white water reset spontaan

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 11 feb 2021, 19:32

Cenobyte schreef:
11 feb 2021, 19:28
Ja, je kunt je wel overal uitlullen, dat moet ik je nageven. Maar in alleen dit topic al spreek je jezelf meerdere keren tegen. :lol:

Maar ik zit hier voor mijn lol en gelukkig weet ik wiens technische adviezen hier op het forum ik wel als nuttig kan accepteren ;) :good:
Zou ik zeker doen met jouw kennis!
je zet je natuurlijk ongelooflijk voor lul door dingen te beweren die je niet kan laten zien of bewijzen of gaat het nog gebeuren?
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 11 feb 2021, 19:45

Mushroom schreef:
11 feb 2021, 12:28
100 Euro per uur is vanaf nu ook mijn prijs als ik ergens ga depanneren :good:
Overigens is dit wel een grappig detail en tegelijkertijd een heet hangijzer waar we het afgelopen week op mijn werk ook over hadden. Hoeveel is "veel"? Als onze monteur voorrijdt om een rolluik te repareren dan rekenen we €55,- excl. BTW en daar zit het eerste half uur meteen in, dus vaak zijn dat de totale kosten als je het binnen dat half uur kunt repareren. Sommige klanten vinden het duur. Als ik echter iemand bel om mijn vaatwasser, wasmachine of kookplaat na te laten kijken dan zit je al snel tegen alleen €50 of €75 aan voorrijkosten, dan moet de goede man nog uit zijn auto komen. :mrgreen:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

jimmy
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 jan 2016, 17:30
Real name: jimmy

Re: white water reset spontaan

Bericht door jimmy » 11 feb 2021, 19:52

Mushroom schreef:
11 feb 2021, 17:38
jimmy schreef:
11 feb 2021, 17:31
over welke brug gaat het hier dan ? Die 2 met de koelvin op ?
Idd.
Onder de koelvin zitten BR1 en BR2 (staat geprint op het board).
BR2 is degene die je moet hebben.
Koelvin verwijderen, pootjes van BR2 afknippen (desoldeert makkelijker), de 4 gaatjes vrij maken, de nieuwe BR2 erdoor steken en dan (heel belangrijk) beide BR's al vastmaken op de koelvin alvorens te solderen. Als je dat niet doet dan heb je kans op hoogteverschil tussen beide BR's waardoor ze niet vlak op de koelplaat komen te zitten. Je kan er eventueel ook nog een drupje koelpasta tussen smeren.
Merci

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 11 feb 2021, 19:53

pinballservice-nl schreef:
11 feb 2021, 19:32
Zou ik zeker doen met jouw kennis!
je zet je natuurlijk ongelooflijk voor lul door dingen te beweren die je niet kan laten zien of bewijzen of gaat het nog gebeuren?
Ik zal maar geen lijstje maken waarmee jij jezelf allemaal voor lul zet en hebt gezet in dit topic, want we hadden het over het repareren van resetproblemen van een White Water en deze discussie wordt wel erg eentonig. En ik was niet degene die dingen beweerde, ik kwam hier juist om dingen te leren, JIJ beweerde ongefundeerd zaken ("Chinese rommel die in aanvang al slechter is dan de oude troep die eruit komt"). Ik heb de afgelopen tien jaar al heel wat flipperkasten in mijn collectie gerepareerd met "die Chinese rommel" van "die winkel" en er is nog niet één kast die de klachten terug kreeg, dus ik ga zo lekker verder. Overigens verkoop Marco Specialties precies dezelfde "Chinese rommel" dus ik zou geen flipperkasten uit Amerika meer aan je collectie toevoegen... :mrgreen:

Oh wacht, Marco is natuurlijk ook een prutswinkel...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: white water reset spontaan

Bericht door zwartepanter » 11 feb 2021, 20:05

Laat het ons leuk houden! Koop gewoon een virtual pinball en je hoeft deze reparatie niet te doen! :mrgreen:

