white water reset spontaan

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 17 feb 2021, 12:02

Cenobyte schreef:
17 feb 2021, 11:53
Maar ik ken mensen in mijn directe omgeving die ook zo zijn: bankstel voor 50 euro op marktplaats, komt er eentje langs die zegt dat ie er 30 euro voor geeft en die kerel pakt een stanleymes, snijdt heel het bankstel aan gort en zegt: "nu mag je het voor 30 euro meenemen". :lol:
Woon je toevallig in Arnhem? En heet jouw kennis toevallig Hans? Niet om op de zaken vooruit te lopen, maar het lijkt me wel wat voor hem... :lol: :lol: :lol:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 17 feb 2021, 12:14

Nee, ik woon in het zuiden ;)

Maar ergens heb ik er ook wel respect voor: alleen zaken doen met mensen waarmee je door één deur kunt. Als je het je zakelijk kunt veroorloven is dat prima, toch? Minste kans op geneuzel door mensen die niet willen betalen. My way or the highway zeggen Amerikanen wel eens. Ik heb soms ook wel eens klanten die ik buiten zou willen gooien omdat er gewoon steeds wrevel is, maar commercieel kan dat niet dus doe je het niet (en krijg je toch meestal aan het einde van het liedje het deksel op de neus, want ze betalen niet omdat er nog ergens een vliegenpoepje zit en reparatie accepteren ze niet omdat ze nieuw hebben gekocht, blabla.)
:mrgreen:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 17 feb 2021, 17:14

Ach, je kunt ook gewoon goede kwaliteit en service leveren.
Dan kun je met heel veel mensen door 1 deur.

Lijkt mij niet raar dat ik een mailtje doe als er een condensator een deuk (tot de helft) heeft. Als je eerst iets niet of defect levert moet je daarna niet gaan klagen dat de klant onredelijk is. Je mag gewoon verwachten dat je bestelling heel is en compleet. Als dat niet zo is mag je dat kennelijk niet aangeven en word je half uitgelachen en lomp behandeld.

Maar zo ziet hij het wel inderdaad. Dan is dit de beste oplossing.
Hij houdt niet van klanten, dan moet je geen winkel nemen. :spank:
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 17 feb 2021, 17:24

Cenobyte schreef:
15 feb 2021, 18:18
Ooit was het nog al eens "och, ik zie die kleine beschadiging niet, laat maar zitten". Nu lijkt het wel alsof iemand bij een kleine kras op een nieuwe auto en hele nieuwe auto wil en reparatie/bijwerken niet accepteert, want "ik koop toch een nieuwe auto?".
Allereerst geef je hier aan dat de verkoper dus aanbiedt om het te repareren/bij te werken. Dat is al heel anders dan hier... ;)

En als er een ferme deuk in de nieuwe auto zit? En de verkoper zegt: gewoon mee rijden, hij rijdt er niet minder om?
(of een beter vergelijk: als het gaspedaal beschadigd is, en gas geven gaat niet, maar je kunt wel stationair draaien, en langzaam de koppeling op laten komen.... dan rol je maar wat langzamer naar je bestemming)

Want een elco met een ferme deuk zal vast zijn specificaties niet halen.

Hoe dan ook: ik heb een bestelling gedaan, en er is iets mis mee. Dat moet ik hem kunnen vertellen. Ik heb hem met een normale toon benaderd, en ik krijg lomp gedrag terug.

En zijn advies is super, want een ander levert:
a) een complete levering
b) normaal te verwachten kwaliteit
c) niet defect
d) als er een probleem is wordt er normaal gecommuniceerd
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 17 feb 2021, 19:28

Hij zal wellicht gefrustreerd zijn geweest over het pakketbedrijf dat zijn zending heeft beschadigd :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 17 feb 2021, 19:44

Het pakje zelf was onbeschadigd en de overige elcos (op 1 na) ook. Ik twijfel ook niet aan opzet. Hij zal het niet gezien hebben. Gaat ook alleen om de communicatie achteraf.

