Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Rogier
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2021, 21:18
Real name: Rogier

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Rogier » 20 nov 2021, 02:12

Als ik verhaal zo lees is het voor oude kasten misschien maar beter, nu is het het waard te repareren. Zodra een CPU kapot ging was de kast afgeschreven, toch best zonde.
Kasten:
TAF / BSD / TOM

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 20 nov 2021, 10:27

Toen werd de cpu gerepareerd met nieuwe ic s. Dan had je een oude cpu die daarna weer werkte. Nu koop je een repro en gaat de prijs omhoog.

Of er kwam een cpu in van een kast die toch al zwaar beschadigd was.
Maar de kast werd wel gepareerd. Ook in die tijd.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Automark » 09 dec 2021, 21:02

Richard Baan schreef:
20 nov 2021, 10:27

Maar de kast werd wel gepareerd. Ook in die tijd.
Wel houtje touwtje, beetje plakband, klodder soldeer, als het maar weer een paar weken werkte.

Nu kun je er met een gerust hart een paar honderd tegenaan gooien, en het verkoopt ook prima.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 10 dec 2021, 11:59

Automark schreef:
09 dec 2021, 21:02
Richard Baan schreef:
20 nov 2021, 10:27

Maar de kast werd wel gepareerd. Ook in die tijd.
Wel houtje touwtje, beetje plakband, klodder soldeer, als het maar weer een paar weken werkte.
Nee. Gewoon degelijk. Goede degelijke verbindingen. Goed voor jaren en jaren speelplezier (in thuisgebruik).
Automark schreef:
09 dec 2021, 21:02
Nu kun je er met een gerust hart een paar honderd tegenaan gooien, en het verkoopt ook prima.
Eens. Dat is de huidige markt.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Automark » 18 dec 2021, 13:09

Richard Baan schreef:
10 dec 2021, 11:59

Nee. Gewoon degelijk. Goede degelijke verbindingen. Goed voor jaren en jaren speelplezier (in thuisgebruik).
ah thuisgebruik, ik bedoelde in exploitatie, zo ging het bij ons tenminste, reparateur moest snel naar de volgende klant, en de kroegeigenaar wilde niet dat je lang bleef.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 18 dec 2021, 17:04

In de kroeg klopt dat inderdaad, maar alleen voor de speelveld dingetjes. Als hij in de kroeg echt kapot ging (wat niet ter plekke gedaan kon worden) dan ging de kast terug naar de werkplaats en kwam er een nieuwe in de kroeg. In de werkplaats werd hij weer tiptop in orde gemaakt en ging naar een andere locatie.

De CPU (zoals Rogier hierboven aangaf) ging echter nooit kapot, en als dat al het geval was ging de kast naar de thuismarkt. Zodoende mijn reply over de thuismarkt. Daar werd hij door de verkoper overigens wel degelijk gerepareerd voordat hij verkocht werd.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door flippers.be » 20 dec 2021, 14:37

Richard Baan schreef:
18 dec 2021, 17:04
In de werkplaats werd hij weer tiptop in orde gemaakt en ging naar een andere locatie.
Richard ik volg je dat men vroeger kasten ook netjes repareerde. Ik bedoelde niet dat er toen totaal geen reparateurs waren.
Mijn punt was dat het vnl. was zolang ze geld opbrachten. (wat jij hier ook zegt - klaarmaken voor andere locatie).

Bracht een kast geen geld meer op dan was het een ander verhaal.
Zeker als het een minder populaire kast was (en ik spreek hier niet over een TZ/TAF/IJ maar Gilligans Island, Hurricane, JD, .. bv) dan kreeg je ze zelfs aan een particulier niet snel verkocht of tegen een hele lage prijs.
Vaak verhuisde zo'n kast naar een hoekje van het magazijn waar bv de printen gebruikt werden om andere kasten te repareren.

