restauratie waterworld gotllieb

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
Piet
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 nov 2020, 19:04
Real name: Pieter Michiels

restauratie waterworld gotllieb

Bericht door Piet » 09 feb 2021, 19:43

Hey,
Ik ben begonnen aan de restauratie van een gotllieb waterworld flipper.
Deze heeft de gekende schade net boven de flippers en links voor de ramp. De rest van het speelveld valt te redden.
Ik ga van een hoge resolutiefoto een dunne sticker laten maken, om zo te plakken op het defecte stuk (decal)
Tevens het stuk voor de ramp zal ik in fotoshop terug inkleuren, printen op sticker om daarna te plakken op het defect.
Hierover dacht ik dan mylar te plakken om alzo een goede bescherming te hebben.
De tekening is met fotoshop redelijk goed aan te passen zodat deze goed zal passen. Kleurverschil zal er altijd wel wat zijn, maar dat stoort me minder. Ik maak de ruimte van printen groot genoeg zodat ik later kan bepalen welke delen ik overplak en welke niet.
Is er volk die interesse heeft in ook een sticker? en zo bijdragen aan de kosten (digitaal bijwerken hoge resolutiefoto-printen-...door professionele firma) Ik hoef er zelf niet op te verdienen! de slijtage aan deze waterworlds zijn overal hetzelfde.

Verder nog de volgende vraag. Ik denk de overige mylar niet te verwijderen. Ik heb schrik om de decals boven de inserts te beschadigen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan ik de bestaande mylar en het nieuw deel mylar over de sticker clearcoaten? of is waxen de beste oplossing?
Verder zijn bepaalde balsporen niet weg te krijgen... maar hier moet je al goed zien om deze nog te zien. Indien iemand suggesties altijd welkom
mvg
Pieter
Bijlagen
image2.jpeg
image2.jpeg (113.87 KiB) 2392 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mushroom
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2011, 13:04
Real name: Bart Baeyens

Re: restauratie waterworld gotllieb

Bericht door Mushroom » 10 feb 2021, 11:00

Moest er iemand belang bij hebben (als ze toch zo bekend staan van schade te hebben) : ik heb hier een NOS Waterworld playfield liggen.
Kostprijs: hetzelfde als wat een Mirco playfield kost. NOS kwaliteit aan de prijs van namaak.
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

Plaats reactie