zwakke flipper

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Johan M
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2022, 12:28
Real name: Johan Meulenbroeks

zwakke flipper

Bericht door Johan M » 05 aug 2022, 12:47

Hallo,

Ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand me aan de gouden tip kan helpen.
Ik heb een Bally Pool Sharks kast en sinds een tijdje een zwakke rechter flipper.

Ik heb een nieuw eos contact gemonteerd, een nieuwe spoel, een nieuwe coil plunger, een nieuwe veer en een nieuwe rubber bumper plug. Helaas heeft zit allemaal niet geholpen. Ik heb de contactjes opgeschuurd van de leave switch bij de flipperknop en ook met een schroevendraaier dit contact eens stevig dicht geduwd.
Dat heeft allemaal geen effect gehad, de rechter flipper blijft zwak, terwijl de linker prima is. Ik kan de rechter ook relatief gemakkelijk tegenhouden.
Wat kan ik nog meer testen of vervangen om dit probleem op te lossen? Wie heeft de gouden tip?

Ik ben blij met alle suggesties!!

grt, Johan

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: zwakke flipper

Bericht door Richard Baan » 05 aug 2022, 18:48

Eos kun je tijdelijk met een draad overbruggen. Als dat het euvel is zou hij met die overbrugging sterk moeten zijn. Let op dat je de flipper erg kort op die manier activeert. Anders kan de spoel verbranden.


Je kunt ook de bedrading eens nazien. Vanaf de zekering naar de spoelen en het interconnect bord via het flipper relais naar de flipper knop naar ground.

Al die verbindingen lopen via connectoren. Daar kan een draad los in zitten of de soldering in de print. Zekering in de houder. Als er ergens iets slecht contact maakt kan dat een oorzaak zijn.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Johan M
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2022, 12:28
Real name: Johan Meulenbroeks

Re: zwakke flipper

Bericht door Johan M » 05 aug 2022, 21:42

Hey Richard,

Jouw tip over overbrugging van de EOS heeft het opgelost.
Ik had een nieuwe besteld (ik zal de naam vd webwinkel maar niet noemen…☹️) en er in gezet. Dat hielp niet. Daarna maar een nieuwe coil en coil plunger besteld en er in gezet, ook niks.

Straks even de EOS overbrugd zoals jij suggereerde, en verhip, ik had weer power in de flipper. Oude EOS goed afgeschuurd en er terug in gesoldeerd, en voila, opgelost.

Ben er heel blij mee! Beetje jammer van de onnodige onderdelen, kosten en tijd. Maar belangrijkste is dat hij het weer goed doet!

Dus driemaal dank voor de gouden tip Richard!!!

En op dit topic mag een slotje 😄

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: zwakke flipper

Bericht door Richard Baan » 06 aug 2022, 09:49

Johan M schreef:
05 aug 2022, 21:42
Ik had een nieuwe besteld (ik zal de naam vd webwinkel maar niet noemen…☹️) en er in gezet. Dat hielp niet.
Tja, grootste nadeel van die vent is dat hij zo lomp reageert als je klachten hebt.
Dan krijg je ge-Balk.

Een anagram: GEBALK -> BEKLAG
;)

Mooi dat het is opgelost. :good:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
vanlierde51
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 feb 2014, 08:32
Real name: Gilles Van Lierde
Locatie: Belgium

Re: zwakke flipper

Bericht door vanlierde51 » 18 aug 2022, 14:00

Inderdaad, en door zijn raad zal je een halve flipper bij hem kopen, vervangen en uiteindelijk zelf het probleem oplossen of met de hulp van de leden van deze forum... aan de andere kant antwoord hem snel op mails....tja iedereen is anders.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Plaats reactie