Misschien heeft Richard ervaring met een exploitant die wel netjes alles repareerde en alles verkocht kreeg.
Zo zullen er wel geweest zijn. Maar er waren even goed exploitanten die zelf niets konden repareren en gewoon printen uitwisselden tot het opnieuw werkte, of ze bij bv de distributeur in Brussel moesten binnen brengen, en die kost deed je alleen als je nog aan de kast kon verdienen.

De exploitanten die ik vroeger tegen kwam die hadden vaak half gesloopte kasten staan (en verhalen van kasten die zo aan hun einde gekomen zijn).


Het punt dat ik wilde maken, waarmee de discussie begon - het verschil tussen vroeger en nu.

Als je nu een WPC kast zonder printen en met vrij compleet speelveld vind voor 500eu dan is het nog rendabel om repro printen te kopen en de kast compleet te maken.

Vond je 15 jaar geleden een (niet populaire) kast voor 100eu zonder kopkast printen, dan kon je ze beter verder slopen, want een complete werkende kast kon je voor 500-800 al kopen, goedkoper dan waarvoor je die sloopkast compleet kon maken.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Baron Shadow » 20 dec 2021, 15:21

Tja is inderdaad een heel verschil in de jaren qua wat er met flipperkasten gebeurde.
Toen je ze bijna alleen nog in cafe’s en patatzaken etc had staan werden ze zelfs als ze hun geld hadden opgebracht en teveel mankeerden naar de vuilnisstort gebracht.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 20 dec 2021, 16:05

Helemaal eens: het moest wel geld opbrengen. Maar er waren ook meer plekken waar ze stonden.
Bracht het geen geld meer op dan werd het voor weinig verkocht door de exploitant aan een persoon die er in handelde. Dat ging naar de particulier.

En inderdaad: nu kun je alle geld krijgen die je er voor hebben wilt. Maar toen werd het daarna wel gerepareerd (door de persoon die er in handelde) om werkend te verkopen aan de particulier. Je praat dan wel over kapotte printen die wel aanwezig waren. Geen compleet missende printen.

Voorbeelden van kasten die naar de sloop gingen waren er ook zeker. Dat zijn de kasten waarvan speelvelden die helemaal kaal waren omdat iemand dacht de mylar er even af te halen. Ging de verf mee, kwam het hout onder tevoorschijn, dan kon hij weg. De kopruit werd verkocht als hij nog mooi was, en de printen voor reparatie van een andere kast. Misschien nog wat assemblies voor de reparatie van een andere kast.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

BigBangJoe
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 sep 2012, 23:40
Real name: Janick Pauwels

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door BigBangJoe » 27 apr 2022, 17:40

Lange tijd dat ik nog eens op dit forum iets gepost heb, maar het flippervirus is sinds corona terug gekomen bij mij. Ik heb intussen dan ook een JJP GnR gekocht en er nog geen seconde spijt van gehad. Nu aan 't uitkijken naar een Godzilla en een Elvira HoH. :)

Mijn bescheiden mening over de (te hoge?) prijzen: ik heb daar totaal geen probleem mee. Niemand dwingt je om zoveel eraan uit te geven, en als iemand een zot bedrag betaalt, is het dat blijkbaar ook "waard".

Je kan het ook zo bekijken: ook een oude flipperkast heeft precies dezelfde onderdelen als een gloednieuwe:
- houten bak met glazen plaat
- computer
- verzameling coils voor flippers en diverters
- allerhande spel-specifieke onderdelen op het speelveld
- speelveld met bedrukking in kleur
- speakers
- voeding
- display (en een DMD kost om te maken niet minder dan een kleurenscherm)
- ...
- ...

Een oude kast is dus niet minder waard dan een nieuwe, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een auto die verslijt of een PC die verouderd raakt.

