AFM opknappen.

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door HarrieD » 10 jul 2012, 14:04

Die is goed aan gort die elco.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: AFM opknappen.

Bericht door diesel64 » 10 jul 2012, 14:10

Zoals op zoveel AFM's. Komt ervan als je 160V op een elco zet die een spec heeft van 100V. Designfout van Williams.
No shirt. No shoes. No pinball.

Henry
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:21
Real name: Henry Gijsbertse
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door Henry » 10 jul 2012, 20:37

Zo,n nieuwe strobe is een stuk feller als de oude,ik zelf vind het toch een behoorlijk verschil.
Ik weet niet hoe jouw strobe eruit ziet,maar de mijne was aan de uiteinden ook wat ingebrand.
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 16 jul 2012, 19:21

Printje gemaakt:

En de kopkast verder afgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

Re: AFM opknappen.

Bericht door Cedric » 16 jul 2012, 19:42

8-) 8-) 8-) is absoluut weer mooi gewoorden !

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 17 jul 2012, 21:25

Kleine mijlpaal. :yahoo:

Hij staat op zijn poten ! Moet nog wel gepoetst worden ( polijst spul zit nog overal tussen ). Maar het blijft toch prettig dat hij weer staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door HarrieD » 18 jul 2012, 07:36

Ziet er strak uit, alhoewel ik die groene protectors zou vervangen door zwarte.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 18 jul 2012, 09:21

Nou, ik heb ze eigenlijk bewust groen gekozen, omdat alle attack's al zwart zijn.
Ik wil alle accenten groen maken, dus dan oogt het misschien wat beter.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door HarrieD » 18 jul 2012, 09:26

Ik denk dat ik het geheel moet zien. Wellicht zou ik het persoonlijk mooier vinden als je het helemaal wegsnijdt tot aan het ijzer. Dan zie je enkel groene accenten. Maar dat is mijn mening.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: AFM opknappen.

Bericht door Gunske » 18 jul 2012, 11:14

Zie pascal zijn topic over die protectors
http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=29&t=816
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 18 jul 2012, 13:36

In het verleden heb ik het ook gesneden, maar dat heb ik dit keer ( nog ) niet gedaan.
Er zit namelijk een clearcoat over de decals heen.

Dus daar moet ik nog even over nadenken :lol:

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 18 jul 2012, 13:55

Ook over de kleur ben ik nog in dubio.
Dit heb ik al maanden in mijn tuinhuisje liggen:

Afbeelding

Het idee, van tevoren, was dus om alles glanzend zwart te doen, met glanzend ( kikker ) groene accenten. Dus alle schroeven en andere onderdelen groen.
Maar toen ik van de week de leg protectors binnenkreeg, waren die een stuk lichter van kleur, dan de kleur die ik al gespoten heb. En dat lijkt voor geen meter.
Of eens kijken naar een nieuwe kleur voor alle onderdelen, dus dezelfde kleur als de leg protectors. Of ik doe alles in een totaal andere kleur. En zelf neig ik dan naar fel rood. Dan staat mooi bij het zwart.

Dit is trouwens echt RUK lak. Nooit kopen ......
Had een busje of 10 gehaald bij de Action, voor 2 euro. Maar het is ook echt shit.

Afbeelding

Reneeeee
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 apr 2012, 18:38
Real name: René van Gool

Re: AFM opknappen.

Bericht door Reneeeee » 18 jul 2012, 18:31

;) :)
wza1979 schreef:Ook over de kleur ben ik nog in dubio.
Dit heb ik al maanden in mijn tuinhuisje liggen:

Afbeelding

Het idee, van tevoren, was dus om alles glanzend zwart te doen, met glanzend ( kikker ) groene accenten. Dus alle schroeven en andere onderdelen groen.
Maar toen ik van de week de leg protectors binnenkreeg, waren die een stuk lichter van kleur, dan de kleur die ik al gespoten heb. En dat lijkt voor geen meter.
Of eens kijken naar een nieuwe kleur voor alle onderdelen, dus dezelfde kleur als de leg protectors. Of ik doe alles in een totaal andere kleur. En zelf neig ik dan naar fel rood. Dan staat mooi bij het zwart.

RUK lak ?????????? Ik gebruik altijd gewoon glijmiddel in een busje bij het rukken. Wist niet dat dit ook te koop was in spuitbus :) :) vorm ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Wat is daar zo ruk aan ?

