Pagina 1 van 1

TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 09:20
door flippers.be
Laatste projectje dat ik heb gemaakt: missing mountain voor Whitewater.

Fotos van het eerste prototype (snel met de hand geschilderd, de volgende worden netter afgewerkt, en links zit er een barstje in):
http://www.flippers.be/images/fs/ww1.jpg
http://www.flippers.be/images/fs/ww2.jpg
http://www.flippers.be/images/fs/ww3.jpg
http://www.flippers.be/images/fs/ww4.jpg

Wordt vastgezet met dubbelzijdige tape.
Witte versie met blauwe accenten (de zg. ice mountain) is ook mogelijk.

50 euro + verzending (in BE en NL: 7 euro)
Aub email naar averhe at gmail.com bij interesse.

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 10:12
door Jiggy
Mooi gemaakt hoor!!

Hoeveel tijd ben je nou in totaal kwijt geweest om dit te ontwerpen/finetunen?? :clap:

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 10:27
door flippers.be
Jiggy schreef:Mooi gemaakt hoor!!

Hoeveel tijd ben je nou in totaal kwijt geweest om dit te ontwerpen/finetunen?? :clap:
Ben er bijna 2 maanden geleden mee begonnen, denk een 10-tal uur in totaal.
Model in klei maken was een uur of 4: eerst basis model maken, een uur of 2 ofzo, dan een dag of 2 laten drogen, dan nog een uurtje details toevoegen, wat opschuren, een dag later nog eens bijwerken want was niet helemaal tevreden, ..
Dan terug een paar dagen laten drogen, speciale porienvuller erop, laten drogen.
Silicone mal gemaakt, ook een uurtje, heb die een week laten uitharden.. klei model uit de mal halen, mal proper maken, hier en daar wat afwerken want had wat problemen (plasticine als opvulmiddel gebruikt was niet overal even goed op zijn plaats gebleven).. Ben maandag nog modelbouwverf gaan kopen in bruine tinten, gemixt tot ik ongeveer goed zat (basiskleur is nog niet helemaal goed op deze eerste, moet ik nog aanpassen).

Het afgieten van een rots zelf is een 20-tal minuten werk (2-componenten hars mixen, in de mal gieten en heel de tijd blijven ronddraaien zodat het niet allemaal naar beneden zakt), dan nog een kwartier tot een half uur laten uitharden eer het uit de mal gaat.
Voorzichtig uit de mal halen, de randen bijwerken/knippen/schuren. Ontvetten, basiskleur erop, laten drogen. Donkerbruin erop, met sponsje terug afvegen, laten drogen, ..
In totaal 45 minuten tot een uur + tijd voor drogen tussendoor.

Ben aan het twijfelen of ik eerst plastic primer spuit voor het schilderen, en of ik er nog een laag clearcoat op zou doen of niet. Heb dat bij het Cactus Canyon rotsje gedaan en dan ziet het er echt een pak beter uit, de verf komt dan beter uit en het blinkt wat meer, maar de andere Whitewater rotsen zijn mat, dus zo een blinkende rots gaat er niet zo goed tussen passen vrees ik..

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 10:41
door p_treintje
Voor mij de witte versie aub en zonder verzending.

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 11:21
door zwartepanter
Mooi gedaan Aeneas! :clap:

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 15:54
door lyzanxia
very nice!!

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 16:33
door g94
Heel sjiek gedaan. Mooie toevoeging :respect:

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 17:50
door Hanzo
very cool :hypno:
zeer mooi resultaat!

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 19:42
door Leve78
Heel knap gedaan wow :shock: Jammer genoeg ni in bezit van een white water :cry:

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 19 sep 2012, 19:48
door VdB
héél mooi, nu nog ff ww kopen

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 18 nov 2013, 14:20
door flippers.be
Nog effe uppen.. heb er nog eens een paar gemaakt.
Aangezien de silicone mal geen oneindige levensduur heeft, kan 't zijn dat ik binnenkort deze niet meer kan maken.
Wie een Whitewater heeft en erover twijfelt, kan best niet te lang wachten..

Ideeen voor nieuwe mods zijn ook altijd welkom :)

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 18 nov 2013, 15:38
door diesel64
flippers.be schreef:Ideeen voor nieuwe mods zijn ook altijd welkom :)
Kuch... Genesis ramps... Kuch... :mrgreen:

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 18 nov 2013, 16:21
door flippers.be
diesel64 schreef:Kuch... Genesis ramps... Kuch... :mrgreen:
Dat is niet met hars maar met vacuumforming.. ga ik niet aan beginnen, zeker niet als ze transparant moeten zijn.

Ben meer op zoek naar andere 3D dingen.
Heb nu de whitewater missing mountain, en voor CC de rots, beide pistolen (handvaten en loop) en die bier target.

Re: TK Whitewater missing mountain

Geplaatst: 18 nov 2013, 17:42
door Baron Shadow
Nou zeer mooi gemaakt hoor.
Als ik een WW had wist ik het wel.
Misschien de hand van freddy of die in class of 1812 die zijn ook vaak kapot ;)