the flintstones

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 01 dec 2015, 21:49

vandaag de tumbler weer aan het werk gezet om het project weer nieuw leven in te blazen , de wederopbouw kan beginnen , eerst moet het cabinet nog onder handen genomen worden , en zal volledig leeggehaald worden en proper gemaakt , een klusje waar ik enorm schrik voor heb dat ik dit niet meer in elkaar krijg , foto's volgen

wish me luck ....
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 10 dec 2015, 15:25

vandaag de tijd gehad om de onderkant van het speelveld volledig te strippen , heb gekozen om toch te gaan voor de grondige aanpak , en dit is de enige goede oplossing om het speelveld en de componenten grondig te poetsen , en het speelveld te voorzien van clearcoat , dus het werk kon beginnen . op een goede 2 uur had ik het werkje geklaard , nu blijft er alleen maar een houten plank over .Afbeelding
Hier een beeld van wat er over blijft na het harde werken
Afbeelding
een sfeerfoto hoe de componenten er uit zien nadat ze gedemonteerd waren , lekker zwart en vettig , en hier en daar een reparatie , die er niet al te professioneel uit ziet , dit wordt in de loop van het proces helemaal nagekeken en gerepareerd , nu eerst in de vaatwas steken , en ze komen er uit zoals nieuw ( prachtige tip van kletmarjet !!!) ook de kabelboom krijgt een poetsbeurt , en wordt vervolgens volledig nagekeken op defecten
Afbeelding
VOOR / NA
Afbeelding
Afbeelding
rare reparatie ?
Afbeelding
nog een rare reparatie ?
en hier en daar kapotte stukken te vinden , hier een foto van de popbumper waar er een stukje kapot zit .
Afbeelding

de komende dagen zal ik zeker nog enkele foto's posten van de vooruitgang van dit project , eerst het speelveld voorbereiden om te clearcoaten , en de tumbler zal overuren draaien en ook de ultrasoon zal stevig zijn werk krijgen
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: the flintstones

Bericht door Den Duze » 10 dec 2015, 16:39

In 2 uur klusje geklaard???
Das straf! Veel foto's genomen?
Ik denk dat ik meer dan 2 uur foto's genomen heb toen ik mijn TAF gedemonteerd heb :madman: (die ik wel nodig zal hebben ook want is al een 3 jaar geleden en die ligt nog steeds uit elkaar :mrgreen: )

Veel succes

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 10 dec 2015, 20:56

Den Duze schreef:In 2 uur klusje geklaard???
Das straf! Veel foto's genomen?
Ik denk dat ik meer dan 2 uur foto's genomen heb toen ik mijn TAF gedemonteerd heb :madman: (die ik wel nodig zal hebben ook want is al een 3 jaar geleden en die ligt nog steeds uit elkaar :mrgreen: )

Veel succes
heb inderdaad veel foto's genomen , maar heb het voordeel dat ik een werkende flintstones hier nog staan heb , dus is veel makkelijker als het voorbeeld in je living staat hé
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

TRABBART
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mar 2014, 19:04
Real name: BART

Re: the flintstones

Bericht door TRABBART » 11 dec 2015, 07:55

beste plan,, ze is complex om te strippen maar het vuil zit echt overal , je kon in feite niet anders dan zo ver gaan of in no time zit het vuil weer op het speelveld. tgaat een mooie worden :love:

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 16 dec 2015, 17:10

vandaag samen met de zoon verder gewerkt aan ons projectje . We gingen verder werken aan het speelveld om deze klaar te zetten om te clearcoaten , dus alles proper maken aan de achterkant en de lijm verwijderen aan de inserts en de openingen van het speelveld netjes maken , hier zie je mijn zoon in actie met de dremel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze is een foto VOOR / NA , een heel groot verschil
Afbeelding
Afbeelding
en na hard te zwoegen en zweten hebben we dan ook de onderzijde nog volledig geschuurd en in vernis gezet om deze te beschermen van verder vuil . ik mag zeggen dat het prachtig geworden is
Afbeelding
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: the flintstones

Bericht door Scaryflippers » 06 jan 2016, 21:26

heb je het speelveld zelf al ge clear coat en met welke lak ga je dat doen?

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 07 jan 2016, 10:54

Scaryflippers schreef:heb je het speelveld zelf al ge clear coat en met welke lak ga je dat doen?
De vernis is 2k lak , deze word in een spuitcabine gespoten . Een laag of 2 daarna schuren , bij retoucheren waar nodig en dan nog eens een laag of 4 .
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

moversteyns
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:44
Real name: Michel Oversteyns
Locatie: Belgium

Re: the flintstones

Bericht door moversteyns » 07 jan 2016, 12:22

Mag ik je een tip geven? Schuur de onderzijde van het speelveld licht op zodat alle vuil er af is, en breng dan een dunne laag vernis aan. Waarom vernissen? Dan is het hout volledig dicht, kan er geen zwart stof meer in het hout dringen, en kan je eventueel met een vochtige doek het vuil afnemen.

Oh ja, plak de inserts af (of steek er stukken krantenpapier in voor de kleine inserts) - je wilt geen vernis in die inserts krijgen, zeker niet als het speelveld geschuurd is en er nog wat stofresten achterblijven in de inserts...

Zie een paar voor-en-na foto's op http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=12&t=3372

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 07 jan 2016, 22:55

moversteyns schreef:Mag ik je een tip geven? Schuur de onderzijde van het speelveld licht op zodat alle vuil er af is, en breng dan een dunne laag vernis aan. Waarom vernissen? Dan is het hout volledig dicht, kan er geen zwart stof meer in het hout dringen, en kan je eventueel met een vochtige doek het vuil afnemen.

Oh ja, plak de inserts af (of steek er stukken krantenpapier in voor de kleine inserts) - je wilt geen vernis in die inserts krijgen, zeker niet als het speelveld geschuurd is en er nog wat stofresten achterblijven in de inserts...

Zie een paar voor-en-na foto's op http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=12&t=3372
bedankt voor de tip maar heb ik al gedaan bij deze , en inderdaad deze methode is goed om geen vuil meer kan opgeslorpt worden , nu de bovenzijde nog clearcoaten en dan kan het opbouwen weer beginnen , kijk er al naar uit om aan te beginnen .
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Plaats reactie