wel wat tlc gebruiken zo te zien:

Na een goede schrobbeurt met tandenborstel en handzeep:

Nu kan hij de kast met trots zijn kast laten zien.
Een volgend project is de marque verlichting. Deze zou normaal de game moeten verlichten wat op dat moment aan het spelen is, maar de EL panel ontbreekt. Maar zelfs als die er nog zou zijn was deze inmiddels uitgebrand zoals de meeste van zijn soortgenoten. Maar project bespreek ik wel in een volgend topic.
Groetjes Hairy Otter.