En het gaat mij niet om die ene euro of misschien zelfs minder. Maar ik koop onderdelen omdat ik een technisch probleem heb. En dan kan ik daardoor op dat moment niet verder.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 17 feb 2021, 20:32

(Mijn naam is Henny, even account geleend van m'n collega)

Grappige discussie hier, als ik het goed begrijp worden er dus Elco's gekocht zonder te weten wat de specificaties daarvan zijn...?
Zoiets als naar de Media markt gaan en aangeven ik wil een 40 inch televisie, merk, type, specificaties interesseren me niet? ik betaal gewoon...
Echt waar?

Doe maar een autootje :whisling:

Voor de oudgedienden lid van NFV of lid geweest, kunt u zich nog de strapatsen van de heer B te A herinneren tijdens toernooien te Leusden en latere versies?
Hoe leden en vooral bezoekers behandeld werden?

Te droevig voor woorden.

Gr. Henny
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 17 feb 2021, 21:17

Dan heb je dus nog nooit op de website gekeken, want er staan gewoon specificaties bij hoor?
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 17 feb 2021, 21:42

Cenobyte schreef:
17 feb 2021, 21:17
Dan heb je dus nog nooit op de website gekeken, want er staan gewoon specificaties bij hoor?
Je verzint gewoon een merk?
https://www.wipperflinkel.nl/winkel/con ... mRootUse=A
Waarom kunnen wij het merk / de datasheet dan niet vinden?
Doe maar een stofzuiger?

https://nl.farnell.com/c/passive-compon ... ce=15000uf

Netjes de datasheet erbij.

https://nl.rs-online.com/web/c/passive- ... 4293423510

Uiteraard met datasheet

Consumenten versie, uiteraard met datablad
https://www.conrad.nl/p/nichicon-uvy1e1 ... -st-444842

Gr. Henny
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 17 feb 2021, 22:03

pinballservice-nl schreef:
17 feb 2021, 21:42
Je verzint gewoon een merk?
https://www.wipperflinkel.nl/winkel/con ... mRootUse=A
Waarom kunnen wij het merk / de datasheet dan niet vinden?
Doe maar een stofzuiger?
Die link bestaat niet :lol:

Sorry hoor, maar mag ik hardop lachen om deze aanval? Welk merk wordt er op de site verzonnen dan? Je bedoelt toch niet "Elko" he? Want dan kom ik echt niet meer bij...

Er staan gewoon netjes specificaties bij de condensatoren hoor, capaciteit, voltage, alle belangrijke zaken staan er bij. En 95% van de mensen die een cap willen vervangen in hun flipperkast lopen gillend weg als ze op die electronica sites terecht komen, want daar staan dingen op die alleen een electrotechnicus weet. Iemand die zijn flipperkast wil repareren wil niet lastig gevallen worden met 235 verschillende 6800uF condensatoren, die wil gewoon een condensator die in zijn flipper past en die voldoet aan de gevraagde specs.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

akatar
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 aug 2011, 11:26
Real name: jan

Re: white water reset spontaan

Bericht door akatar » 17 feb 2021, 22:27

pinballservice-nl schreef:
17 feb 2021, 20:32
(Mijn naam is Henny, even account geleend van m'n collega)

Grappige discussie hier, als ik het goed begrijp worden er dus Elco's gekocht zonder te weten wat de specificaties daarvan zijn...?
Zoiets als naar de Media markt gaan en aangeven ik wil een 40 inch televisie, merk, type, specificaties interesseren me niet? ik betaal gewoon...
Echt waar?

Doe maar een autootje :whisling:



Gr. Henny
Je vergelijking loopt een beetje mank, van die tv weet je ook niet de merken van de onderdelen die gebruikt worden. Philips tv's (iig de mijne) zit soms een samsung paneel in. Dit vind je alleen in het service menu (soms)

Bij flippers koop je een merk en een model, van de merken die men heeft gebruikt om de printen samen te stellen vind je verder ook niets.

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 17 feb 2021, 23:35

akatar schreef:
17 feb 2021, 22:27
pinballservice-nl schreef:
17 feb 2021, 20:32
(Mijn naam is Henny, even account geleend van m'n collega)

Grappige discussie hier, als ik het goed begrijp worden er dus Elco's gekocht zonder te weten wat de specificaties daarvan zijn...?
Zoiets als naar de Media markt gaan en aangeven ik wil een 40 inch televisie, merk, type, specificaties interesseren me niet? ik betaal gewoon...
Echt waar?

