Nieuw hier.
Nieuw hier.
Hoi,
Mijn naam is Jo, 23j afkomstig uit west-vlaanderen.
Ik speel al jaren op flippers op café, enz...
Nu ik eindelijk alleen ben gaan wonen, word het tijd dat ik me er zelf eentje voor thuis aankoop.
Ik denk dat het daarom ook hier mijn beste kans is om een deftig toestel te kunnen kopen.
wel wat speel ik veel: Terminator 2, en vroeger toch veel the addams family.
Ik ben dus op zoek naar een kast die toch ook wel plezierig is om op te spelen.
Maar ik heb nu ook geen budget om een addams family te kopen. dus dat word zoeken.
Ik had er een T2 op het oog, waar ik nu vrijdag zou naar gaan kijken, maar mensen op de gameroom raden mij die kast af !
Veel techniek van flipper ken ik niet, maar dat zou ik toch graag bij leren.
moet te doen zijn ik ben een afgestudeerde automechanieker, en ik ben onderhoudsman in een fabriek.
Tussendoor is het sleutelen aan de wagens, dus aan een kast moet ook wel te doen zijn denk ik.
Ik denk dat het zo wat een beetje is.
Hopelijk kunnen de mensen mij hier wat helpen met de zoektocht.
groeten Jo
Mijn naam is Jo, 23j afkomstig uit west-vlaanderen.
Ik speel al jaren op flippers op café, enz...
Nu ik eindelijk alleen ben gaan wonen, word het tijd dat ik me er zelf eentje voor thuis aankoop.
Ik denk dat het daarom ook hier mijn beste kans is om een deftig toestel te kunnen kopen.
wel wat speel ik veel: Terminator 2, en vroeger toch veel the addams family.
Ik ben dus op zoek naar een kast die toch ook wel plezierig is om op te spelen.
Maar ik heb nu ook geen budget om een addams family te kopen. dus dat word zoeken.
Ik had er een T2 op het oog, waar ik nu vrijdag zou naar gaan kijken, maar mensen op de gameroom raden mij die kast af !
Veel techniek van flipper ken ik niet, maar dat zou ik toch graag bij leren.
moet te doen zijn ik ben een afgestudeerde automechanieker, en ik ben onderhoudsman in een fabriek.
Tussendoor is het sleutelen aan de wagens, dus aan een kast moet ook wel te doen zijn denk ik.
Ik denk dat het zo wat een beetje is.
Hopelijk kunnen de mensen mij hier wat helpen met de zoektocht.
groeten Jo
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
- kris-seeburg
- Real name: Kris & Isabel
Re: Nieuw hier.
Welkom hier Jo , je zeker niet laten beinvloeden door andere om een kast te kopen
Véél succes met je zoektocht
Véél succes met je zoektocht
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Inderdaad, je moet zelf testspelen en beslissen wat je een leuke kast vindt. Maar het is wel slim om naar de raad te luisteren van mensen die er al een tijdje mee bezig zijnkris-seeburg schreef:je zeker niet laten beinvloeden door andere om een kast te kopen

In dit specifieke geval van die super-vuile en beschadigde T2 vanop Kapaza: echt niet doen! Ik ken de vraagprijs niet van dat ding, maar het zou me verwonderen dat het zelfs bruikbaar is voor onderdelen. Het zou voor jou een mega-teleurstelling zijn mocht je je een dergelijk wrak laten aansmeren als eerste kast. Geduld is soms een mooie zaak. Je vindt beslist een mooiere T2...
welkom hier
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- stEmE
- Real name: Steven Meeussen
Welkom hier.
Ik weet over welke kast het gaat, maar inderdaad: zelf testspelen is altijd aangeraden. Als er een aantal forumleden de kast wel kennen en ze afkeuren wegens 'total loss' zou ik er precies toch een 'beetje' rekening mee houden. Er zullen er nog genog passeren hoor
Steven

Ik weet over welke kast het gaat, maar inderdaad: zelf testspelen is altijd aangeraden. Als er een aantal forumleden de kast wel kennen en ze afkeuren wegens 'total loss' zou ik er precies toch een 'beetje' rekening mee houden. Er zullen er nog genog passeren hoor

Steven
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
Welgekomen, Jo !
Als je echt op een T2 uit bent, kan je altijd een bericht plaatsen hier onder "Gezocht". Misschien krijg je wel sneller reactie dan je denkt.

Als je echt op een T2 uit bent, kan je altijd een bericht plaatsen hier onder "Gezocht". Misschien krijg je wel sneller reactie dan je denkt.

