Terwijl het speelveld nog wat aan het uitharden was, heb ik het kabinet strak gezet en opgeschuurd. Ik heb voor de verandering eens verschillende types houtplamuur van Pattex gebruikt, en ben er wel tevreden over.

Dan 2 lagen kastjeslak. En die is intussen alweer bijgeplamuurd en opgeschuurd. Hierna volgen nog lakverf en matte vernis (voor een mooie egale satijn finish). Maar eerst de kopkast, daar moet ik nog aan beginnen.

Isopon time! Zoals gezegd heb ik het speelveld eerst laten lakken vooraleer de structurele herstellingen aan het hout te doen. Zo kon ik veiliger schuren zonder het risico te lopen meteen in mijn tekening te zitten.

Kleur 1: retouches aan het hout. Tegenwoordig plak ik alle hout af. Het is een pak werk, maar het staat me toe om overal de verkleuringen terug bij te spuiten (ook waar je het eigenlijk totaal niet ziet *). Een lichte nevel volstaat meestal, de tekening van het hout blijft dus zoveel mogelijk behouden. Enkel waar er herstellingen zijn moet ik meerdere dekkende lagen airbrushen.
(* ja ik weet het...

De scoop ziet er toch iets beter uit dan voordien

En ook van de shooterlane ben ik echt wel tevreden, als je ziet hoe die was.

Kleur 2: geel. Er zijn vrij veel zwarte randjes of andere schade die moet hersteld worden. Wel een zot werk om al die sterren uit te snijden...

Beter toch...

Ik zie ook nog schade aan het beige, blauw, wit, grijs, paars ..., wordt dus vervolgd

P