Ik zie ook dat je er gekleurde ballen in gaat doen, cool en gedurfd hoor :o

Verder ziet het er allemaal weer mooi uit William, het begint al een beetje te kietelen om hem te spelen :)

Gr en succes met je mooi project

René



Dit is trouwens echt RUK lak. Nooit kopen ......
Had een busje of 10 gehaald bij de Action, voor 2 euro. Maar het is ook echt shit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door HarrieD » 19 jul 2012, 12:38

Er staat nogthans "professional quality op. Ruk met een keurmerk dus. :handjob:
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3900
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door Richard Baan » 19 jul 2012, 16:33

Kun je verwachten bij de Action. :puke: En al helemaal voor 10 bussen voor 2 euro.... ;)

Ik heb een keer een weerstationnetje gekocht voor 8 euro bij de Action.
Er werd aangegeven dat de buitensensor het zou moeten doen binnen 30m., maar er werd geadviseerd om de sensor vlak buiten het raam te zetten, en de binnenunit op dezelfde plek aan de binnenkant. Ik had er 3 m. tussen, maar met een betonnen muur er tussen, hij deed het niet. Met alleen een raam er tussen en 10cm. van elkaar deed hij het inderdaad wel.
De 1e regenbui heeft de buitensensor genekt. Daarna heb ik hem naast een zelfde van een collega gezet (waar de buitensensor het wel van deed) en de mijne gaf -10gr.C aan, en die van hem +10gr.C. Overigens zaten daar 2 normale muren tussen en een printer. :lol:

Ach, wat kun je verwachten voor 8 euro?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 19 jul 2012, 17:50

Ter verduidelijking; het is 2 euro per bus ..... niet 20 bussen voor 2 euro. Staat er een beetje verkeerd. :D
Maar het is rommel :whisling:

Misschien vanavond nog even stoeien met de airbrush. En kijken of mijn nieuwe signaal rode lak beter bij de kast past dan het groene. :)

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 19 jul 2012, 20:50

Ik ben even met de airbrush wat aan het proberen geweest. Ik wilde eerst op een oud speelveld oefenen, maar dat heb ik maar overgeslagen ....

De maskeer film zit er op sommige plaatsen nog op, want er zijn nog stukken die ik moet spuiten. Heb nog niet alles gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door wza1979 op 23 jul 2012, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 20 jul 2012, 19:37

Nou, het hout is overal overnieuw gedaan. Wel even goede ruzie met mijn verfspuit gehad. Die vertikte het om goed te spuiten, het kreng :x
Alleen de maskeer film heeft op sommige plekken plaksel achtergelaten. Dat moet ik er nog even af poetsen. Daarna een laagje blanke lak over het hele zwikkie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door wza1979 op 23 jul 2012, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door HarrieD » 22 jul 2012, 21:40

Nice wederom. Leuk stuk in de spinner.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 01 aug 2012, 20:07

Er zit amper voortgang in, ondanks dat ik me de pleuris werk. :wtf:

Hoop gezeik met het bijwerken van de speelveld schade. In de zin van: kreeg niet de goede kleuren gemengd met mijn eigen verf, uiteindelijk totaal andere verf geprobeerd. Dat ging op zich beter, alleen trekt de kleur later nog wat na. Waardoor je later pas ziet dat je iets andere kleuren hebt :lol:

Ik heb er maar weer eens een lak laagje overheen gedaan, komende dagen de boel maar eens goed bijwerken.

En alle groene gespoten delen, heb ik nu maar signaalrood gemaakt. :mrgreen:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door g94 » 01 aug 2012, 20:27

Dat rood zie ik wel zitten! Afwachten, ik denk niet dat ik zoiets zou doen, maar alleszins beter dan groen. :good:

Maar in die bultige weerkaatsing in de lak van je speelveld ben ik minder gerust (tenzij de foto bedriegt). Hopelijk krijg je dat vlak achteraf zonder ofwel je retouches weer weg te schuren, ofwel met een uber-dikke laag vernis te eindigen. Heel benieuwd... :popcorn:

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

AFM opknappen.

Bericht door Cedric » 01 aug 2012, 21:14

Van hetzelfde gedacht hier !

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: AFM opknappen.