*** Q is good for you !! ***
Welkom!
En staar je ook niet blind op het al dan niet aanwezig zijn van een DMD. Er zijn ook wel wat leuke System 11 kasten bijvoorbeeld die in goede staat zéér plezant zijn. Goeie keuze als budget van belang is.
En staar je ook niet blind op het al dan niet aanwezig zijn van een DMD. Er zijn ook wel wat leuke System 11 kasten bijvoorbeeld die in goede staat zéér plezant zijn. Goeie keuze als budget van belang is.
No shirt. No shoes. No pinball.
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Welkom! Blij dat je de weg hier gevonden hebt.
Ivm met de T2 die je op het oog hebt (ik weet ook welke je bedoelt).
Laat die maar staan!
Speelveld schade aan de flipper kan je niet eenvoudig herstellen. Daarnaast is hij héél héél vuil en zo zal je nog wel meer werk hebben (slappe flippers, lampjes, rubbers, etc..)
dus dat is een terminator in die staat gewoon niet waard. Zoek even verder en je zal zeker een termintator voor hetzelfde bedrag vinden in veel betere staat!
Ivm met de T2 die je op het oog hebt (ik weet ook welke je bedoelt).
Laat die maar staan!
Speelveld schade aan de flipper kan je niet eenvoudig herstellen. Daarnaast is hij héél héél vuil en zo zal je nog wel meer werk hebben (slappe flippers, lampjes, rubbers, etc..)
dus dat is een terminator in die staat gewoon niet waard. Zoek even verder en je zal zeker een termintator voor hetzelfde bedrag vinden in veel betere staat!
IFPA Country Director Belgium
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Welkom ook hier Jo. Ik ben o.a één van die mensen die die T2 afraadt... idd wss méér aan te doen dan je denkt en dan voor die prijs
. Plaats een zoekertje en je zal wel reactie ontvangen. Er zijn voor dat budget nog meerdere leuke kasten te vinden, zowel DMD's als system 11 en noem maar op...

Bedankt voor de reacties.
Blijkbaar veel mensen die deze kast al gaan bekijken zijn.
Ik heb deze morgen toch nog wat extra foto's gekregen en idd voor zijn vraagprijs (600 ) is hij het toch niet echt waard.
staat trouwens ook niet op zijn poten
en als er hier al een aantal mensen hem hebben laten staan, dan ga ik me er ook niet aan beginnen.
en naar horen zeggen zou deze persoon ook nieks meer van zijn prijs willen doen.
Ik zal hem laten staan denk ik, en rustig doorkijken.
Het moet voor mij niet speciaal een T2 zijn.
Een andere kast mag ook, maar ik heb geen idee welke precies.
budget is momenteel ook maar een +/- 1000 euro.
Hoewel ik hier iemand gevonden heb voor een whirlwind, deze ook ooit eens gespeeld, vond ik ook wel nog een leuke kast.
toch bedankt voor alle info over die T2 kast.
De zoektocht gaat verder.
Blijkbaar veel mensen die deze kast al gaan bekijken zijn.
Ik heb deze morgen toch nog wat extra foto's gekregen en idd voor zijn vraagprijs (600 ) is hij het toch niet echt waard.
staat trouwens ook niet op zijn poten

en als er hier al een aantal mensen hem hebben laten staan, dan ga ik me er ook niet aan beginnen.
en naar horen zeggen zou deze persoon ook nieks meer van zijn prijs willen doen.
Ik zal hem laten staan denk ik, en rustig doorkijken.
Het moet voor mij niet speciaal een T2 zijn.
Een andere kast mag ook, maar ik heb geen idee welke precies.
budget is momenteel ook maar een +/- 1000 euro.
Hoewel ik hier iemand gevonden heb voor een whirlwind, deze ook ooit eens gespeeld, vond ik ook wel nog een leuke kast.
toch bedankt voor alle info over die T2 kast.
De zoektocht gaat verder.
1000 euro is al een aardig budget waarvoor je heel wat leuke kasten in goeie staat kan kopen.
En Whirlwind is inderdaad ook plezant.
En Whirlwind is inderdaad ook plezant.
Wat is een whirlwind zo ongeveer kwa prijs ?
ik heb geen idee wat kasten zo gaan in waarde momenteel.
ik heb geen idee wat kasten zo gaan in waarde momenteel.
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Didier had ene staan dacht ik, alléé een kennis van hem. Je kan voor prijzen altijd kijken bij de rubriek Pricecheck
.

Het is dan ook deze dat in in gedachten had
en dat lijkt me een kast die stukken beter is dan die T2 en scheelt nu zo veel niet kwa prijs

en dat lijkt me een kast die stukken beter is dan die T2 en scheelt nu zo veel niet kwa prijs

- Cedric
- Real name: Cedric Andries
Nieuw hier.
Welkom Jo, succes met je
zoektocht 

Hoi Jo, welkom hier op het forum.
Kun je er nog aanuit na zoveel tips dat je krijgt over de aankoop van een kast?
Alleszins valt de T2 binnen uw budget en de TAF zeker niet!
Voor uw budget is er wel wat te vinden, dus kan je nog alle kanten uit.
Veel suc6!