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 11 feb 2021, 20:07

Cenobyte schreef:
11 feb 2021, 19:53
onzin
je beweringen en specificaties gaan nog komen neem ik aan?
Of was het toch bullshit en onzin?
het is het één of het ander.
:eating: :eating: :eating: :eating: :eating: :eating: :eating:
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 11 feb 2021, 20:34

zwartepanter schreef:
11 feb 2021, 20:05
Laat het ons leuk houden! Koop gewoon een virtual pinball en je hoeft deze reparatie niet te doen! :mrgreen:
Da's een feit :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: white water reset spontaan

Bericht door ivang » 11 feb 2021, 20:45

Ik ben geen techneut en wil niet beweren dat de ene meer gelijk heeft dan de andere ( behalve Bart dan met zijn duidelijk antwoord op wat te doen met welke brug) maar een hack geen hack noemen maar een modificatie is volgens mij toch hetzelfde als kak geen kak noemen maar faecaliën ...
(Hack is dan per definitie ook geen vies woord hé ...)

Gebruikersavatar
Bos007
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 aug 2011, 11:13
Real name: Andy Bostyn
Locatie: Belgium

Re: white water reset spontaan

Bericht door Bos007 » 11 feb 2021, 23:33

jimmy schreef:
06 feb 2021, 20:17
Men white water herstart spontaan voor zover ik terug vind zou dit de bruggelijkrichters en condensatoren zijn.
Iemand een idee waar ik dit kitje het beste bestel ? Had al eens bij pinball center gezocht omdat ik daar meestal bestel maar vind het niet terug.
eenmaal gehad met een DH dat de bruggelijkrichter op het fliptronicsboard de boosdoener was...

Gebruikersavatar
jeanclaudev
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 dec 2011, 15:25
Real name: jean-claude
Locatie: Belgium

Re: white water reset spontaan

Bericht door jeanclaudev » 13 feb 2021, 11:56

Meten is weten.
Met een oscilloscope, kijk the voltage "ripple" aan de ingang van de regulator. Als de condensator slecht wordt, zal de DC voltage te laag valen aan een frequency van 100HZ. Als het een diode slecht is in de brug, zal dat gebeuren aan een frequentie van 50HZ.
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.

aamjanssen
Berichten: 456
Lid geworden op: 09 jul 2012, 12:14
Real name: Anthony

Re: white water reset spontaan

Bericht door aamjanssen » 13 feb 2021, 12:07

Het mag duidelijk zijn dat er 2 kampen zijn, een die voorstander is van een quick fix en een die alles preventief vervangt omdat de print er toch uit is. En laten we eerlijk zijn, nienand van ons zal met plezier een power driver board eruit pakken. Maar als je hem er dan toch uit hebt, kiest men er vaak voor alles te vervangen omdat de kosten niet opwegen tegen de ellende van het opnieuw eruit halen of over een jaar eruit te moeten halen.

Het is gewoon bewezen dat condensatoren hun capaciteit verliezen of zelfs kunnen gaan lekker. In beide gevallen ga je er niet blij van worden. Dus waarom mensen nog steeds ontkennen dat dit geen invloed heeft op de voeding of de stabiliteit van de voeding, geen idee. Waarom zitten bij zware subwoofers in de auto ook alweer van die dikke condensatoren? Volgens mij om pieken op te vangen. Wat zouden ze in een flipperkast dan voor een functie hebben?

Voor wat betreft de winkel waar jullie zo om klagen, wat moet ik er van zeggen. Ja de verkoper heeft een gebruiksaanwijzing, net als velen van ons. Maar deze verkoper neemt wel gewoon de telefoon op en zal je te woord staan bij ieder vraag die je hebt, zelfs na sluitingstijd beantwoord hij dikwijls nog emails die je stuurt. Jullie klagen zo over zijn condensatoren, maar als eens eraan gedacht dat hij deze zelf ook gebruikt bij zijn reparaties en hij ook garantie geeft op zijn reparatie? Denk je dat hij dan iets erop zal zetten waar hij zelf ook geen vertouwen in heeft?

