Fish Tales start en Cat button

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
untamed67
Berichten: 264
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:04
Real name: Regis F Vermeire
Locatie: Merelbeke

Fish Tales start en Cat button

Bericht door untamed67 » 23 feb 2022, 18:46

't moest er van komen.... Een Fish tales, hadden we nog niet gehad.

Leuke snelle kast maar er waren wat probleempjes met J206/209 connectors. Niet alles werkte en met wat aan te prutsen werkte het wel (behalve sw 31 de cast, shooter button, werkte 3x)

Connectors vervangen en alles deed het behalve de 31... dacht ga er nog wat opduwen, wie weet...

Niks van, integendeel nu is switch 13 start button ook uitgeschakeld. Lastig om te spelen !

Ok dan maar wit/oranje en zwart/bruine kabel losmaken en terug induwen (IDC plugs). Rare is dat alles in de matrix horizontaal en vertikaal werkt in lijn met sw 13 en 31.

En nee ik gebruik geen krimp pinnen, (die tang lukt me nog steeds niet deftig)

suggesties ?
Owns : Creature of the Black Lagoon - Star Trek : TNG - Johnny Mnemonic - Jurassic Park (DE) - Lord of The Rings - POTC Stern - Spiderman - Indiana Jones PA

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 739
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Fish Tales start en Cat button

Bericht door inkochnito » 23 feb 2022, 19:24

Heeft bord in het verleden zuurschade gehad?
Goede kans dat er nog zuurschade onder de connector pennen zit.
Dat is waar je de stekker op schuift op de printplaat.

Gebruikersavatar
untamed67
Berichten: 264
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:04
Real name: Regis F Vermeire
Locatie: Merelbeke

Re: Fish Tales start en Cat button

Bericht door untamed67 » 23 feb 2022, 20:16

Niet dat ik kan zien.

Heb alle pinnen al gereflowed maar zagen er allemaal nog ok uit. U20 ook al vervangen (op socket).

Kan nog altijd board van andere flip proberen om de mogelijkheid volledig uit te schakelen.
Owns : Creature of the Black Lagoon - Star Trek : TNG - Johnny Mnemonic - Jurassic Park (DE) - Lord of The Rings - POTC Stern - Spiderman - Indiana Jones PA

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 739
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Fish Tales start en Cat button

Bericht door inkochnito » 23 feb 2022, 21:00

untamed67 schreef:
23 feb 2022, 20:16
Niet dat ik kan zien.

Heb alle pinnen al gereflowed maar zagen er allemaal nog ok uit. U20 ook al vervangen (op socket).

Kan nog altijd board van andere flip proberen om de mogelijkheid volledig uit te schakelen.
Wisselen van borden lijkt me een goed idee om te testen.

Dat je oude problemen niet kan zien is nu net waarom ik het vraag.
Ik heb al diverse keren gezien dat je aan de buitenkant niets ziet, maar onder de behuizing van de pennen waren de printbanen helemaal weggevreten door het zuur.

Gebruikersavatar
untamed67
Berichten: 264
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:04
Real name: Regis F Vermeire
Locatie: Merelbeke

Re: Fish Tales start en Cat button

Bericht door untamed67 » 02 mar 2022, 13:22

Blijkbaar zitten die 2 devices ook gekoppeld op het next to coindoor board. Ook gereflowed en connectors gecheckt... no luck.

Toen zag ik dat die naar J212 gingen, had enkel naar 206 en 209 gekeken en nieuwe connectors geplaatst.

Kabels goed terug ingedwuwd (J212), problem solved !!
Owns : Creature of the Black Lagoon - Star Trek : TNG - Johnny Mnemonic - Jurassic Park (DE) - Lord of The Rings - POTC Stern - Spiderman - Indiana Jones PA

Plaats reactie