Avengers Infinity Quest - Stern

Wat doen intussen de fabrikanten?
Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Avengers Infinity Quest - Stern

Bericht door Pascal » 18 sep 2021, 13:09

Ik zoek meer een paar goede beknopte tips omdat ik geen zin en tijd heb om die lange streams en dergelijke dingen te bekijken.

Louwie
Berichten: 456
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:10
Real name: Kurt
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Avengers Infinity Quest - Stern

Bericht door Louwie » 20 sep 2021, 18:29

Best een avondje flipperen organiseren, bv een BFC of gewoon met vrienden die ene hebben om de meningen te verdelen, :pin: :pin: zou dit graag zelf eens willen horen.

Power gem vind ik goed om te beginnen als er een multibal gereed staat die wil je halen en niet verliezen en de Reality gem is ook een goeie in je verder time gem te halen. Mind gem is interesant maar ik zou zeker zorgen dat ik daarin met paar multiballen kan mee beginnen maak makkelijker in je andere gems met die extra shot. Ik speel dikwijls hoe de multiballen gereed staan en de benefit van de gems dan, dus ik anticipeer op het spel zelf.

Eventjes mijn overzicht:

POWER GEM – gemakkelijk voor de black order te verslaan en extra power op je shots

SPACE GEM – is de moeilijkste te halen die laad je andere gems sneller op wacht ik meestal na een paar gehaald gems ga ik voor die of op het laatse. ook daarmee werken met de action button maar das ene dat ik niet onder de knie heb.. je moet snel duwen op action button ......

MIND GEM – als die geladen is heb je een extra shot waar je zou moeten schieten duw je op de middelste action button zoals bij Dead pool
TIME GEM – heb je extra tijd om je Gems te halen, en de balsaver multiball.
SOUL GEM - heb je een herkansing bij een verloren gem (naar mij weten kan je dit 1 maal te hebben dan is dieweg) geeft meer aan jackpots, ook waar je hem plaatst hogere score's
REALITY GEM – is goed ook om te beginnen als je naar je TIME GEM gaat moet je maar 2 target neer hebben en tellen voor 3 ook voor je awards bij drop targets en geeft extra multiplier naargelang je levels dat je haalt/ captain Marvel = 2x multiplier


dit is snel en gemakkelijk uitgelegd met mijn ervaring wat kan verkeerd zijn ken ook niemand die de kast thuis heet behalve jij dan ;).


En eventjes de correcte overzicht :cheers:

Gem Perks:


Mind Gem (Blue):
Overview: Action button collects shot or chooses grid award.

Action button will collect currently lit shots for you, in a similar vein to Deadpool’s Boom button. After all uses are depleted, the gem must be re-placed or the Avenger leveled up in order to use it again.
If placed on a Main Avenger that is:
Uncollected: 1 use on THAT shot.
Collected: 2 uses on THAT shot.
Level 1: 3 uses on the best shot anywhere on the playfield.
Level 2: 1 use on all shots in all running modes, from left to right. Smart Missile returns!
If placed on:
Drop targets: 3 uses that allow the player to change the lit grid square at will.
If the computer cannot be advanced because you are in a wizard mode, it will act as hitting all the drops down.
Captain Marvel: 3 uses that spots the shot.
Counts 1 ramp or 10 spins to the count-up award.



Power Gem (Red):
Overview: Easier power-ups and power-up memory.

If placed on a Main Avenger:
2X Assemble Avenger shot progress on THAT Avenger.
Carry-over Assemble Avenger progress between balls and after Assemble Avengers Modes.
If you reach level 2, and play an Assemble Avengers Mode on the same ball, the shot multiplier will also remain intact for the rest of the ball.
If placed on:
Drop Targets: 3 uses, award 2 grid square awards for each drop target completion. Also makes Time Gem easier to finish, but score less.
Captain Marvel: 2X shot progress toward Captain Marvel Count-Up awards.


Space Gem (Purple):
Overview: Shoot shot, move Gems.

Shooting the Space Gem shot enables the action button for 3 seconds to move all placed Gems from left to right (as a group) and wrap around from the rightmost shot to the leftmost shot. After all uses are depleted, the gem must be recharged. Collecting the Space Gem also makes Change Gems a bit more manageable by extending the timer to 20 seconds.
If placed on a Main Avenger:
Uncollected: 1 use.
Collected: 1 use.
Level 1: 2 uses.
Level 2: 3 uses.
Recharge at next Avenger level.
If placed on:
Drop targets: 1 use. Recharge after collecting the next computer grid award.
Captain Marvel: 1 use. Recharge at the next Captain Marvel Count-Up award.
Note: Each hit on the action button counts as a use and won’t recharge until after being depleted.
Example: if you have 2 uses, shoot the Space Gem shot and only hit the action button once, now you will have 1 use at its new location. If you have 2 uses and hit the action button twice, you now have zero usages on the new location and must recharge the Gem to use it again.



Time Gem (Orange):
Overview: Add Time to Master Timer. Increased ball save timers.

Shooting the Time Gem shot will add time to the Master Timer, or Time Bank (if no timed mode is currently running), based on the times below.
Multiball ball saver lengths are increased, based on the times below.
If placed on a Main Avenger that is:
Uncollected: 5 seconds.
Collected: 5 seconds.
Level 1: 8 seconds.
Level 2: 15 seconds.
If placed on:
Drop targets: 10 seconds.
Captain Marvel: 10 seconds.



Reality Gem (Yellow):
Overview: Shot multiplier.

If placed on a Main Avenger that is:
Uncollected: 2X multiplier.
Collected: 2X multiplier.
Level 1: 3X multiplier.
Level 2: 4X multiplier.
Replaces the normal 2X multiplier for any Level 2 Avenger.
If placed on:
Drop targets:
2X multiplier
3 uses. Award computer grid awards for hitting 2 of 3 targets. Also makes the drop targets reset during Time Gem.
Captain Marvel: 2X multiplier.


Soul Gem (Green):
Overview: Soul Gem Jackpot. Replay Gem Quests. Black Order MB extender. Arguably the best gem in the game.

After completing a Gem Quest and collecting the Gem, Soul Gem Jackpot is available at whatever shot it was placed on for a percentage of the previous Gem Quest value (and an awesome sound).
If placed on a Main Avenger that is:
Uncollected: 25%
Collected: 50%
Level 1: 75%
Level 2: 150%
Basically, Level 1’s 75% value doubled by the 2X multiplier you get from any Level 2 Avenger
If placed on:
Drop targets: 50%
Captain Marvel: 50%
Ability to replay any failed Gem Quest. If you fail the quest, you’ll lose the soul gem.
“Multiball Extender” in Black Order Multiball which can be used by the player by holding down the action button. This replenishes your balls and the ball saver the first time you drain down to one. However, if you fail to collect the super jackpot after using this extension, your Soul Gem will vanish…
Longer ball save in Battle Thanos
u only live once.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Avengers Infinity Quest - Stern

Bericht door Pascal » 20 sep 2021, 19:33

Bedankt Kurt !! :good:

Plaats reactie