Er zijn 14 resultaten gevonden

door 16bitgium
22 jun 2026, 20:56
Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
Onderwerp: Elektra highscore reset
Reacties: 4
Weergaves: 57

Re: Elektra highscore reset



Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.

Wat is de juiste methode om te resetten?


Lees even ...
door 16bitgium
22 jun 2026, 20:50
Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
Reacties: 7
Weergaves: 76

Re: Heavy Metal Meltdown issues


Dan kun je die kopen.

Je hebt nu een lagere waarde en hij smelt door. Dat is logisch.


Ok dat snap ik, ik heb het misschien niet goed uitgelegd. Ik heb zojuist 1A zekering gekocht. Echter zou ik willen nagaan waarom deze door gebrand was, alle coils bewegen goed. Kan het misschien een coil ...
door 16bitgium
22 jun 2026, 20:48
Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
Reacties: 7
Weergaves: 76

Re: Heavy Metal Meltdown issues



Nog een vraag: moet ik de hoogspanningszekering behouden die voor de originele displays was bedoeld, of niet? Die leverde een te hoge spanning af.


Ik zou die zekering eruit halen.
Defecte componenten kunnen alsnog problemen geven als je die zekering erin laat zitten (brandgevaar).

Peter ...
door 16bitgium
21 jun 2026, 11:49
Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
Reacties: 7
Weergaves: 76

Re: Heavy Metal Meltdown issues


Even ter verduidelijking: ik heb de 1-ampère-zekering vervangen door een 0,75-ampère-zekerings,omdat ik geen 1-ampère-exemplaar bij de hand had. )Nadat er drie zekeringen waren doorgebrand, heb ik het opgegeven.

Er moet 1A in. Ook de karakteristiek is van belang. Traag of snel. Jij zal denk ik ...
door 16bitgium
21 jun 2026, 09:59
Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
Onderwerp: Elektra highscore reset
Reacties: 4
Weergaves: 57

Elektra highscore reset

Hoi,
Er is net een van die condensatoren kapotgegaan bij een target bij de switch, waardoor er natuurlijk een onnatuurlijk hoge score is behaald. Ik wil de score resetten, maar die blijft staan. De originele printplaat zit er nog steeds in.

Wat is de juiste methode om te resetten?


Ik heb nog ...
door 16bitgium
21 jun 2026, 09:48
Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
Onderwerp: Heavy Metal Meltdown issues
Reacties: 7
Weergaves: 76

Heavy Metal Meltdown issues

Hoi allemaal,
Ik heb een technische vraag: ik heb de displays vervangen door Pinscore-displays. Ik heb ook de schakelaars onder de Pop bumbers aangepast zodat ze beter reageren, maar de 1 ampère slo-blo-zekering blijft doorslaan.
Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat de oorzaak is, maar het lijkt ...
door 16bitgium
21 jun 2026, 09:43
Forum: Technische problemen, storingen en herstellingen
Onderwerp: Black Knight 2000 problemen
Reacties: 3
Weergaves: 45

Black Knight 2000 problemen

Hoi allemaal,
Ik heb onlangs een Black Knight 2000 voor mijn verzameling gekocht.
Ik heb momenteel een aantal problemen:
Als ik twee ballen achter het kasteel verzamel, wordt de derde bal niet gelanceerd. Het spel loopt dan gewoon vast.
Soms, als ik op start druk, schiet het spel ook geen bal; dan ...
door 16bitgium
03 apr 2026, 10:09
Forum: Restauraties en renovaties
Onderwerp: Gold Wings Revamp
Reacties: 6
Weergaves: 498

Re: Gold Wings Revamp

Richard Baan schreef:
27 mar 2026, 11:30
En hoe zit die op jouw switch?
Veelal zit daar namelijk geen veer op.
Opgelost:
De bout zat de vast waardoor de gate omhoog trok en de veer de switch sloot. kwartslag losser en alles was opgelost
door 16bitgium
27 mar 2026, 14:01
Forum: Restauraties en renovaties
Onderwerp: Gold Wings Revamp
Reacties: 6
Weergaves: 498

Re: Gold Wings Revamp

Onder de switch hangt een plaatje met een gaatje. Daar zit dan de veer door en die is op zijn beurt verbonden aan het bruggetje dat omhoog gaat als de bal er door rolt.

Ik vind niet direct een foto online ,ik zal er één maken
door 16bitgium
27 mar 2026, 10:37
Forum: Restauraties en renovaties
Onderwerp: Gold Wings Revamp
Reacties: 6
Weergaves: 498

Re: Gold Wings Revamp

Ik bedoel dit met veer :
https://www.pinball.center/en/springs/7 ... 0-362.html

een spring in het engels.
door 16bitgium
25 mar 2026, 21:21
Forum: Restauraties en renovaties
Onderwerp: Gold Wings Revamp
Reacties: 6
Weergaves: 498

Gold Wings Revamp

Hoi in Februari heb ik deze goldwings op de kop kunnen tikken maar ik heb er nog een issue mee.
De switch achteraan bij de veer is steeds gesloten bij mij . Dit komt om dat ofwel de veer te strak is of omdat het ijzertje niet door een dop wordt naar beneden gehouden. Ik had gepost op Pinside want ...
door 16bitgium
25 mar 2026, 14:22
Forum: Even voorstellen
Onderwerp: Hallo
Reacties: 3
Weergaves: 647

Re: Hallo

Volg, ik heb ook een Elektra, top spel
door 16bitgium
25 mar 2026, 14:21
Forum: Even voorstellen
Onderwerp: Nieuwe flipperliefhebber
Reacties: 3
Weergaves: 439

Re: Nieuwe flipperliefhebber

Welkom
door 16bitgium
07 feb 2026, 13:15
Forum: Even voorstellen
Onderwerp: Gegroet allemaal
Reacties: 3
Weergaves: 773

Gegroet allemaal

Hoi Guys,
Mijn naam is Thomas uit Antwerpen.
Ik ben al heel mijn leven gefascineerd door flipperkasten. Maar nooit echt veel opportuniteit gehad om een pinball te spelen. Aangezien er weinig speelruimte is in Antwerpen. Ben ik van plan mijn eigen arcade te starten waar mensen per uur kunnen spelen ...