Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Plaats reactie
Wrestlemaniac
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 apr 2017, 12:19
Real name: Jelle Geets

Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door Wrestlemaniac » 22 dec 2021, 22:53

Bij een opruiming van een huis na een overlijden hebben we een hoop oude belgische muntstukken gevonden, alle soorten maar voornamelijk heel veel 50 frank stukken. Een hele koekjesdoos vol, voor veel duizenden belgische frank :wtf:

Blijkbaar kan je met dit soort munten nergens meer terecht om het in te ruilen tegen euros, wat toch wel jammer is want het is eigenlijk nu een berg geld dat je dus zou moeten weggooien omdat je er niks meer mee kan aanvangen.

ik dacht mischien dat dit nog interessant kan zijn voor mensen met oude speelkasten/cafespelen die ze in hun gameroom origineel willen houden en liever niet op euros laten draaien ? of is op freeplay zetten de regel en is zelfs het gameroom publiek niks meer met oude munten ? Mischien voor in oude coin pushers ofzo ??
Alle tips zijn welkom of als iemand toch nog andere wegen weet waar je hier nog mee terecht kunt, let me know, merci hé :good:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door Richard Baan » 23 dec 2021, 09:18

Ik heb zelf ook nog wat oude guldentjes. Die heb ik voor een gokkastje die daarop werkte. De hopper die daarin zit is specifiek voor guldens. Dat was ook de enige reden om ze te houden, want op freeplay is inderdaad de regel. Tenzij de kast te oud is om op freeplay te zetten, dan gaat het deurtje open om er 40 credits in 1x op te zetten via het contact in het muntdeurtje.

Ik ken wel mensen die het als spaarpot zien, maar dan willen ze juist een euro muntproever.

Maargoed: succes er mee. Misschien vind je iemand met een gokkast die daarmee werkt?
Laatst gewijzigd door Richard Baan op 23 dec 2021, 09:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door flippers.be » 23 dec 2021, 09:19

De meeste met flipperkasten zetten die op free play, mensen met een jackpot / gokkast zijn waarschijnlijk wel geïnteresseerd..

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door flippers.be » 23 dec 2021, 09:20

De meeste met flipperkasten zetten die op free play, mensen met een jackpot / gokkast zijn waarschijnlijk wel geïnteresseerd..

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door p_treintje » 23 dec 2021, 09:38

Ik gebruik 20bfr stukken voor mijn kauwgom automaat.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door jjj080 » 23 dec 2021, 10:23

Wrestlemaniac schreef:
22 dec 2021, 22:53
Bij een opruiming van een huis na een overlijden hebben we een hoop oude belgische muntstukken gevonden, alle soorten maar voornamelijk heel veel 50 frank stukken. Een hele koekjesdoos vol, voor veel duizenden belgische frank :wtf:

Blijkbaar kan je met dit soort munten nergens meer terecht om het in te ruilen tegen euros, wat toch wel jammer is want het is eigenlijk nu een berg geld dat je dus zou moeten weggooien omdat je er niks meer mee kan aanvangen.

ik dacht mischien dat dit nog interessant kan zijn voor mensen met oude speelkasten/cafespelen die ze in hun gameroom origineel willen houden en liever niet op euros laten draaien ? of is op freeplay zetten de regel en is zelfs het gameroom publiek niks meer met oude munten ? Mischien voor in oude coin pushers ofzo ??
Alle tips zijn welkom of als iemand toch nog andere wegen weet waar je hier nog mee terecht kunt, let me know, merci hé :good:
Verkopen als oud ijzer :roll:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door David Pinball Wizz » 23 dec 2021, 14:19

Ik gebruik ze als ik iets binnenkrijg die nog daarop werkt.... totdat ik hem omgebouwd heb ;)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Belgische 50fr munten en anderen, what to do...

Bericht door glenn pellis » 23 dec 2021, 16:00

5 frankstukken voor den jukebox.
Maar voor de rest gebruik ik ze ook nimeer
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Plaats reactie