Battery holder WPC-S

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Battery holder WPC-S

Bericht door Sacriloco » 19 feb 2014, 09:54

Net een roadshow in de collectie ontvangen en ik zie dat de batterij houder toch corrosie heeft. Heb de batterijen er uiteraard al uitgehaald.
Het is WPC-S en de houder zit in zo een verhoogd plaatje, los van printplaat, verbonden met een fiche. Ik veronderstel dat er dan ook een minimaal risico is voor schade aan CPU?

In ieder geval, zo een batterij houder uitkuisen met tandenborstel en azijn, is dit nuttig? Ik ga sowieso een remote holder steken, maar in afwachting wil ik toch wel flipperen :p. Spelen zonder batterijen, kan dat kwaad? (uiteraard worden de instellingen dan niet bewaard)
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Battery holder WPC-S

Bericht door geertvdp » 19 feb 2014, 12:42

Het kan geen kwaad zonder batterijen te spelen, je zal hem gewoon elke keer op free play e.d. moeten zetten als je de kast aanzet.
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Battery holder WPC-S

Bericht door J.Verheggen » 21 feb 2014, 20:32

batterijen altijd eruit trappen, je moet bijna gestoord zijn om batterijen op die wpc printen te willen hebben met zoveel mogelijkheden om ze eruit te houden, van een externe batterij houder (a 2,95) tot een ferro van rond de 20 euro, een reparatie van zuurschade zal je altijd 100 euro kosten of meer, of zelfs een total loss. En ja, er zullen nu mensen zeggen, dat valt allemaal wel mee, en dat heb ik nooit gehad.....

nu in cijfers:

mijn reparatie jaar 2013

312 borden gerepareerd,

206 cpu's

47 wpc/williams dot generatie

31 daarvan hadden allemaal batterijcorrosie........

en dan praat ik nog niet over al die bally mpu schoonheden met paddenstoelen, of system 11 borden met complete maanlandschappen.....
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: Battery holder WPC-S

Bericht door MasterT1984 » 25 feb 2014, 12:58

heb gisteren hetzelfde gedaan bij mijn Theatre of magic.

externe batterijhouder gesoldeerd, rood en zwarte draad op de onderkant van het plaatje op de juiste voetjes solderen en klaar. werkt prima en je kan zeker zijn dat lekkende batterijen geen schade meer kunnen aanrichten :good:

vanavond is de AFM aan de beurt...
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Battery holder WPC-S

Bericht door J.Verheggen » 27 feb 2014, 18:11

als ze toch lekken kost het je een houdertje van 2,95 ozo....
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Plaats reactie