Ik denk dat velen van ons toch regelmatig bij hem kopen, want uiteindelijk heeft hij veel en vaak ook op voorraad. Wij zijn niet de geduldigste mensen en willen vaak als iets kapot is dit snel repareren. Dus bij welke winkel komt men dan vaker uit? Ik toch regelmatig bij hem en als je wat met hem praat krijg je ook nog vaak wat tips. En nee, die daar gaan vaak geen extra kosten mee gemoeid.

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: white water reset spontaan

Bericht door Mushroom » 13 feb 2021, 12:49

aamjanssen schreef:
13 feb 2021, 12:07
Ja de verkoper heeft een gebruiksaanwijzing, net als velen van ons.
Deze lijdensweg (niet van mij) is hier elders in dit theater te lezen.
Dit gaat niet meer over een "gebruiksaanwijzing" maar over een enorme arrogantie en schijt hebben aan alles en iedereen.
ik ook nog een onwaarschijnlijk verhaal
wipperflinkel balk -3!!!
Een aantal maand geleden een aantal zaken nodig.
Ik online bij wipperflinkel een bestelling ingeven, maar je kent dat wel, dit nog effe checken, spoel nog even controleren...
Waardoor ik 3 keer opnieuw moest beginnen met alles opnieuw ingeven.
En bij de laatste keer ingeven toch mijn huisnummer vergeten zekers .... MIJN FOUT
Na enkele weken niets ontvangen te hebben ik eens geluisterd bij mijnheer BALK.
En die meld me: ah je bent huisnummer vergeten, zoek het zelf maar uit.
OK ik geluisterd en het pakje stond nog steeds in Arhnem, thuisdorp van Monsieur BALK en waarschijnlijk niet eens van postpunt gewisseld daar ze direct gezien hadden dat adres niet compleet was. Ik contact opgenomen met postnl en de winkel in kwestie (om gewoon mijn huisnr 17 toe te voegen en terug te verzenden)maar die meldde me dat ze enkel met de verzender verplichtingen hebben en dat ik als bestemmeling niets kan doen.
OK goed tot hier toe, ik terug contact met dhr BALK met de melding dat het nog altijd bij hem int dorp staat.
nb het was een bestelling van om en bij de 70Euro
Even nadien krijg ik terug mail dat ik 7 euro moet bijstorten voor herstockagekost.
Ik begreep het eerst niet en dacht dat hij de verzending terug moest betalen maar dacht toch maar eens te informeren.
Wat bleek:
Zijn transportkost + het terug in de rekken leggen van de goederen kostte 77 euro, hij had al 70 ontvangen (van het bestelde materiaal) en had nog 7 euro extra nodig voor de tijd dat het hem kostte om het gevraagde materiaal terug in de rekken te leggen.
Kortom ik moest nog 7 euro bij betalen om NIETS meer te krijgen.
Ja dat zal wel zijn, Na nog wat vriendelijke mails werd me duidelijk dat met die man geen (op zn belgisch) rechte voor te trekken was en heb ik hem onvriendelijk bedankt en gemeld dat hij het niet in zijn rek moest stoppen maar elders in een lichaamsopening!
Is dat service? Ik had hem nog niet eens gevraagd om het op te halen, gewoon gehoopt dat hij bij een volgende verzending mijn adres compleet zou maken om zo te verzenden.
OK mijn fout dat mijn adres niet volledig was, maar dat had hij toch kunnen zien en me even mailen?
Of gewoon qua service en eventueel extra verzendingskost het geheel opnieuw versturen, maar nee, geen optie meer om het nog te ontvangen, gewoon bijbetalen voor terug in de rekken leggen 77 euro!
De bedragen zijn ongeveer zo, ik wil de mailwisseling niet meer openen omdat ik er elke keer terug slecht gezind van wordt.
Duidelijk is dat ik niet de enige ben die nooit meer daar iets zal bestellen!
DUS -3 voor wipperflinkel !!!!
PS de mailwisseling is nog beschikbaar voor de geinteresseerden!
mvg
Pieter
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 13 feb 2021, 21:12