Kun je er nog aanuit na zoveel tips dat je krijgt over de aankoop van een kast?
Alleszins valt de T2 binnen uw budget en de TAF zeker niet!
Voor uw budget is er wel wat te vinden, dus kan je nog alle kanten uit.
Veel suc6!

http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums & feestartikelen)
ik geraak er nog moeilijk uit ja
maar dat is meestal zo dat de leukste kasten ook de duurste zijn.
zowiezo weet ik dat een TAF onmogelijk te vinden is voor mijn budget.
En er zullen wel wat even leuke als mss wel leukere kasten zijn dan een T2.
Nou ik heb vandaag wat foto's bij gekregen van de persoon met zijn T2.
de Poten heeft hij wel, maar ze zijn niet gemonteerd.
volgens hem werkt het kanon ook, volgens iemand anders dan weer niet.
hij wil er ook nog een 25 euro van af doen, niet dat het spectaculair is maar kom.
och ik weet het eventjes niet meer.
Ik denk dat ik er gewoon te weinig van weet, om te weten als een kast in goede staat is of niet. en als het al bij al nog te herstellen valt.

hij wil er ook nog een 25 euro van af doen, niet dat het spectaculair is maar kom.
Ik denk dat ik er gewoon te weinig van weet, om te weten als een kast in goede staat is of niet. en als het al bij al nog te herstellen valt.
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Ik weet het uit ervaring: het is moeilijk, maar probeer geduld te hebben. Voor 1000 Euro moet je een leuke en nette flipper kunnen kopen. Kijk ook eens naar de alfanumerieke kasten, zitten ook erg leuke kasten tussen voor <1000 euro. Koop niet te snel, want dan eindig je met een dramakast die je hobby aardig kan verzieken, zeker als je net begint...
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
- glenn pellis
- Real name: glenn pellis
- Contacteer:
gewoon laten staan die terminator, er zijn er genoeg van gemaakt,en voor 1000 euro heb je normaal gezien vrij ruime keuze hoor.rebelish schreef:ik geraak er nog moeilijk uit ja![]()
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who, F-14 tomcat, jurassic park---www.depikkedieve.be-----
Hoi Jo,
Allereerst van harte welkom op deze site !
Ik lees dat je een behoorlijk budget hebt om een leuke kast te kunnen kopen want onder de 1000 euro kan je behoorlijk wat leuke kasten kopen is mijn ervaring zoals een Dirty Harry, world cup soccer, fish tales.
Naar wat voor kast ben je op zoek ? Naar een simpele kast met weinig of veel spel ? Naar een flow kast of een stop and go of maakt je dat weinig uit ?
Ik had vier jaar geleden ook totaal geen ervaring van de technisch kant van de flipperkast en schrok ervan van al die bedrading en andere mechanische onderdelen die ik zag in de kast. Daarnaast had ik er genoeg van om telkens iemand te bellen wanneer mijn kast stuk was waardoor ik heb besloten om een hele gare goedkope kast te kopen waarmee kon experimenteren en leren hoe een flipperkast globaal werkt. Ik heb toen een Dirty Harry gekocht voor een paar honderd euro en heb toen telkens een deel van de kast uit en in elkaar gezet waarvan ik heel vee heb geleerd en vooral vertrouwen heb gekregen om aan de kast zelf te sleutelen en is uiteindelijk een prachtige kast geworden. Misschien heb je hier iets aan.
Laat je van tevoren goed informeren als je een kast op het oog hebt over waar je vooral bij die kast op moet letten doormiddel van gebruik te maken van dit forum.
Gr en succes met het vinden van een kast die JIJ leuk vind
René

PS Misschien woont er iemand bij jouw in de buurt van de vereniging die misschien bereid is om met je mee te gaan kijken om te zien in weke staat de kast verkeerd. En neem er de tijd voor om iets waar je een tijdje plezier van gaat hebben tewillen gaan kopen.

Allereerst van harte welkom op deze site !
Ik lees dat je een behoorlijk budget hebt om een leuke kast te kunnen kopen want onder de 1000 euro kan je behoorlijk wat leuke kasten kopen is mijn ervaring zoals een Dirty Harry, world cup soccer, fish tales.
Naar wat voor kast ben je op zoek ? Naar een simpele kast met weinig of veel spel ? Naar een flow kast of een stop and go of maakt je dat weinig uit ?
Ik had vier jaar geleden ook totaal geen ervaring van de technisch kant van de flipperkast en schrok ervan van al die bedrading en andere mechanische onderdelen die ik zag in de kast. Daarnaast had ik er genoeg van om telkens iemand te bellen wanneer mijn kast stuk was waardoor ik heb besloten om een hele gare goedkope kast te kopen waarmee kon experimenteren en leren hoe een flipperkast globaal werkt. Ik heb toen een Dirty Harry gekocht voor een paar honderd euro en heb toen telkens een deel van de kast uit en in elkaar gezet waarvan ik heel vee heb geleerd en vooral vertrouwen heb gekregen om aan de kast zelf te sleutelen en is uiteindelijk een prachtige kast geworden. Misschien heb je hier iets aan.
Laat je van tevoren goed informeren als je een kast op het oog hebt over waar je vooral bij die kast op moet letten doormiddel van gebruik te maken van dit forum.
Gr en succes met het vinden van een kast die JIJ leuk vind
René

