Dutch Pinball Museum

Welke flippers staan waar?
Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door flippers.be » 08 nov 2021, 11:33

Afgelopen weekend eindelijk nog eens in Rotterdam geraakt, een jaartje later dan gepland.
Het was een goed moment, er stond net een GnR CE :)

Heb ook eens op een Magic Girl kunnen spelen, echt een unieke ervaring..

Het DPM is ondertussen verhuisd naar een grotere locatie. Die is echt de moeite !
Er staan meer kasten, maar er is vooral veel meer ruimte tussen de kasten, zodat je als bezoeker voldoende plaats hebt om rond te lopen en niet meer opeengepakt staat.

Beneden is een kleine cafetaria, en is ook het museum gedeelte.
Vroeger stond dat meer verloren bovenin, het museum stuk met antieke kasten krijgt nu meer aandacht. Is heel mooi verzorgd (met bv qr-codes naar filmpjes met meer info).

Bovenin over meerdere kamers staan de flipperkasten verspreid, allemaal te spelen. De verzameling is echt de moeite, zowat alle bekende topkasten, maar ook zeldzame kasten.
Enige minpuntje is dat men nu met blokken van 2 uur werkt, alle kasten spelen zal je niet meer lukken, daarvoor moet je meerdere keren terugkomen :) (maar 2u aan een stuk spelen is al vermoeiend genoeg eigenlijk, veel langer moet het niet zijn om nog leuk te blijven)

Op de nieuwe locatie is het nog een grotere aanrader geworden dan voorheen !

Dutch Pinball Museum
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 2016, 18:27
Real name: Gerard van de Sanden

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door Dutch Pinball Museum » 08 nov 2021, 20:18

He Aeneas

Leuk dat je er was, en mooi dat je genoten heb.

Het minpuntje hoeft geen minpuntje te zijn.
Er is immers ook een dagkaart te koop.

Tot een volgende keer.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door zwartepanter » 08 nov 2021, 21:05

Ik wilde net zeggen: je speelt 2 uurtjes maar dan wil je mss nog even iets drinken en in het museumgedeelte zelf rondlopen. Anders kan dat toch niet? En voor 2 uurtjes maak ik die trip liever niet...

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door flippers.be » 09 nov 2021, 09:26

zwartepanter schreef:
08 nov 2021, 21:05
Ik wilde net zeggen: je speelt 2 uurtjes maar dan wil je mss nog even iets drinken en in het museumgedeelte zelf rondlopen. Anders kan dat toch niet? En voor 2 uurtjes maak ik die trip liever niet...
Tja dan had je maar voor corona al moeten bezoeken he :)

Je kan meerdere blokken of een dagkaart kopen. Of hou je het op 2 uur, combineer het dan met een bezoekje aan de zoo van Rotterdam, of ga er al kerstshoppen ofzo ?
Mogelijkheden genoeg in Rotterdam om nog wat tijd door te brengen, alleen of met je gezin.

En ja soms ben je langer onderweg dan dat je ergens bent - lang geleden heb ik zo eens het flippermuseum in Neuwied bezocht, de rit heen en weer was langer dan dat je daar bent. Je moet er iets voor over hebben.

Wat ik probeer duidelijk te maken : er zijn altijd argumenten om niet te gaan, er is altijd wel iets dat niet ideaal is.
Het gevolg dat je dan nooit gaat en dat is echt zonde. Je mist te veel als je het museum niet bezoekt.
Na mijn post van 3 jaar geleden zijn er waarschijnlijk mensen die zich hadden voorgenomen om het te bezoeken en het nog steeds uitgesteld hebben voor allerlei redenen.
Gewoon eens inplannen en gaan.
(en het museum in Brussel staat zo zelf al een tijdje op mijn to do lijstje, zal ik binnenkort eens werk van maken :)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door zwartepanter » 09 nov 2021, 13:16

Ik bedoelde dat niet slecht hoor. Natuurlijk moet je er tijd voor vrij maken en soms ben je idd minder lang ter plekke dan dat het rijden is. Dat moet je ervoor over hebben!

Dutch Pinball Museum
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 2016, 18:27
Real name: Gerard van de Sanden

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door Dutch Pinball Museum » 09 nov 2021, 18:45

https://youtu.be/Cq_fVkbqzpk

Een kleine rondleiding voor de liefhebbers

Dutch Pinball Museum
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 2016, 18:27
Real name: Gerard van de Sanden

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door Dutch Pinball Museum » 16 jan 2022, 20:50

Wij hebben momenteel een space Shuttle flipperkast staan in een expositie in het fraaie Oostende.

Voor ons een rit van 2,5 uur.
Niet echt heel praktisch dus.

Is er hier een forum lid in buurt van Oostende die 1x de maand ( Tot en met Mei) even de kast wil nalopen ( poetsen, lampjes, eventueel kleine reparatie als coilstop oid)
Tegen betaling ( in overleg )

Stuur even een mail naar info@dutchpinballmuseum.com

Thnx in advance

Dutch Pinball Museum
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 2016, 18:27
Real name: Gerard van de Sanden

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door Dutch Pinball Museum » 16 jan 2022, 22:34

Geregeld👊🏻

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Dutch Pinball Museum

Bericht door flippers.be » 02 jan 2024, 12:28

Even uppen. Ik ben onlangs nog eens op bezoek geweest. Dat was al even geleden, het museum ziet er ondertussen helemaal anders uit. Zelfs de ingang is anders :)
Mijn timing was goed, er waren net 2 extra verdiepingen open gegaan.

Fotos op https://www.flippers.be/shows/dutch_pin ... _2023.html

Plaats reactie