Dit verhaal is maar van één kant te horen natuurlijk, de tegenpartij heeft geen verweer kunnen voeren over wat er omheen gebeurde. En dan vind ik het ontzettend kinderachtig dat meteen de naam in de forumsoftware automatisch wordt omgedraaid. Ik ben van mening dat een flipperforum zich afzijdig moet houden van dit soort discussies.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

jimmy
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 jan 2016, 17:30
Real name: jimmy

Re: white water reset spontaan

Bericht door jimmy » 15 feb 2021, 13:31

Vandaag br1 en 2 vervangen. Alsook alle.condensatoren was dan toch bezig.

Getest

En...



Hij doet het weer perfect. :yahoo: :pin:

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: white water reset spontaan

Bericht door Mushroom » 15 feb 2021, 14:25

Cenobyte schreef:
13 feb 2021, 21:12
Dit verhaal is maar van één kant te horen natuurlijk, de tegenpartij heeft geen verweer kunnen voeren over wat er omheen gebeurde. En dan vind ik het ontzettend kinderachtig dat meteen de naam in de forumsoftware automatisch wordt omgedraaid. Ik ben van mening dat een flipperforum zich afzijdig moet houden van dit soort discussies.
Ik ben de eerste om toe te geven dat een verhaal altijd 2 kanten heeft, maar ik stel voor dat je het feedbacktopic eens leest en dan hoef je geen andere kant van het verhaal meer. Hijzelf zal ook wel weten welke verhalen de ronde doen maar kan er niet toe aangezet worden om eea. te verduidelijken omdat het 'm aan zijn r**t kan roesten.

Een forum dient oa. om mensen te waarschuwen voor zo'n sujets. Goed bezig flipperforum!

En congrats Jimmy met de reparatie :rock:
Laatst gewijzigd door Mushroom op 15 apr 2021, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 15 feb 2021, 15:19

jimmy schreef:
15 feb 2021, 13:31
Vandaag br1 en 2 vervangen. Alsook alle.condensatoren was dan toch bezig.

Getest

En...

Hij doet het weer perfect. :yahoo: :pin:
Super! :rock:

Maar wees voorzichtig optimistisch, soms komen de resetproblemen terug als dit toch niet de boosdoener blijkt te zijn (maar ik weet eigenlijk wel 99% zeker dat het hiermee weg is).
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 15 feb 2021, 15:36

Mushroom schreef:
15 feb 2021, 14:25
Hijzelf zal ook wel weten welke verhalen de ronde doen maar kan er niet toe aangezet worden om eea. te verduidelijken omdat het 'm aan zijn r**t kan roesten.
Grootste probleem is de klantonvriendelijkheid. Als je een probleem hebt met de levering wordt je zowat uitgelachen, en door hem zelf geadviseerd om je spulletjes maar ergens anders te bestellen. Verdere mail wordt niet eens op gereageerd.

Dat was vroeger overigens wel anders, toen was hij elke keer wel welwillend om zijn fout te corrigeren. Dat kwam ook vaak genoeg voor dat er weer wat niet goed was, maargoed, er kwam ook altijd een oplossing. Nu kan er niet gecommuniceerd worden en krijg je te maken met lomp gedrag.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 15 feb 2021, 15:36

jimmy schreef:
15 feb 2021, 13:31
Vandaag br1 en 2 vervangen. Alsook alle.condensatoren was dan toch bezig.

Getest

En...



Hij doet het weer perfect. :yahoo: :pin:
Gefeliciteerd!!! :good:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 15 feb 2021, 18:18

Richard Baan schreef:
15 feb 2021, 15:36
Grootste probleem is de klantonvriendelijkheid. Als je een probleem hebt met de levering wordt je zowat uitgelachen, en door hem zelf geadviseerd om je spulletjes maar ergens anders te bestellen. Verdere mail wordt niet eens op gereageerd.