Bericht door g94 » 01 aug 2012, 22:56

wza1979 schreef:Dat ging op zich beter, alleen trekt de kleur later nog wat na. Waardoor je later pas ziet dat je iets andere kleuren hebt
Wat ik doe is de het speelveld lichtjes nat maken met een vochtig doek op de plaats die ik wil herlakken (de kleur verandert dan lichtjes omdat ze nat is), en dan breng ik daar een likje van mijn mengsel aan. Zo kan ik nat met nat vergelijken, en als de kleuren aansluiten als ze beiden nat zijn, dan is de kans groot dat dit ook het geval zal zijn als ze droog zijn. Soms, om helemaal zeker te zijn, droog ik dat snel even met de haardroger. Dan heeft alles de finale kleur en kan ik best vergelijken. Geen probleem: dat likje verfmengsel is wel droog maar nog niet uitgehard. Ik kan het dus daarna snel weer wegwrijven met een lichtjes vochtig doek, en dan ofwel mijn mengsel nog aanpassen, ofwel beginnen met de airbrushretouche.
't is een simpel truukje, maar het werkt wel.
P

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 02 aug 2012, 07:24

g94 schreef:Dat rood zie ik wel zitten! Afwachten, ik denk niet dat ik zoiets zou doen, maar alleszins beter dan groen. :good:

Maar in die bultige weerkaatsing in de lak van je speelveld ben ik minder gerust (tenzij de foto bedriegt). Hopelijk krijg je dat vlak achteraf zonder ofwel je retouches weer weg te schuren, ofwel met een uber-dikke laag vernis te eindigen. Heel benieuwd... :popcorn:
Nou, daar kan ik je wel antwoord op geven:

Die bultjes heb je in feite altijd met lakken met roller. Deze laag is nog niet geschuurd. Maar zelfs als ik zou schuren, met een heel fijne korrel. 800 doe ik meestal tussendoor of zelfs een 1200.
Dit is dus 1 enkele laag, die ik op MOET schuren. Want: stof en hechting laag erop. 1 enkele laag is erg dun, zo dun zelfs dat ik echt uit moet kijken om geen bijgewerkte stukken weg te schuren. Als je goed kijkt in de shooterlane en de linker outlane zie je, dat ik daar er al een keer doorheen ben geschuurd. Ondanks dat ik heel voorzichtig ben.
Daarbij doe ik nog veel retouches ( mooi woord :clap: ) met de kwast, ondanks dat ik nu een airbrush heb.
Datgene met kwast zit er wat dikker op dan met de airbrush. Dus dat in combinatie met het verhaal hierboven, zou de boel wat moeten verduidelijken. Nog een reden dat ik voorzichtiger moet zijn met mijn verflagen: dit is 1K lak en een stuk zachter dan 2k lak, want ervoor zorgt dat je wat meer op moet passen met schuren op 1 enkele laag.

Daarin verschilt het dus van, het laten doen, door de spuiter. Die brengt, bij mij althans, Meerdere dikkere lagen aan. 3 stuks in mijn geval. Daartussen hoeft niet geschuurd te worden, want hij zit in een stofdicht hok. Dan heb je een dikke laag waar je met gemak je uit kunt leven met de schuurpapier.

Maar om een kort verhaal, lang te maken .... om die bultjes maak ik me dus geen zorgen. Ik gooi er straks gewoon nog een paar lagen overheen ( tussendoor dus licht opschuren, geen rekening houdend met bultjes ). Maar doe na de laatste laag een goede schuurbeurt.

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: AFM opknappen.

Bericht door wza1979 » 09 aug 2012, 15:34

Ik ben bijna klaar met lakken en bijwerken. Zwart is gedaan, houtskleur is helemaal overnieuw gedaan. Na het bijwerken vond ik wat lijnen niet mooi lopen. Daarvoor moet ik, i.v.m. kleurverschil het hele spul overnieuw spuiten.
Wit, donker grijs en grijs gedaan. Camera is niet overal even scherp.
Daar waar de ramps flaps komen, werk ik niet bij. Mijn grijs verschilde teveel om bij te tippen, en ik met mijn eigen verf kreeg ik de grijs kleur niet goed. Andere verf genomen, maar die is niet geschikt voor airbrush. Daarom kan ik de grote grijze vlakken niet doen.
Daarbij zitten ze straks toch onder de ramp flappen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie