problemen lamp matrix addams

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
gismo3
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:22
Real name: tim
Locatie: The Netherlands

problemen lamp matrix addams

Bericht door gismo3 » 18 jul 2021, 12:43

ik heb een taf met onderstaand probleem. misschien voor iemand een bekend probleem. of hoe ik verder moet meten

als op de mansion de 3 miljoen knippert en ik schiet de bal in de chair kent ie deze punten toe en gaat ook de 6 miljoen mee branden (krijg hier geen punten voor) en en de G van greed gaat branden.

Als ik het spel opnieuw start en laat de 6 miljoen knipperen en rol de bal in de chair kent ie de punten toe en daarbij gaat ook de 3 miljoen branden (krijg hier geen punten voor) en de G van greed gaat branden.

Als ik de de 3 of 6 miljoen laat knipperen en maak 1 van de opto's hoog van de bookcase gaat gewoon de G van greed branden en blijf de 3 of 6 mil gewoon knipperen

rol ik hem daarna in de chair dan gaat de 3 of 6 mil branden en gaat de volgende letter aan bij greed aan de R dus.

wat heb ik gedaan tot zover. het docment van richard gelezen over de lamp matrix en de singel lamp test gedaan hier heb ik geen afwijkingen gevonden.

alle diodes gemeten van de matrix en geconstateerd dat bij vault green en red geen diode tussen de lampen zitten. omdat deze gestekkerd is heb ik de stekker los genomen zodat ze buiten de matrix vallen

alle diodes gecontroleerd dat ze in de goede richting geplaatst zijn ( geen afwijkingn)

ik hoor graag hoe en wat ik meer kan meten.

mvg tim

gismo3
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:22
Real name: tim
Locatie: The Netherlands

Re: problemen lamp matrix addams

Bericht door gismo3 » 18 jul 2021, 13:03

Richard,

ik heb afgelopen weken wel een probleem met de switchen (short to ground) gehad dit heb ik opgelost op het cpu bord.

ik heb nu alle switchen getest ik krijg alleen een waarschuwing als de kast aangaat dat de flipperknop links niet goed functioneren en de eos switchen niet maar in de test mode werkt alles naar behoren

gismo3
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:22
Real name: tim
Locatie: The Netherlands

Re: problemen lamp matrix addams

Bericht door gismo3 » 18 jul 2021, 20:27

na een dag zoeken ben ik er voor een deel achter dat een letter van greed gaat branden dat klopt. alle foutmeldingen zijn weg. blijft alleen over dat ik 2 mansion krijg toegekend als ik de chair raak. het gebeurd alleen bij de 3 en 6 miljoen
alle switchen zijn getest diodes gemeten en gecontoleerd dat ze goed geplaats zijn
als iemmand nog tips heeft hoor ik het graag

gismo3
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:22
Real name: tim
Locatie: The Netherlands

Re: problemen lamp matrix addams

Bericht door gismo3 » 19 jul 2021, 16:32

een vraag aan een forum lid die ook een taf bezit zou ik graag willen weten wat er bij jou taf gebeurd als je de mansion award 3 mil scoord gaat dan de 6 mil ook mee. en andersom als je de 6 mil scoord gaat dan de 3 mil branden.

in bijgevoegde link van een youtube filmpje zie je bij 11.35 min en 21.10 min het zelfde probleem wat ik heb kan me niet voorstellen dat dit zo hoort.

https://www.youtube.com/watch?v=XSw7fK6x1mw


in afwachting van jullie reactie mvg

Rogier
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2021, 21:18
Real name: Rogier

Re: problemen lamp matrix addams

Bericht door Rogier » 12 okt 2021, 20:07

Heb dit ook, zodra ik 3 of 6mil haal gaan beide branden. Bij 9m is dit niet het geval. Vermoed een foutje in de firmware?
Kasten:
TAF / BSD / TOM

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: problemen lamp matrix addams

Bericht door David Pinball Wizz » 13 okt 2021, 08:34

Dit is gewoon de software

Spot GREED letters bij een nieuwe bal is een feature. Normaal bij de eerste switch hit ergens op het speelveld (niet persé de chair). Dacht dat je dit kon instellen.

3 en 6 miljoen gaan altijd samen

Niets aan de hand dus
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: problemen lamp matrix addams

Bericht door Pascal » 13 okt 2021, 09:36

Dat is inderdaad een oude rom

Plaats reactie