Gezocht: Goeie technieker regio Kortrijk (W-VL)

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Crabtree
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2013, 08:40
Real name: Kurt Theys

Gezocht: Goeie technieker regio Kortrijk (W-VL)

Bericht door Crabtree » 25 jun 2021, 08:46

Hallo,
Begin dit jaar heb ik mij een "The Addams Family" aangeschaft. Hij was door een NL leverancier in orde gezet. Aanvankelijk werkte alles nagenoeg perfect, Het toestel was (gedeeltelijk?) gereviseerd, lampen vervangen door LED's, bumpers vervangen door siliconen, volledig functioneel.
Intussen is er regelmatig mee gespeeld, en sommige problemen steken de kop op.

Kleinere (gekende) TAF-problemen:
- bal blijft soms haperen aan de Bear-Kick / Million plus ramp (gebogen metalen plaatje blokkeert de doorgang)
- bal blijft sporadisch liggen net onder de Graveyard Bumpers
- Swamp Kick-out laat soms een paar seconden op zich wachten
- als 1 bal gelockt is in Thing, worden soms 2 ballen tegelijkertijd in de goot gelegd om af te schieten
- de 'Power' magneten maken een kloppend geluid (mogelijk wat speling)
- de linker benedenbumper werkt soms niet (goed)

- Bij de open Book Case valt de bal niet in het Vault sink hole, maar keert steeds terug &
- De Electric Chair kan bijna niet meer bereikt worden

Deze laatste 2 problemen zijn te wijten aan de veranderende kracht en speelhoek van de flippers (zowel beneden als boven). Dit is uiteraard het vervelendste probleem aangezien hoge scores er nu niet meer inzitten (moeilijk ramps scoren, weinig mansions via Electric Chair, geen Vault, kortom no fun!)
Nochtans waren ze in het begin wel ok, en intussen werden ze al eens afgeregeld begin maart. Er was toen een veertje losgekomen ook.

Graag had ik een idee gehad wat er best met de flippers gebeurt om ze in tip-top conditie te krijgen, desnoods set vernieuwen, en wat dit ongeveer zou kosten, alles inclusief. Kan iemand mij hiervoor een / de aangewezen firma of persoon doorgeven, zo dicht mogelijk bij Kortrijk gelegen?

Alvast bedankt,
Kurt Theys

Plaats reactie