De prijs wordt dus bepaald door hoe leuk/mooi de kast is. Een Cirqus Voltaire is dan meer waard dan een Dr Who of een Popeye, maar een CV hoeft niet minder waard te zijn dan pakweg een gloednieuwe Munsters. Ik ben vrij zeker dat er hier mensen zijn die een CV hebben, en die niet zouden willen ruilen voor een nieuwe Munsters. Is het dan niet logisch dat zo'n CV "gewoon" 8000 euro waard is? Ik zie eigenlijk niet in waarom dat minder zou moeten zijn.

Flipperkasten zijn op dat gebied hetzelfde als kunstwerken: er worden aan de lopende band nieuwe kunstwerken gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je oudere kunst aan de helft van de prijs kan krijgen. Een nieuw marmeren beeld kan heel mooi gemaakt worden, door een prima kunstenaar, maar je mag er daar zoveel van kopen als je wil, ze zullen nooit magisch veranderen in een Michelangelo. Idem met flipperkasten: koop zoveel Sterns als je wil, je zal daarmee nooit een TAF hebben. Als je geen TAF wil, prima, als je toevallig wél een TAF wil, dan zie ik niet in waarom die minder moet kosten dan een Stern. Er zit namelijk minstens evenveel "stuff" in een TAF als in een Stern.

Voor mij verandert er eigenlijk niets met die hoge prijzen. Ja, je moet meer betalen, maar je kan ook meer vragen voor de kasten die je verkoopt dus dat heft elkaar op. Wie nu nog in de hobby wil stappen, die kan beginnen met 8000 voor een nieuwe, en als die beugespeeld is, dan verkopen voor dezelfde prijs of met minimaal verlies, en een andere kopen, nieuw of tweedehands. En dan zo langzaamaan opbouwen. Ik heb indertijd ook niet ineens 10 kasten gekocht, maar 1 per 1 en dan telkens bij gespaard ervoor.

Het principe van: het is geen nieuwe, DUS het is minder waard dan een nieuwe, dat telt alleen voor gebruiksvoorwerpen, en flipperkasten zijn geen gebruiksvoorwerpen. Zo simpel is dat.
Heb ik nu: TAF, Shrek, RFM, GnR LE, Dialed In, Godzilla Prem, Elvira HOH, Spider-Man
Ooit gehad: Airborne, Big Bang Bar, STTNG, Grand Prix, RS

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Gunske » 28 apr 2022, 14:32

Ik zou maar even wachten met kopen, 2020 geld teveel, iedereen thuis en kon niets uitgeven, 2021 back to reality en angst voor belastingsbrief, 2022 mensen snoeien in uitgaven door exploderende prijzen (gas, brandstof, bouwmaterialen, etc).

Ge ziet nu al meer en meer van mainstream collectibles terug op de markt komen die 2 jaar geleden uitgekocht werden tijdens stimulus.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

mrzed
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:39
Real name: yves van ham

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door mrzed » 14 jun 2022, 18:06

Van een jukebox handelaar :
De prijzen zullen gaan zakken ook jukeboxen zakken nu , alle arcade kasten gaan zakken , en dat heeft met alles te maken hoe hier de prijzen met de dag stijgen , ik heb ik de cerona tijd meer juks verkocht als ooit , nu sinds 4 maanden niks meer .. ook ik moet zakken .. een ding . Ze vreten geen brood , maar je gaat het zien , mensen kunnen weer op vakantie maar de economie stijgt per dag .. dus voor die kasten juks flippers arcade is minder geld

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 14 jun 2022, 18:42

Ja, dat zal wel. ... :roll:
De tijd zal het leren. :wait:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Pascal » 14 jun 2022, 18:52

de prijzen zakken altijd rond de zomer

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door zwartepanter » 14 jun 2022, 21:40

Pascal schreef:
14 jun 2022, 18:52
de prijzen zakken altijd rond de zomer
Da's waar. Zo heb ik mijn STTNG op eBay eens kunnen kopen indertijd. Lekkere prijs toen nog en een kast die heel even op café heeft gestaan en daarna bij de eerste thuiseigenaar.