Dat was vroeger overigens wel anders, toen was hij elke keer wel welwillend om zijn fout te corrigeren. Dat kwam ook vaak genoeg voor dat er weer wat niet goed was, maargoed, er kwam ook altijd een oplossing. Nu kan er niet gecommuniceerd worden en krijg je te maken met lomp gedrag.
Ik denk dat dat ook een beetje door de markt wordt uitgelokt. Ik werk zelf ook al 25 jaar in dezelfde klantgerichte branche en eerlijk gezegd raak je soms wel eens afgestompt op het absurde verwachtingspatroon van sommige klanten. Het lijkt wel of sommige klanten tovenarij verwachten. Offertes binnen enkele dagen, want "anders ga ik wel naar een ander hoor". Levertijden zijn altijd te lang en er is nul begrip voor Coronagerelateerde vertragingen. En meteen bij de eerste klacht wordt vaak de "rechtsbijstandskaart" gespeeld. Mensen hebben niet meer het geduld van vroeger en mensen zijn kritischer dan vroeger. Mensen zijn ook minder flexible dan vroeger. Ooit was het nog al eens "och, ik zie die kleine beschadiging niet, laat maar zitten". Nu lijkt het wel alsof iemand bij een kleine kras op een nieuwe auto en hele nieuwe auto wil en reparatie/bijwerken niet accepteert, want "ik koop toch een nieuwe auto?".

Ik kan me voorstellen dat iemand met een eenmanszaak zulke klanten met dit soort gedrag wegjaagt, zou ik ook doen :lol:

Ik heb ook wel eens een manco gehad of een fout onderdeel en kreeg dan soms ook wel eens een kortaf antwoord, maar bij mij is het altijd netjes opgelost als ik even belde of mailde. En ik koop mijn spulletjes al jaren bij de f lipperwinkel.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 15 feb 2021, 19:14

Ook recent nog goede ervaringen?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

aamjanssen
Berichten: 456
Lid geworden op: 09 jul 2012, 12:14
Real name: Anthony

Re: white water reset spontaan

Bericht door aamjanssen » 16 feb 2021, 23:47

Ik over het algemeen wel. Laatst nog een bestelling gedaan en er was een foutje in een bestelling geslopen. Ik heb een mail gestuurd en dat is netjes opgelost geworden.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 17 feb 2021, 09:11

Richard Baan schreef:
15 feb 2021, 19:14
Ook recent nog goede ervaringen?
Bij mij is het weer een even geleden, maar verder geen problemen hoor. Het is soms wel apart communiceren, maar daar ben ik aan gewend na bijna 8 jaar. Niet iedereen is hetzelfde en daar kunnen we ook niet allemaal wat aan doen. Maar ik heb zeker al dertig keer onderdelen bij hem besteld en nog nooit een conflict gehad. Natuurlijk zijn er af en toe wel eens mancootjes bij een levering, maar ik heb tot op heden altijd netjes de manco spulletjes geleverd gekregen of mijn geld terug toen bleek dat de goede spullen niet op voorraad waren.

Maar ik kan me de kritiek van de leverancier ook voorstellen. We leven in een wereld waarin de klant het vaak beter denkt te weten dan de leverancier. Een klant bestelt iets, kijkt in eerste instantie niet naar de specificaties en gaat pas bij levering zeiken over "dat het Chinese rommel is" of dat het "huismerk is en geen A-merk" (terwijl er dat duidelijk bij staat). En dan kan ik me voorstellen dat de frustratie toeslaat.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 17 feb 2021, 11:29

Dat is mooi. Ik had vroeger het zelfde, vandaar mijn vraag of het recent was.

De recente aanvaringen waren van mij uit netjes gebracht, ik had nog niet eens over dat het opgelost moest worden.
Als ik condensatoren krijg waar een deuk in zit (een elco met een deuk tot de helft van de complete dikte) wil ik hem dat gewoon kunnen vertellen. Klacht werd niet herkend, hij geeft dan aan dat ik ze er maar gewoon in moet zetten, dat dat niet uitmaakt. Ik heb het op dat moment nog niet eens gehad over dat ik het nieuw wil hebben, hè?