Doe maar een autootje :whisling:



Gr. Henny
Je vergelijking loopt een beetje mank, van die tv weet je ook niet de merken van de onderdelen die gebruikt worden. Philips tv's (iig de mijne) zit soms een samsung paneel in. Dit vind je alleen in het service menu (soms)

Bij flippers koop je een merk en een model, van de merken die men heeft gebruikt om de printen samen te stellen vind je verder ook niets.
Wat heeft de inhoud van een T.V te maken met het niet noemen van een merk Elco op de betreffende website?
Als je een T.V koopt weet je toch wat voor merk?
Of laat jij je zomaar een merk T.V in je handen douwen?
Het gaat hier om onderdelen die verkocht worden op een website, zelfs ondernemingen met eventuele B-keuzes hebben de professionaliteit om altijd het merk en de serie te vermelden, data sheet is naar aanleiding daarvan op te zoeken.
https://www.oeo-bv.nl/condensatoren-elc ... 0uf47000uf

Gr. Henny
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 17 feb 2021, 23:46

akatar schreef:
17 feb 2021, 22:27

Philips tv's (iig de mijne) zit soms een samsung paneel in. Dit vind je alleen in het service menu (soms)
Ik zal je een geheim vertellen:
Alle merken monitoren zijn voorzien van borden gemaakt door Samsung of sub bedrijven..
Wij repareren er dagelijks 10 tallen, hoofdzakelijk door firmware upgrades.

Niet verder vertellen :D

"van die tv weet je ook niet de merken van de onderdelen die gebruikt worden.""
Ja dat weten wij dus wel...


Gr. Henny
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 18 feb 2021, 00:53

Cenobyte schreef:
17 feb 2021, 22:03
pinballservice-nl schreef:
17 feb 2021, 21:42
Je verzint gewoon een merk?
https://www.wipperflinkel.nl/winkel/con ... mRootUse=A
Waarom kunnen wij het merk / de datasheet dan niet vinden?
Doe maar een stofzuiger?
Die link bestaat niet :lol:

Sorry hoor, maar mag ik hardop lachen om deze aanval? Welk merk wordt er op de site verzonnen dan? Je bedoelt toch niet "Elko" he? Want dan kom ik echt niet meer bij...

Er staan gewoon netjes specificaties bij de condensatoren hoor, capaciteit, voltage, alle belangrijke zaken staan er bij. En 95% van de mensen die een cap willen vervangen in hun flipperkast lopen gillend weg als ze op die electronica sites terecht komen, want daar staan dingen op die alleen een electrotechnicus weet. Iemand die zijn flipperkast wil repareren wil niet lastig gevallen worden met 235 verschillende 6800uF condensatoren, die wil gewoon een condensator die in zijn flipper past en die voldoet aan de gevraagde specs.
Een heleboel woorden, waarschijnlijk heb je de vraag niet goed begrepen:
Wat is/zijn het merk van de Elco's?
Je kan pas datasheets vergelijken als je het merk en de serie hebt, wat begrijp je daar niet van?
Eerder aangegeven dat je elektronica kennis van een laag niveau is, we houden het simpel voor je.
""Die wil gewoon een condensator die in zijn flipper past en die voldoet aan de gevraagde specs.""
Dat krijg je panklaar aangeleverd want daar zijn technici voor opgeleid.
""Voldoet aan de gevraagde specs""" waar denk je dat de specs in beschreven staan? juist de data sheet die bij een bepaald merk elco hoort wat elke goede elektronica boer netjes bij zijn product vermeld.
""""specificaties bij de condensatoren hoor, capaciteit, voltage......""
Met jouw redenatie weet je dus als een autoband de maatvoering 155/65/14 ,snelheidsvermelding enz.van welk merk deze is? knap! Jomanda doet je het niet na.
Ook handig als je zonder merk een vergelijk wilt doen... :yahoo:
Had de datasheet gelezen voor de specificaties en band eigenschappen, maarja een beetje lastig zonder kennis van merk.

je begrijpt dat je het voor elkaar hebt dat ze hier een bokaal voor je willen maken van elektronica afval (en nee niet voor je inhoudelijke kennis) :mrgreen: :mrgreen:
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 18 feb 2021, 07:27

