Of bij een bedrijf gaan die 3D printers heeft...
No idea wat de prijs is
http://www.smo3d.be/?page_id=20
plaatjes frezen en aan elkaar siliconeng94 schreef:tja, ik vrees dat dat geen optie is. Ik zou alleszins niet weten hoe.
Ik heb er zelfs geen gedacht van hoe die dingen gemaakt worden in de fabriek..
Hm, misschien te overwegen voor reproducties die "niet te nauw steken" zoals dat bergje van de CC, waarbij een half of volledig milimetertje hier of daar niet uitmaken, bedoel ik. Maar die bookcase is echt een heel strak object, met absoluut rechte vlakken rondom, dat bovendien uit 3 delen bestaat die heel nauw op mekaar passen. De thing box is nog moeilijker met dat hele fijne scharniertje.stEmE schreef:Kan je er geen malletje van maken met siliconen en zelf afgieten? Heb hier zelf totaal geen ervaring mee, maar ik veronderstel dat dat wel moet lukken...
Sowieso wil ik niet dat het er "gebricoleerd" uitziet. Die zwarte bookcase heeft dan tenminste het voordeel dat het effect strak is. En hoe langer ik erop kijk, hoe schoner ik het begin te vinden...den stef schreef: plaatjes frezen en aan elkaar siliconen
of in het slechtste geval aan elkaar vijzen
Het plaatje lijkt mij ook te kloppen...g94 schreef:En hoe langer ik erop kijk, hoe schoner ik het begin te vinden...
Het is inderdaad strak. En persoonlijk vind ik het ook vrij neutraal en inderdaad hoe langer je het ziet...g94 schreef:Sowieso wil ik niet dat het er "gebricoleerd" uitziet. Die zwarte bookcase heeft dan tenminste het voordeel dat het effect strak is. En hoe langer ik erop kijk, hoe schoner ik het begin te vinden...
eigenlijk ja, ... waarom niet? Je hebt gelijk. Misschien vindt hij dit project wel ok... Stoute schoenen... kent er iemand Pat Lawlor zijn email adres?StevenQuintijn schreef: probeer toch gewoon eens te mailen met Pat Lawlor
Onlangs artikel over gelezen en men kan 3D printen in zo goed als bijna ALLE materialen.g94 schreef: Ik denk dat die 3d printer een mogelijke oplossing zou zijn (het materiaal is blijkbaar vergelijkbaar met LEGO), maar er wordt tussen de beschikbare kleuren geen melding gemaakt van transparant. En het is me ook niet meteen duidelijk of ze van een bestaand voorwerp kunnen vertrekken, dan wel van een of andere 3D cad model.
En prijs wordt al helemaal niet vermeld...
Totaal aantal leden: 151 Nieuwste lid: Pat Lawloryorkie schreef:Ge hebt toch verwezen naar 't forum hé. Da zou nogal wat zijn dat hij zich registreert hier...![]()
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen:
Niks. Geen reactie.StevenQuintijn schreef:Heb je ondertussen eigenlijk al iets van respons gekregen op uw mail ?
Ik heb eerst alle herstellingen gedaan met vette plamuur en Isopon. Daarna heb ik alle zwart herschilderd, niveauverschil is geen enkel probleem, wel integendeel (zie vorige posts). Ten slotte heb ik er 2 lagen matte acrylvernis op gedaan, wat voor die matte egale schijn zorgt. Maar wil je de originele schijn behouden, dan moet je eerder satijn nemen ipv mat.Jack schreef:Ik veronderstel dat je niet enkel 't zwart kan bijwerken?
Als je dat doet moet je ook de tekeningen doen, omdat die anders lager komen te liggen?