En vervolgens adviseert hij mij zelf dat ik mijn spulletjes in het vervolg maar elders moet gaan bestellen. Prima, goed advies. Neem ik graag aan van de man die er het meest van kan weten.

En inderdaad: vroeger ging er bijna elke keer wat mis, en werd het wel correct opgelost. Na een mail met fluwelen handschoentjes... Want de man had lange tenen en een kort lontje.
Maar ook inderdaad: de kwaliteit van de spullen was ook niet altijd even goed.

De andere kant van het verhaal, waar je niet zoveel over hoort, geldt ook voor hem: ik heb een keer een ribbon cable besteld, die gaf kortsluitingen. Ik heb besloten geen mail naar de man te sturen, volgens mij omdat ik ook erg lang heb gewacht met het er in zetten. Om nu een maand later te klagen vond ik ook wat ver gaan. Dus dat heeft hij nooit geweten. :tongue:

Sindsdien bestel ik gewoon elders. Op zijn eigen advies! Dus ja: hij geeft zeker ook goede adviezen.... ;)
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Trillium
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mei 2012, 11:44
Real name: Michel Lanters

Re: white water reset spontaan

Bericht door Trillium » 17 feb 2021, 11:36

Wipperflinkel +1

Hans heeft verstand en veel ervaring met flippertechniek.
Laatste ervaring was vorig jaar, ben bij hem langs gegaan.
Nooit problemen gehad met de kwaliteit van de producten
Ooit heb ik een mail gestuurd met daarin de mededeling dat een (klein) artikel ontbrak in de levering.
Daarop antwoorde hij doodleuk: je hebt niet goed gekeken.
Met verbazing gezocht en onderdeel gevonden: ik had niet goed gekeken.
Eigenzinnig is Hans vrij extreem, maar dat ben ik ook en wellicht een paar van jullie ook wel ;)

Pro:
heeft kennis van zaken en verkoopt kwaliteit en levert snel

Con:
Kommunicatie loopt wel eens apart bij deze eigenzinnige man.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 17 feb 2021, 11:53

Richard Baan schreef:
17 feb 2021, 11:29
De andere kant van het verhaal, waar je niet zoveel over hoort, geldt ook voor hem: ik heb een keer een ribbon cable besteld, die gaf kortsluitingen. Ik heb besloten geen mail naar de man te sturen, volgens mij omdat ik ook erg lang heb gewacht met het er in zetten. Om nu een maand later te klagen vond ik ook wat ver gaan. Dus dat heeft hij nooit geweten. :tongue:
Heb ik ook een keer met een onderdeeltje gehad. Ik heb toen een verontschuldigend mailtje gestuurd met daarin al de verwachting dat door mijn eigen trage werkwijze ik pas een paar maanden na dato achter het mankement kwam en dat ik er begrip voor zou hebben als het niet omgeruild zou worden na die tijd en ik kreeg prompt een nieuw onderdeeltje. Bij Hans is het ook een beetje hoe je aanvliegt. Stuur je domweg een mailtje met "het is verkeerd/defect" na een paar maanden dan krijg je ook soms een hele korte reactie terug :lol: En ergens begrijp ik dat ook wel.

Hetzelfde geldt voor die vergissing die ik hier op het veren in de kont-topic las: dat iemand zijn huisnummer vergeten is te vermelden bij een bestelling. Kom je dan na een paar weken botweg in de lucht met "waar blijven mijn spullen onderhand?" dan steek je dat lontje van het kruitvat aan en kun je niet meer terug. Terwijl als je dat gewoon netjes vraagt dan is er niks aan de hand. Maar ik ken mensen in mijn directe omgeving die ook zo zijn: bankstel voor 50 euro op marktplaats, komt er eentje langs die zegt dat ie er 30 euro voor geeft en die kerel pakt een stanleymes, snijdt heel het bankstel aan gort en zegt: "nu mag je het voor 30 euro meenemen". :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie