Pharaoh weigert de punten van switch cable wit.grijs

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vanlierde51
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 feb 2014, 08:32
Real name: Gilles Van Lierde
Locatie: Belgium

Pharaoh weigert de punten van switch cable wit.grijs

Bericht door vanlierde51 » 24 nov 2019, 19:59

Dag allemaal,

Ik ben bezig op een Pharaoh. Ik vond een paar switches die niet gingen. Allemaal verbonden met verschillende groene kabels maar met dezelfde wit/grijs.
De kabel wit-grijs zorgt voor de contacts van de shooter lane, outlane rechts, bovenste slingshot, en target links...tot nu toe gevonden. Als ik het rechtstreek op de driver board test met een kabel + diode, het werkt. Hij voelt de contact.
Continuiteit werkt ook van speelveld contacten tot in de connector. De switchen zijn niet vuil en werken met de tester.
Diodes zijn getest en toch doet hem het niet....

Dat en player 1 en 3 missen de voorlaatste cijfer. 74154 op CPU? Raar omdat ik de 40 pin connector heb vervangen en voordien ging het wel.

Iemand een idee?
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Gebruikersavatar
inkochnito
Berichten: 739
Lid geworden op: 16 aug 2011, 20:39
Real name: Peter Koch
Locatie: The Netherlands

Re: Pharaoh weigert de punten van switch cable wit.grijs

Bericht door inkochnito » 25 nov 2019, 11:18

Wissel het display eens van positie.
Van 1 naar speler 2 of zo.
Meestal zijn de weerstanden op de master display defect als er 1 cijfer uit is.

Controleer op het driver bord de connector aan de rechter bovenkant op printbreuk of slecht solderingen.
Zet de machine is switch test en probeer de breuk te achterhalen.
Laatst gewijzigd door inkochnito op 26 nov 2019, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vanlierde51
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 feb 2014, 08:32
Real name: Gilles Van Lierde
Locatie: Belgium

Re: Pharaoh weigert de punten van switch cable wit.grijs

Bericht door vanlierde51 » 26 nov 2019, 22:38

ok, we zijn al verder. Gezien ik dacht dat de displays het wel deden voor dat ik verschillende soldeeerpunten had reheated + nieuwe 40 pins connector had gezet dacht ik...tja even opnieuw opwarmen en nieuwe tin. Displays zijn terug werkend.

Maar voor die switches ga ik gek worden. Het probleem is duidelijk op de speelveld omdat de kaart het doet en de connector getest is. Continuiteit op het speelveld is ok, connector is ok maar de 4 switches van dezelfde row (wit/grijs) doen het niet. Ik ga morgen alle dioden vervangen maar eerst 1 bij 1 verwindern om te zien wat gebeurd.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Plaats reactie