STar Trek N.G met eigen leven

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 feb 2013, 04:07
Real name: Richard
Locatie: The Netherlands

STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Richard » 17 apr 2017, 15:02

MIjn star trek ng speelt als een trein allen af en toe lijdt hij een eigen leven. soms als ik een ball lock onder borgship dan geeft hij geen nieuwe ball en gaat de kast terug naar begin scherm en geluid speelt game-over sound . echter het spel lijkt door te gaan en kast gaat ballen zoeken. als ik glasplaat eraf doe en een ball in het spel goii gaat de kast gewoon weer verder.
Zou dit aan een flatcable probleem te wijten zijn ? als ik deze er allemaal eens afhaal en opnieuw opteek doet de kast soms weer normaal en heeft hij pas bij een multibal of bij de tweede lock kuren.
zo lang er geen ball gelocked word voor de multi ball is er niks aan de hand
iemand een idee??
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Richard Baan » 17 apr 2017, 15:41

Ik verwacht opto's. Zowel in de borgship als in de trough.
Misschien een 12V verbinding of bedrading van de opto zelf, misschien slechte connector.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 feb 2013, 04:07
Real name: Richard
Locatie: The Netherlands

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Richard » 17 apr 2017, 15:57

Oké zal eens kijken zouden dan de opto,s bij de left gunkicker moeten zijn en die in de ramp onder het speelveld van het up down target onder het borgship ?
Staan die dan ook in verbinding met het beëindigen van het spel ? Alleen display en geluid stopt. Spel zelf blijft in stand .
Thanks alvast Richard :)
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Richard Baan » 17 apr 2017, 16:02

Ook waar de bal komt te liggen onder het borg ship is een opto dacht ik.
En die draden gaan naar onder het speelveld, misschien ergens wat beschadigd bij een doorvoering?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
MvK
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jul 2016, 12:03
Real name: Michel van Kuijk
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door MvK » 25 apr 2017, 09:40

inderdaad wat Richard zegt. opto's.
Gewoon je kast strippen gelijk rubbers en verlichting weer op orde maken, lekker alles schoon maken en alle opto's reinigen en doorsolderen. gebeurt regelmatig bij een STNG of een williams IJ. door het gebruik trillen vaak de opto's los.
Negen van de tien keer kom je er m,et doorsolderen prima van af.

leuke kast om te pimpen trouwens :madman:
Waar een wil is, is een weg
GameRoomDesign.nl
Bezoek mijn site !!

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 feb 2013, 04:07
Real name: Richard
Locatie: The Netherlands

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Richard » 28 apr 2017, 10:22

thanks voor de tips heren.
Kast is verder helemaal schoon en opnieuw gerubberd maar zal idd eens alle optos los halen en door solderen.
heb ze nu met een wattestaafje schoongemaakt en probleem is idd voorbij maar voor hoe lang als de soldering slecht zijn,
nogmaals bedankt voor het meedenken.
:clap:
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .

Farrari
Berichten: 374
Lid geworden op: 22 jun 2015, 07:28
Real name: Theke
Locatie: The Netherlands

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Farrari » 28 apr 2017, 16:09

Richard schreef:thanks voor de tips heren.
Kast is verder helemaal schoon en opnieuw gerubberd maar zal idd eens alle optos los halen en door solderen.
heb ze nu met een wattestaafje schoongemaakt en probleem is idd voorbij maar voor hoe lang als de soldering slecht zijn,
nogmaals bedankt voor het meedenken.
:clap:
Heb dit soort problemen ook ooit eens bij me STTNG gehad, en na veel gedoe bleek het achteraf een slechte flatcable, had alleen de kleine en die breede met 4 connectoren vervangen en daarna nooit meer problemen gehad.
Ik wil niet zeggen dat je probleem hetzelfde is maar een flatcable kost niet veel dus.....

Greetz.

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 feb 2013, 04:07
Real name: Richard
Locatie: The Netherlands

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Richard » 02 mei 2017, 16:02

Heb idd de flatcabels preventief vervangen storing is nu weg. Maar voor de zekerheid ga ik ook de opto.s vervangen .
Thanks voor je aanvulling
:)
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 feb 2013, 04:07
Real name: Richard
Locatie: The Netherlands

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Richard » 30 okt 2018, 08:48

Update over de storing. Ook flatcabels en optos waren het probleem niet van het resetten na eerste lock. Na lang nadenken kwam ik op het idee dat het in de ball throught moest zitten. Nieuw printje er op gezet met nieuwe leds en nog steeds het zelfde probleem. Kast gaat naar begin modes als er een bal lockt . Stekker verbinding 12 v en ground bleek ook niet top dus nieuwe stekker er op gemaakt maar helaas nog steeds niet opgelost. Met toeval doe ik in test menu t18 all balls clear. Krijg ik maar 4 ballen. 3 van onder het speelveld en 1 uit de goot. Wat blijkt door de braampjes in de goot blijven de andere twee ballen hangen en schuiven niet op. :P :love: :love: problem solved . Goot uitgelijnd en probleem is voorbij. Tweede bal na lock komt nu op juiste plek te liggen waardoor kast niet denkt dat het einde game is . Achter af logisch maar kom er maar op. Vandaar toch maar even gedeelt op forum :lol:
in bezit: TW, STNNG , Cftbl,RS
In aanbouw : Niks at the moment :(
Left the building: MB-CV-LoRt-Totan-BSD-GSnR-Apollo13-FH-RS-SS-NGG-DRWho- JM-TAF -Wh20 wcs94,Bop, BOP 2.0 .DH, NF,Class of 1812 .

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: STar Trek N.G met eigen leven

Bericht door Cenobyte » 30 okt 2018, 11:10

Ha! Ik heb ooit met een andere kast eenzelfde soort probleem gehad (was met een Judge Dredd denk ik).

Super dat t opgelost is. :rock:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie