hersteldienst Gottlieb Sys 80 -> FORCE II

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
elaba-mrB
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2016, 11:51
Real name: Steyaert Benny

hersteldienst Gottlieb Sys 80 -> FORCE II

Bericht door elaba-mrB » 02 aug 2016, 14:16

Hallo,

ik ben Benny, woonachtig te Balegem (Oosterzele / Oost-Vlaanderen).
Ik bezit een flipperkast van Gottlieb serie System 80 nl. Force II.

https://www.youtube.com/watch?v=haWdefnFqdU

Deze is al enige tijd in mijn bezit, maar wegens verbouwingen is deze wat in verval geraakt.
Nu deze werken bijna achter de rug zijn, zocht ik eigenlijk een goede hersteldienst voor deze soort kast.

Zelf heb ik te weinig tijd om mij in de techniek te verdiepen (zou nochtans wel willen).

Wie kan mij helpen? Is deze kast nog het nog waard om te herstellen?
User Gottlieb collector??

De kast start nog op, heeft wat verfrissing nodig en wisselstukken.

Einddoel : gewoon een goed werkend/toffe kast in huis hebben.

Greets,
mrB

Gebruikersavatar
Gottlieb collector
Berichten: 764
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:08
Real name: thierry
Locatie: Belgium

Re: hersteldienst Gottlieb Sys 80 -> FORCE II

Bericht door Gottlieb collector » 03 aug 2016, 08:23

Je zou eerst is moeten kijken of alle spanningen aanwezig zijn op het powerboard in de kopkast , dat is het bord met de twee rode ledjes ( die overigens beide moeten branden )
Daar zal je zien dat er verschillende test punten zijn waar je de spanning kan meten.
ik geloof ongeveer 60 volt , 42 volt , 8 volt en en belangrijk 5 volt exact voor het mpu bord.
Kijk ook of de originele batterij nog aanwezig is op het mpu bord en of deze gelekt heeft, best is deze onmiddellijk te verwijderen .
Indien het mpu bord beschadigd is geraakt door batt. lekkage zal je het voor herstelling moeten doorsturen naar iemand met kennis van zaken, er zijn wel zo enkele personen hier op het forum die dat doen.
Sorry maar Ik ben meer de man van de esthetische kant van de flipperkast :wtf:

Lees net dat je kast opstart dus zal het bovenvermelde wel min of meer in orde zijn :mrgreen:

Is overigens zeker waard om te herstellen, ben dit model nog niet veel tegengekomen :love:

Plaats reactie