Flipperbussen vervangen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Flipperbussen vervangen

Bericht door Peter VdV » 04 nov 2019, 18:18

Misschien een banale vraag, maar hoe halen jullie die oude vuile bussen uit die coils?

Heb het nu reeds een paar keer gedaan en het steeds maar prielen en foefelen om het verstorven plastic er makkelijk uit te krijgen. Er moet volgens mij een betere manier zijn dan 30 min van je leven te verspillen om een onnozel stuk plastic eruit te krijgen :madman:
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6157
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Flipperbussen vervangen

Bericht door zwartepanter » 04 nov 2019, 18:19

Normaal gewoon ff duwen en ze komen er zo uit...

Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: Flipperbussen vervangen

Bericht door Peter VdV » 04 nov 2019, 18:21

En duwen met wat? Want ik neem ze vast met een kleine tang en duw, dan breekt die hele rotzooi af :?
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Stef
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 jun 2016, 11:56
Real name: Stefan
Locatie: Belgium

Re: Flipperbussen vervangen

Bericht door Stef » 04 nov 2019, 19:57

Hey Peter,

heb gisteren hetzelfde probleem gehad.
Ik had toevallig nog een coilsleeve uit een metalen legering liggen die ik gebruikt heb om de andere er uit te duwen. Daar kun je kracht op zetten en die breekt niet.

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: Flipperbussen vervangen

Bericht door Mushroom » 04 nov 2019, 22:33

Coilsleeves komen er in principe zonder problemen uit. Als je moet priegelen met een tang, of de boel forceren dan is dat een teken dat de coil ooit TE warm geworden is en de coilsleeve er min of meer ingebakken is.
Je zal het ook voelen dat -als een coilsleeve moeilijk te verwijderen was- een nieuwe coilsleeve er ook moeilijk zal in gaan. De plastic waar de coil rond gewonden is is dan misvormd door de hitte.
Soms komen ze er ook helemaal niet meer uit, dan is coilsleeve én coil vervangen de enige oplossing.
Coils zijn gemaakt om droog te werken. Nooit de boel smeren dus. :good:
Laatst gewijzigd door Mushroom op 05 nov 2019, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: Flipperbussen vervangen

Bericht door Peter VdV » 05 nov 2019, 08:00

Mushroom schreef:Coilstops komen er in principe zonder problemen uit. Als je moet priegelen met een tang, of de boel forceren dan is dat een teken dat de coil ooit TE warm geworden is en de coil sleeve er min of meer ingebakken is.
Je zal het ook voelen dat -als een coil sleeve moeilijk te verwijderen was- een nieuwe coil sleeve er ook moeilijk zal in gaan. De plastic waar de coil rond gewonden is is dan misvormd door de hitte.
Soms komen ze er ook helemaal niet meer uit, dan is coil sleeve én coil vervangen de enige oplossing.
Coils zijn gemaakt om droog te werken. Nooit de boel smeren dus. :good:
Dan is het vrij duidelijk dat diegene die ik vervangen heb allemaal oververhit geweest zijn.

Bedankt voor deze waardevolle informatie. De volgende keer zal ik wat minder vloeken als het niet lukt in 1 keer, maar dan weet ik tenminste dat het ook echt nodig was :P
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Plaats reactie