PS Misschien woont er iemand bij jouw in de buurt van de vereniging die misschien bereid is om met je mee te gaan kijken om te zien in weke staat de kast verkeerd. En neem er de tijd voor om iets waar je een tijdje plezier van gaat hebben tewillen gaan kopen.
- Cenobyte
- Contacteer:
In welke woonplaats zit je ergens? Ik woon namelijk 5km van de grens met West Vlaanderen (ik woon vlak bij Etten-Leur in Nederland) en je mag altijd eens op mijn flippertjes komen spelen (en meteen even op de slot race baan racen
)

Groetjes,
Mario
Mario
flow kast of een stop and go, maakt me weining uit.
maar toch moet hij een beetje uitdagend zijn, en toch wel wat veel spel.
ik ben ook niet vies van een beetje werk. En ik wil er graag wat over bijleren.
Nu is het ook weln handig dat er hier op het forum een topic bestaat waar je bij dat ene type kast zo wat moet voor opletten.
Ikzelf ben van Staden, kleine 6km van Roeselare.
Mijn oom heeft er ook een aantal staan, wel meer oudere EM kasten.
maar hij heeft me wat tips gegeven waar ik bij alle flippers moet kijken om uit de hoge herstelkosten te blijven.
maar toch moet hij een beetje uitdagend zijn, en toch wel wat veel spel.
ik ben ook niet vies van een beetje werk. En ik wil er graag wat over bijleren.
Nu is het ook weln handig dat er hier op het forum een topic bestaat waar je bij dat ene type kast zo wat moet voor opletten.
Ikzelf ben van Staden, kleine 6km van Roeselare.
Mijn oom heeft er ook een aantal staan, wel meer oudere EM kasten.
maar hij heeft me wat tips gegeven waar ik bij alle flippers moet kijken om uit de hoge herstelkosten te blijven.
Wat ik zou aanraden: koop je een leuke kast die al in orde staat om mee te beginnen. Dan heb je iets waar je meteen (zonder frustratie) op kan spelen.
Als je daarnaast zin hebt om de techniek te leren kennen, koop dan nog een jaren-80-opknappertje er bij voor 150 Ã 250 euro. Een klassieke Bally of een System 11 of zo iets.
Als je daarnaast zin hebt om de techniek te leren kennen, koop dan nog een jaren-80-opknappertje er bij voor 150 Ã 250 euro. Een klassieke Bally of een System 11 of zo iets.
- Cenobyte
- Contacteer:
Precies mijn gedachten!diesel64 schreef:Wat ik zou aanraden: koop je een leuke kast die al in orde staat om mee te beginnen. Dan heb je iets waar je meteen (zonder frustratie) op kan spelen.

Staden is toch nog wel ver van mij vandaan, kleine 200km zie ik

Groetjes,
Mario
Mario
Idd het is al een stukje rijden, en ik heb nu ook geen zuinige wagen
vandaag een afspraak gemaakt voor een Whirlwind, morgen ga ik hem gaan bekijken/testen.

vandaag een afspraak gemaakt voor een Whirlwind, morgen ga ik hem gaan bekijken/testen.
zo ondertussen staat hier toch al enkele weken een Whirlwind.
Maar ik heb 1 probleem, de vriendin ! Die zit namelijk meer op de whirlwind dan ikzelf, en heb ik weinig kans om zelf te spelen
Dus bij deze ga ik op zoek naar een 2de kast zodat wel elk eentje hebben.
Nu is het nog niet voor meteen ( binnen een maandje of 3 ) zo kan ik ook rustig uitkijken naar eentje.
Ik had er al enkele in gedachten, maar ze zijn blijkbaar allemaal moeilijk te vinden.
Maar ik heb 1 probleem, de vriendin ! Die zit namelijk meer op de whirlwind dan ikzelf, en heb ik weinig kans om zelf te spelen

Dus bij deze ga ik op zoek naar een 2de kast zodat wel elk eentje hebben.
Nu is het nog niet voor meteen ( binnen een maandje of 3 ) zo kan ik ook rustig uitkijken naar eentje.
Ik had er al enkele in gedachten, maar ze zijn blijkbaar allemaal moeilijk te vinden.