Addams family boekenkast basis verzonken.

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Rogier
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2021, 21:18
Real name: Rogier

Addams family boekenkast basis verzonken.

Bericht door Rogier » 19 jul 2021, 19:56

Recent een Addams Family gekocht, deze kast had een kapotte flipper die daardoor mee draaide en heb ik niet kunnen bespelen. Na deze vervangen te hebben kan ik er mee flipperen alleen vallen een aantal dingen op:

De boekenkast basis ligt iets lager, waardoor de bal blijft hangen op de rand. Dit gebeurt alleen eens per 5+ potjes, als de bal langzaam er over heen gaat.

Ik heb uitgevogeld dat de twee "shims" / brackets missen. Foto geleend van pinside

Afbeelding

Deze worden gebruikt om de base met het playfield te leveren. Ik heb ze gevonden op deze website:
https://www.marcospecialties.com/pinball-parts/01-10759
Nu lijken deze onderdelen niet los te koop te zijn. Ik zit er daarom aan te denken om een ring te gebruiken om hetzelfde effect te krijgen. Denken jullie dat dit goed gaat?

Ander probleem is dat de bal soms blijft hangen achter de swamp hole. Heb nog geen goede oplossing hiervoor gevonden, heeft iemand tips?
Kasten:
TAF / BSD / TOM

Gebruikersavatar
Rosebud
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 okt 2013, 17:57
Real name: Nico Rosvelds
Locatie: Belgium

Re: Addams family boekenkast basis verzonken.

Bericht door Rosebud » 20 jul 2021, 11:44

Kan je de brackets niet zelf namaken? lijkt me het eenvoudigst. Of een metalen ring ja, moet ook wel lukken denk ik.

Dat swampprobleem had ik ook keer op keer in het begin. Ik heb dan in de hoek van de swamp een plastiekje geplakt (meer bepaald een stopcontact blokkeer plastiekje) en sindsdien nooit meer last van gehad en het is totaal onzichtbaar voor de speler.
Onnozel maar t werkt wel perfect.
stopcontactblokker.png
stopcontactblokker.png (11.04 KiB) 1026 keer bekeken

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Addams family boekenkast basis verzonken.

Bericht door Den Duze » 20 jul 2021, 12:44

Als je een 3D printer ter beschikking zou hebben bestaat er ook een 3D ontwerp om dit te voorkomen .
https://www.thingiverse.com/thing:2330142

Rogier
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2021, 21:18
Real name: Rogier

Re: Addams family boekenkast basis verzonken.

Bericht door Rogier » 20 jul 2021, 17:37

Den Duze schreef:
20 jul 2021, 12:44
Als je een 3D printer ter beschikking zou hebben bestaat er ook een 3D ontwerp om dit te voorkomen .
https://www.thingiverse.com/thing:2330142
Bedankt! Dat is een mooie oplossing, ik wou al de bookcase laten 3d printen en heb wat 3d print designs zelf gemaakt die nog een keer moeten afgedrukt worden dus dit klinkt als de mooiste oplossing. Ik zou de brackets ook nog zelf kunnen 3D printen, maar weet niet hoe sterk dit is. Ik snap eigenlijk niet waarom er gekozen is voor een shim IPV een ring, de ringen die in een flipper ophang set gebruikt worden lijken dezelfde maat te hebben.
Kasten:
TAF / BSD / TOM

Rogier
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2021, 21:18
Real name: Rogier

Re: Addams family boekenkast basis verzonken.

Bericht door Rogier » 29 jul 2021, 22:34

Na een set van shims gekocht te hebben (opvulplaatjes), ben ik er achter gekomen dat er een grote schroef in de base zit welke te verstellen is:
Afbeelding

Nr33, na die iets gedraaid te hebben is hij vlak
Kasten:
TAF / BSD / TOM

Plaats reactie