Er zijn 14 resultaten gevonden
- 22 jun 2026, 20:56
- Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
- Onderwerp: Elektra highscore reset
- Reacties: 4
- Weergaves: 57
Re: Elektra highscore reset
Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.
Wat is de juiste methode om te resetten?
Lees even ...
- 22 jun 2026, 20:50
- Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
- Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
- Reacties: 7
- Weergaves: 76
Re: Heavy Metal Meltdown issues
Dan kun je die kopen.
Je hebt nu een lagere waarde en hij smelt door. Dat is logisch.
Ok dat snap ik, ik heb het misschien niet goed uitgelegd. Ik heb zojuist 1A zekering gekocht. Echter zou ik willen nagaan waarom deze door gebrand was, alle coils bewegen goed. Kan het misschien een coil ...
- 22 jun 2026, 20:48
- Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
- Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
- Reacties: 7
- Weergaves: 76
Re: Heavy Metal Meltdown issues
Nog een vraag: moet ik de hoogspanningszekering behouden die voor de originele displays was bedoeld, of niet? Die leverde een te hoge spanning af.
Ik zou die zekering eruit halen.
Defecte componenten kunnen alsnog problemen geven als je die zekering erin laat zitten (brandgevaar).
Peter ...
- 21 jun 2026, 11:49
- Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
- Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
- Reacties: 7
- Weergaves: 76
Re: Heavy Metal Meltdown issues
Even ter verduidelijking: ik heb de 1-ampère-zekering vervangen door een 0,75-ampère-zekerings,omdat ik geen 1-ampère-exemplaar bij de hand had. )Nadat er drie zekeringen waren doorgebrand, heb ik het opgegeven.
Er moet 1A in. Ook de karakteristiek is van belang. Traag of snel. Jij zal denk ik ...
- 21 jun 2026, 09:59
- Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
- Onderwerp: Elektra highscore reset
- Reacties: 4
- Weergaves: 57
Elektra highscore reset
Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.
Wat is de juiste methode om te resetten?
Ik heb nog ...
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.
Wat is de juiste methode om te resetten?
Ik heb nog ...
- 21 jun 2026, 09:48
- Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
- Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
- Reacties: 7
- Weergaves: 76
Heavy Metal Meltdown issues
Hoi allemaal,
Ik heb een technische vraag: ik heb de displays vervangen door Pinscore-displays. Ik heb ook de schakelaars onder de Pop bumbers aangepast zodat ze beter reageren, maar de 1 ampère slo-blo-zekering blijft doorslaan.
Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat de oorzaak is, maar het lijkt ...
Ik heb een technische vraag: ik heb de displays vervangen door Pinscore-displays. Ik heb ook de schakelaars onder de Pop bumbers aangepast zodat ze beter reageren, maar de 1 ampère slo-blo-zekering blijft doorslaan.
Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat de oorzaak is, maar het lijkt ...
- 21 jun 2026, 09:43
- Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
- Onderwerp: Black Knight 2000 problemen
- Reacties: 3
- Weergaves: 45
Black Knight 2000 problemen
Hoi allemaal,
Ik heb onlangs een Black Knight 2000 voor mijn verzameling gekocht.
Ik heb momenteel een aantal problemen:
Als ik twee ballen achter het kasteel verzamel, wordt de derde bal niet gelanceerd. Het spel loopt dan gewoon vast.
Soms, als ik op start druk, schiet het spel ook geen bal; dan ...
Ik heb onlangs een Black Knight 2000 voor mijn verzameling gekocht.
Ik heb momenteel een aantal problemen:
Als ik twee ballen achter het kasteel verzamel, wordt de derde bal niet gelanceerd. Het spel loopt dan gewoon vast.
Soms, als ik op start druk, schiet het spel ook geen bal; dan ...
- 03 apr 2026, 10:09
- Forum: Restauraties en renovaties
- Onderwerp: Gold Wings Revamp
- Reacties: 6
- Weergaves: 498
Re: Gold Wings Revamp
Opgelost:Richard Baan schreef: ↑27 mar 2026, 11:30En hoe zit die op jouw switch?
Veelal zit daar namelijk geen veer op.
De bout zat de vast waardoor de gate omhoog trok en de veer de switch sloot. kwartslag losser en alles was opgelost
- 27 mar 2026, 14:01
- Forum: Restauraties en renovaties
- Onderwerp: Gold Wings Revamp
- Reacties: 6
- Weergaves: 498
Re: Gold Wings Revamp
Onder de switch hangt een plaatje met een gaatje. Daar zit dan de veer door en die is op zijn beurt verbonden aan het bruggetje dat omhoog gaat als de bal er door rolt.
Ik vind niet direct een foto online ,ik zal er één maken
Ik vind niet direct een foto online ,ik zal er één maken
- 27 mar 2026, 10:37
- Forum: Restauraties en renovaties
- Onderwerp: Gold Wings Revamp
- Reacties: 6
- Weergaves: 498
Re: Gold Wings Revamp
Ik bedoel dit met veer :
https://www.pinball.center/en/springs/7 ... 0-362.html
een spring in het engels.
https://www.pinball.center/en/springs/7 ... 0-362.html
een spring in het engels.
- 25 mar 2026, 21:21
- Forum: Restauraties en renovaties
- Onderwerp: Gold Wings Revamp
- Reacties: 6
- Weergaves: 498
Gold Wings Revamp
Hoi in Februari heb ik deze goldwings op de kop kunnen tikken maar ik heb er nog een issue mee.
De switch achteraan bij de veer is steeds gesloten bij mij . Dit komt om dat ofwel de veer te strak is of omdat het ijzertje niet door een dop wordt naar beneden gehouden. Ik had gepost op Pinside want ...
De switch achteraan bij de veer is steeds gesloten bij mij . Dit komt om dat ofwel de veer te strak is of omdat het ijzertje niet door een dop wordt naar beneden gehouden. Ik had gepost op Pinside want ...
- 25 mar 2026, 14:22
- Forum: Even voorstellen
- Onderwerp: Hallo
- Reacties: 3
- Weergaves: 647
Re: Hallo
Volg, ik heb ook een Elektra, top spel
- 25 mar 2026, 14:21
- Forum: Even voorstellen
- Onderwerp: Nieuwe flipperliefhebber
- Reacties: 3
- Weergaves: 439
Re: Nieuwe flipperliefhebber
Welkom
- 07 feb 2026, 13:15
- Forum: Even voorstellen
- Onderwerp: Gegroet allemaal
- Reacties: 3
- Weergaves: 773
Gegroet allemaal
Hoi Guys,
Mijn naam is Thomas uit Antwerpen.
Ik ben al heel mijn leven gefascineerd door flipperkasten. Maar nooit echt veel opportuniteit gehad om een pinball te spelen. Aangezien er weinig speelruimte is in Antwerpen. Ben ik van plan mijn eigen arcade te starten waar mensen per uur kunnen spelen ...
Mijn naam is Thomas uit Antwerpen.
Ik ben al heel mijn leven gefascineerd door flipperkasten. Maar nooit echt veel opportuniteit gehad om een pinball te spelen. Aangezien er weinig speelruimte is in Antwerpen. Ben ik van plan mijn eigen arcade te starten waar mensen per uur kunnen spelen ...