Ik heb de vraag wel degelijk begrepen: je schrijft “je verzint gewoon een merk”. Daar klopt gewoon geen hout van, de man NOEMT helemaal geen merk, dus je ziet duidelijk dingen die er niet zijn. Nuttige informatie in je brein verdrongen door al die nutteloze info over elco’s en andere electronica :lol:

En wat mij betreft: ik kan me dagelijks prima redden met mijn afgeronde HTS opleiding, maak je geen zorgen. Ik weet dat een merk niks zegt over de eigenschappen van een condensator, dat doen de technische specificaties. En nee, ik weet met de specificaties niet welk merk autoband ik heb, maar we hebben het hier niet over autobanden en bij condensatoren interesseert het mij geen reet welk merk ik koop (ik hoop dat die laatste zin nu een beetje duidelijk is? Ik heb die informatie namelijk al best vaak herhaald, maar wil dat nog wel een paar keer doen voor de wat tragere mensen onder ons). Maar ik hou er mee op, je hebt duidelijk een teringhekel aan die man en wil dat graag ventileren op elke mogelijke manier. Prima.

Ik zou ondertussen wel even aan jouw (of je kennis??) willen vragen om de info op je website een keer aan te vullen, want een adres in Amerika is echt een goede manier om je business te promoten hier in Nederland. :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 18 feb 2021, 07:53

Cenobyte schreef:
18 feb 2021, 07:27
. Ik weet dat een merk niks zegt over de eigenschappen van een condensator,
Cenobyte schreef:
18 feb 2021, 07:27
van condensatoren interesseert het mij geen reet welk merk ik koop

En dat is dus gelijk jouw probleem, je weet helemaal niets! :gay:
Laat Elektronica over aan mensen met kennis en opleiding.
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Cenobyte » 18 feb 2021, 08:29

pinballservice-nl schreef:
18 feb 2021, 07:53
Cenobyte schreef:
18 feb 2021, 07:27
. Ik weet dat een merk niks zegt over de eigenschappen van een condensator,
Cenobyte schreef:
18 feb 2021, 07:27
van condensatoren interesseert het mij geen reet welk merk ik koop

En dat is dus gelijk jouw probleem, je weet helemaal niets! :gay:
Laat Elektronica over aan mensen met kennis en opleiding.
Gefeliciteerd met de hoofdprijs woorden verdraaien. :lol: :respect:

Wat ik wel weet is waar ik NIET naartoe moet gaan als ik een storing aan mijn flipper heb en dat is een adres in Amerika :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Richard Baan » 18 feb 2021, 08:43

pinballservice-nl schreef:
17 feb 2021, 20:32
(Mijn naam is Henny, even account geleend van m'n collega)

Grappige discussie hier, als ik het goed begrijp worden er dus Elco's gekocht zonder te weten wat de specificaties daarvan zijn...?
Welkom hier!

Ik zie, inmiddels een paar posten eerder, dat je een aantal datasheets als voorbeeld hebt gegeven. Dank daarvoor, zeer gewaardeerd.
Heb je ook voorbeelden van waar de chinese rommel in afwijkt? (tekstueel mag ook)

En welke eigenschap is precies van belang, enerzijds voor afvlakken van de spanning, anderszijds voor geluidstoepassingen?

Inderdaad: ook ik kijk bij een winkel op de site, en bestel daar rubbertjes, contactjes, een elco, en wat ik nog meer nodig heb. Daarbij zijn de diverse winkels in flipperonderdelen inderdaad niet duidelijk, maar toch, eerlijkheid gebiedt me te zeggen: dat zijn meer winkels dan alleen de beste man waar we het hier over hebben.

Ik ga er van uit dat de afmetingen passen (dat doen ze ook altijd), en de capaciteit en voltage klopt. Ik begrijp dat het niet altijd het beste merk is, maar dit wetende ben ik nu eigenlijk wel geïnteresseerd in de verschillen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: white water reset spontaan

