F14 Tomcat restauratie

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Peter VdV
Berichten: 309
Lid geworden op: 23 jul 2015, 09:34
Real name: Peter Van de Veire
Locatie: Belgium

Re: F14 Tomcat restauratie

Bericht door Peter VdV » 09 jun 2020, 16:03

Mooseman schreef:
09 jun 2020, 11:52

Peter,

Belangrijk is dat de eerst de originele prent verzegeld in een dikke laag clearcoat en daarna alle oneffenheden met koreel 400 a 600 wegwrijft. Opervlak moet perfect egaal zijn. Als maskeerfilm gebruikt ik deze van createx of frisk
Bedankt,

en als je een cabinet doet. gebruik je dan steeds transfers of ga je zelf soms alles maskeren?

Hoe zorg je ervoor dat je die correcte kleuren krijgt? want dat is toch vaak zoeken? of is er een trucje
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!

Gebruikersavatar
Mooseman
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 feb 2017, 09:28
Real name: Marnix Goethals
Locatie: Belgium

Re: F14 Tomcat restauratie

Bericht door Mooseman » 09 jun 2020, 19:31

Peter,

Voor kabinet ga ik niet spuiten maar gebruik ik het rollertje, wel eerst alle oneffenheden met 2K filler opvullen en wrijven. Dan maskeerfilm erop en schilderen maar! Je zal hier en daar wel wat bleeding hebben maar dit met klein mesje verwijderen als een chirurg... ;-), Hier en daar moet je soms ook wat touchups doen na het verwijderen van maskeerfilm. kleine plekjes kunnen soms meekomen maar valt mee.
Oefenen en veel vloeken helpt in deze. Heb ook nog eens volledig moeten herbeginnen ook... op papier ziet het er soms simpel uit maar in werkelijkheid worden soms de blunders minder in de verf gezet :P :P
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, FH, GL, Congo, F14 Tomcat, JD, CTBL, Old Chicago,SM (red),PoTC Stern, LoTR,T2
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat

Plaats reactie