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door flippers.be » 15 jun 2022, 07:54

2e hands zakt het misschien even maar die nieuwe blijven maar stijgen..
Voor Toy Story is de LE waarschijnlijk 14k.. :madman:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 15 jun 2022, 09:08

2e hands zakt het misschien even

Nadruk op "even" denk ik.
ik heb ik de cerona tijd meer juks verkocht als ooit , nu sinds 4 maanden niks meer .. ook ik moet zakken .. een ding
We hebben een poosje thuis gezeten met corona. Mensen hadden geld wat ze niet konden uitgeven omdat alles dicht was. Tevens weinig te doen. Dat zal de prijs van een flipperkast zeker hebben opgedreven. Nu is alles weer open en kan men weer op vakantie, uit eten, etc. En die flipperkast zijn ze op uitgekeken. Prima, dan wordt die weer verkocht, komt er wat bij op de markt. Totdat die verkocht zijn, dan gaat het als vanouds.

En we hebben ook inflatie. Energie is duur geworden, moet ook betaald worden, dus is er geen / minder geld voor de flipperkast. Zal misschien de prijs wat drukken, hoewel het ook is wat de gek er voor geeft. Misschien minder vraag, hoewel er volgens mij nog steeds genoeg vraag is.

Mensen zijn toch ook geneigd om er minimaal dezelfde prijs voor te vragen bij de verkoop. Dus dat zorgt niet voor een daling.

Maar dat is allemaal toch wat korte termijn.
Op een gegeven moment wordt alles weer het oude. Oekraine heeft gewonnen of verloren. Energie wordt weer goedkoper om welke reden dan ook. Of nog duurder, immers een droge periode in de Sahara op het moment. Corona is weg of ongevaarlijk geworden. Of juist misschien opgelaaid en weer een lockdown zodat mensen hun geld weer niet kunnen uitgeven. Wie zal het zeggen?

Ik denk dat de prijsstijging gewoon doorgaat. En zoniet: ik zie de prijzen eerder stabiliseren dan dat ze zullen zakken.
Maar misschien dat de waarzegster op de kermis uitsluitsel kan geven.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Cenobyte » 07 jul 2022, 18:16

BigBangJoe schreef:
27 apr 2022, 17:40
Lange tijd dat ik nog eens op dit forum iets gepost heb, maar het flippervirus is sinds corona terug gekomen bij mij. Ik heb intussen dan ook een JJP GnR gekocht en er nog geen seconde spijt van gehad. Nu aan 't uitkijken naar een Godzilla en een Elvira HoH. :)

Mijn bescheiden mening over de (te hoge?) prijzen: ik heb daar totaal geen probleem mee. Niemand dwingt je om zoveel eraan uit te geven, en als iemand een zot bedrag betaalt, is het dat blijkbaar ook "waard".
Als jij er geen problemen mee hebt is dat blijkbaar omdat je geld genoeg hebt om het eraan uit te geven. De kasten die jij even in een paar regels opnoemt kosten nieuw meer dan een leuke auto, dus je snapt hopelijk wel dat 99% van de flipperliefhebbers dit niet te spenderen hebben en dus wel problemen hebben met die prijzen? :whisling:

Ik vind de prijzen voor nieuwe flippers al lang veel te zot. Ik kocht mijn nieuwe Metallica LE voor €7300 en vond dat eigenlijk wel de max. Nu zijn LE's bijna het dubbele. Dat is geen inflatie, dat is afzetterij... Dat heeft de interesse in het flipperen bij mij ook wel enorm bekoeld moet ik zeggen. Maar ik zat er tijdens de leuke tijd in zulle we maar zeggen :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
yorkie
Berichten: 1012
Lid geworden op: 11 aug 2011, 19:15
Real name: Glenn Verhoosele
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door yorkie » 09 jul 2022, 12:18

Tja, een nieuwe Aston Martin of Ferrari is voor 99% van de autoliefhebbers ook te duur. Sommige modellen zijn 2dehands heel betaalbaar, andere worden nog duurder dan de nieuwprijs. Maw, wat de zot ervoor geeft. Is in quasi alle secroren, hobby’s het geval. En de fabrikanten stellen hun businessmodel daar uiteraard naar in.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 09 jul 2022, 18:01

En daarom koop ik de laatste tijd bijna niets meer.