Bericht door ivang » 18 feb 2021, 09:06

Cenobyte schreef:
18 feb 2021, 07:27
Ik zou ondertussen wel even aan jouw (of je kennis??) willen vragen om de info op je website een keer aan te vullen, want een adres in Amerika is echt een goede manier om je business te promoten hier in Nederland. :lol:
Ik vroeg me na de recente nuttige en kwalitatief hoogstaande bijdrages van het accoount pinballservice.nl ook al af wie of wat dat nu was; puur afgaand op de naam vermoedde ik dat het een bedrijf was dat flippers herstelt, maar afgaand op de inhoud van hun berichten zou je eerder denken aan een of andere instelling of kliniek voor mensen met zware psychische gezondheidsproblemen (en dan eerder de spoedopvang voor crisisgevallen dan het langetermijntraject )

Wel grappig, aan de kaak stellen dat niet elk artikel bij een welbepaalde handelaar in flipperonderdelen een datasheet heeft, maar dan zelf een volledig lege doos als website hebben zonder enige zinnige (contact)informatie ...
(Moet ik hier nu roepen dat ze het bouwen van websites aan mensen met IT-kennis moeten overlaten ?)


Soit, waar het hier al een tijdje vooral over gaat, de manier waarop er met klanten wordt omgegaan, wel, daar omtrent ben ik oud genoeg om de periode gekend te hebben waarin het motto was dat de klant koning was.
Dat is duidelijk niet langer het geval, en dat komt dan omdat de klant mondiger geworden is ?

Wel, als klant voel ik me nog steeds koning, in die zin dat als ik iets bestel dat ik dan ook graag krijg waarvoor ik moet betalen. En als hetgeen je krijgt om de een of andere reden (om een gek voorbeeld te nemen , een bijgewerkt, zichtbaar hersteld raamkozijn ipv een vlekkeloos nieuw exemplaar) niet is wat je besteld of gekocht hebt, wel dan vind ik het maar normaal dat er naar een oplossing gezocht moet worden, en dat deel van die oplossing er mogelijk in zal bestaan dat er over de prijs zal gepraat worden .

Uiteraard moet dit op een respectvolle manier kunnen gebeuren, zowel langs de kant van de klant als door de 'verkoper', en laat net dat precies zijn waar het schoentje wel eens durft te wringen ....

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door jjj080 » 18 feb 2021, 11:12

het adres van pinballservice.nl volgens hun site


Vind Ons
Adres
Hoofdstraat 123
New York, NY 10001

wil iemand die binnenkort naar NY gaat dit eens checken :mrgreen:

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 18 feb 2021, 12:33

Ik kan de heren geruststellen en danken voor het medeleven... :good:

Door de enorme drukte ivm Covid-19 van onze Host/website bouwer hebben ze gevraagd of we anderen met retail voor wilde laten gaan.
Een stagiaire heeft het gebruikt als test...
Het gebeuren staat nog on-line voor de Google ranking, geen zorgen want we zitten vol dit jaar.

Gr. Fritz
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 18 feb 2021, 12:44

ivang schreef:
18 feb 2021, 09:06

Ik vroeg me na de recente nuttige en kwalitatief hoogstaande bijdrages van het accoount pinballservice.nl ook al af wie of wat dat nu was; puur afgaand op de naam vermoedde ik dat het een bedrijf was dat flippers herstelt, maar afgaand op de inhoud van hun berichten zou je eerder denken aan een of andere instelling of kliniek voor mensen met zware psychische gezondheidsproblemen (en dan eerder de spoedopvang voor crisisgevallen dan het langetermijntraject )
Eigenlijk moeten we voor jou ook een bokaal verzinnen, je hebt het voor elkaar om 12 man (die allemaal al iets geplaatst hebben) hier aan het denken te zetten en een brede grijns op hun kop te zetten om gezellig met z'n allen naar een kliniek te gaan van jou keuze.
Om een beeld te krijgen, het draadje wordt ronddraaiend geprojecteerd op een joekel van een casino display midden in de elektronica workshop.

Fantastisch :good: more please. :respect:
Coniunctione Crescitur

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4872
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: white water reset spontaan

Bericht door Bingovit » 18 feb 2021, 13:00

Tijd dat de cafés terug open mogen, dan heeft iedereen niet zoveel tijd om hier ellenlange discussies te posten over elco's :mrgreen: :twisted:
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: white water reset spontaan

Bericht door zwartepanter » 18 feb 2021, 13:02

Bingovit schreef:
18 feb 2021, 13:00
Tijd dat de cafés terug open mogen, dan heeft iedereen niet zoveel tijd om hier ellenlange discussies te posten over elco's :mrgreen: :twisted:
Klopt, in plaats van mij even te helpen bij mijn vraagje onder dit topic :mrgreen: . Schemaatje of filmpje van ledjes in de auto naar een 6v of 12v flasher... Ik ben hierin technisch niet aangelegd...