De kasten die ik heb zijn al weer tussen de 10 en 30 jaar in mijn bezit. Alleen recent nog wat gekocht wat kan dienen als zelf bouw project. Maar echt gekocht omdat ik de kast wilde hebben al weer 10 jaar niet meer.

Ik vind 1000 voor een sys 11 en 500 voor een oude Bally meer dan genoeg. Beetje meer is best bespreekbaar voor een hele nette.

Die tijden zijn niet meer. En de mensen geven het er net zo makkelijk voor. Dus de fabriek zou wel gek zijn om niet de prijzen op te schroeven. Geef ze eens ongelijk. ....
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Dennis » 11 jul 2022, 06:18

Er is volgens mij nu toch echt wel een einde gekomen aan de (cororaperiode) extreme prijsstijging. Het meeste staan veel langer te koop en/of raakt zelfs helemaal niet meer verkocht. En daarmee wil ik echt niet zeggen dat het nu ineens allemaal koopjes zijn natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Dennis op 11 jul 2022, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 11 jul 2022, 08:59

Dat is mooi, dan is het nu wachten op marktwerking.
Als te dure kasten niet meer verkocht worden zullen ze een keer naar beneden bij moeten stellen.
Ik houd mijn adem nog maar even niet in.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

BigBangJoe
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 sep 2012, 23:40
Real name: Janick Pauwels

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door BigBangJoe » 07 sep 2022, 16:53

En toen kwam Putin en de hele energiecrisis en de bijhorende algemene inflatie. Voor de Amerikaanse fabrikanten zal het nog plusminus meevallen, aangezien de VS zijn eigen olie en gas heeft, maar voor de rest van de wereld is *alles* nu duurder, niet in het minst voor eender welke fabriek die iets maakt. Alles kost grondstoffen en energie, en de lonen zullen ook omhoog moeten. Die bijkomende kosten moeten doorgerekend worden, dus gaan de prijzen wéér hoger. Ongetwijfeld zullen heel wat onderdelen van een flipperkast van buiten de VS komen, al was het maar de basisgrondstoffen om die onderdelen te maken. Ook intercontinentaal transport is nu veel duurder, want die schepen varen niet op zonne-energie.

Ik vrees dat wie zit te wachten op een prijsdaling, nog héél veel geduld zal moeten hebben.
Heb ik nu: TAF, Shrek, RFM, GnR LE, Dialed In, Godzilla Prem, Elvira HOH, Spider-Man
Ooit gehad: Airborne, Big Bang Bar, STTNG, Grand Prix, RS

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Richard Baan » 07 sep 2022, 17:46

Sommige bedrijven zetten hun productie stop. De energie om het product te maken is te duur. Die werknemers zitten thuis zonder werk en er is geen product.

Die hebben geen geld om flippers te kopen. Ze hebben ook te weinig geld om de energierekening te betalen. Resultaat kan de schuldsanering worden. Dan worden de flippers noodgedwongen verkocht tegen lagere prijzen. Maar op mp gaan de prijzen wel omhoog vanwege biedingen.

Enige reden dat prijzen zouden dalen is als mensen geen nieuwe of andere flippers meer kopen...
Zelf vind ik ze te duur. Ik doe het met de kasten die ik nu heb.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: Wat gaan de prijzen van flippers doen?

Bericht door Automark » 11 sep 2022, 18:03

klassieke autoprijzen lijken ook te dalen.

nog maar even wachten met de aanschaf van een mediaval madness dus, over een jaar pik ik wel een originele op voor 2500 :pin: :cheers:

Plaats reactie