Gebruikersavatar
pinballservice-nl
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 jun 2016, 07:08
Real name: pinballservice.nl team
Locatie: The Netherlands

Re: white water reset spontaan

Bericht door pinballservice-nl » 18 feb 2021, 13:51

Richard Baan schreef:
18 feb 2021, 08:43

Welkom hier!

Dank U


Ik zie, inmiddels een paar posten eerder, dat je een aantal datasheets als voorbeeld hebt gegeven. Dank daarvoor, zeer gewaardeerd.
Heb je ook voorbeelden van waar de chinese rommel in afwijkt? (tekstueel mag ook)

Ja, lees de discussies op https://www.circuitsonline.net/ daar wordt heel goed in Jip en Janneke taal uitgelegd welke rotzooi er wordt aangeboden en hoe te herkennen, soms ook niet te herkennen daar zijn trucs voor maar zonder merk en type ben je snel klaar.

En welke eigenschap is precies van belang, enerzijds voor afvlakken van de spanning, anderzijds voor geluidstoepassingen?
Hetzelfde, als je dus geen ervaring hebt lees je eerst eens in want dat wordt een hele lange tekst wat tijdens studie al een flinke hap tijd kost.
Zegt high ripple current je iets? geluidstechnici.... Normaal ga je voor deze kennis flink aan de studie maar internet is je vriend, ontrafel eens een data sheet en vergelijk met een andere sheet.
Naast merk en type is natuurlijk ook belangrijk of het voor een parallel of serie toepassing is enz.
Een fabrikant bijv. WMS heeft die info ooit berekend en toegepast maar inhoudelijk nooit gedeeld omdat ze van tevoren wisten dat de opstelling 5 jaar mee zou gaan.
Iets aanbieden zonder merk is dus.... misdadig? ;) want je bepaalt zelf de toepassing.


Inderdaad: ook ik kijk bij een winkel op de site, en bestel daar rubbertjes, contactjes, een elco, en wat ik nog meer nodig heb. Daarbij zijn de diverse winkels in flipperonderdelen inderdaad niet duidelijk, maar toch, eerlijkheid gebiedt me te zeggen: dat zijn meer winkels dan alleen de beste man waar we het hier over hebben.
Is het zoveel moeite voor een verkoper om het merk bij elektronica materiaal neer te zetten?
Zelfs het soort elektrolyt is bepalend voor je toepassing, helaas geen merk = geen info.
Ook bij IC's kan het merk bepalend zijn .
Flipperonderdelen worden niet meer door de meeste merken geleverd, reproductie is niks mis mee?
Hoewel sommige repro spoelen bagger zijn.

Richard Baan schreef:
18 feb 2021, 08:43
Ik ga er van uit dat de afmetingen passen (dat doen ze ook altijd), en de capaciteit en voltage klopt. Ik begrijp dat het niet altijd het beste merk is, maar dit wetende ben ik nu eigenlijk wel geïnteresseerd in de verschillen.
Het mooie is dat ze bij de merk producten een data sheet leveren, mocht je achter het merk en serie kunnen komen van het product wat je wilt vergelijken kun je ze zo 1 op 1 vergelijken en als je kennis van zaken hebt een conclusie trekken.
Één merk Elco levert misschien wel 5 verschillende Elco's van exact dezelfde grote, capaciteit en voltage, door even in de datasheet te kijken maak je een beslissing voor de toepassing van jouw keuze en berekening.
wat is bepalend, je gaf zelf al aan; geluid, buffer, serie, parallel enz.

je gaat naar de fietsenmaker: ik wil een tandwiel
Fietsen maker: voor welk merk en type, misschien man of vrouwen fiets.
Jij, doe maar een tandwiel wat 40 tanden heeft voor een trapas.
Ik denk dat de fietsenmaker ..... :D

Werk ze!

Gr. Henny.
Laatst gewijzigd door pinballservice-nl op 18 feb 2021, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Coniunctione Crescitur

Plaats reactie