the flintstones

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

the flintstones

Bericht door fijnen69 » 05 mar 2015, 22:19

een maand geleden een leuke kast op de kop kunnen tikken , deze stond al 9 jaar in een berging naast de wasmachine . De man in kwestie heeft niks maar dan ook niks aan de kast gedaan , en deze was zo zwart toen ik ze ging halen . Inserts en dergelijke zagen er nog goed uit , en de rampen waren ook nog intact . juist 2 pastic stukken zijn kapot , en de dino is ook niet aanwezig . Alle metalen zijn geoccideerd en hebben een volledige opknapbeurt nodig , dus begonnen aan de grote kuis , eerst alles demonteren en nadien kijken wat er onder de zwarte aanslag te vinden is . en welke kapotte stukken ik allemaal zal tegen komen .
kast speelt normaal maar alle rubbers zijn gewoon verpulverd , dmd is goed , jammer dat de kast het al hard te verduren gekregen heeft , maar zal ze met veel plezier een 2e leven geven .

foto's volgen , en hou jullie zeker op de hoogte van de verdere ontwikkelingen
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Thomassen1
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 mei 2014, 18:54
Real name: Jelle
Locatie: The Netherlands

Re: the flintstones

Bericht door Thomassen1 » 05 mar 2015, 22:30

Leuke vondst! Ben benieuwd naar je project, aangezien deze flipper ook op mijn lijstje staat om ooit eens te bezitten.

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: the flintstones

Bericht door spacecake » 06 mar 2015, 19:49

Ben benieuwd ..!

Altijd mooi om een kastje weer tot leven te brengen...!
Succes...!
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 06 mar 2015, 22:22

deze week een tumbler aangeschaft om m'n geoccideerde metalen en dergelijke in op te poetsen . m'n oog viel direkt op de rolls royce van de tumblers , een dillon cv-2001 . deze al eventjes uitgebreid getest met enkele stukken in proef te draaien , en de resultaten zijn verbluffend , ze komen er als nieuw terug uit , en het voordeel van deze tumbler is dat deze een heel grote draaicirkel heeft , en dat er redelijk grote stukken in kunnen .

je kan deze bewonderen op volgende site : http://www.dillonprecision.com/#/conten ... se_Cleaner

een video vind je op https://www.youtube.com/watch?v=rFd7BZ9zVJE

deze aanwinst zal me veel tijd en energie besparen , en het zal zalig zijn ook voor m'n volgende projecten


me super happy with it ...
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: the flintstones

Bericht door Cenobyte » 06 mar 2015, 22:26

Grappig verhaal, ik heb zo'n gelijksoortige ervaring ook met een Flintstones :D

De mijne was nog wel mooi, maar wel vies en in 8 jaar bezit nog nooit geopend door de eigenaar.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

tst
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:44
Real name: tom

Re: the flintstones

Bericht door tst » 08 mar 2015, 11:37

Ik heb dezelfde tumbler maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden van de resultaten welk spul doe jij erin?

Ik had de korreles en een bus dillon vloeistof gekocht

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 08 mar 2015, 15:57

tst schreef:Ik heb dezelfde tumbler maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden van de resultaten welk spul doe jij erin?

Ik had de korreles en een bus dillon vloeistof gekocht
ik doe de bussen van lyman er in , en werkt goed , zowel de rode om snel het vuil er af te krijgen , als de gele om super gepolierd er uit te komen . Ik ga ook eens proberen om aan ronde bolletjes van ongeveer 2 mm te geraken in rvs , ben benieuwd naar het resultaat dan , iemand hier al mee gewerkt ? of jullie bevindingen
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 08 mar 2015, 17:40

hier een paar sfeerfoto's van het begin van de werken , en zoals jullie zien is deze er zwart aan toe , maar er is echt nog iets van te maken , deze is weinig bespeeld , en de inserts zijn nog in super staat , ook de afspelingen van de bal op het speelveld is er geen directe schade zichtbaar . dus geen we hem helemaal shoppen en kijken waar we eindigen met dit project . hou jullie op de hoogte
het speelveld is wel degelijk zwart , let op de witte plek van wilma haar jurk , daar heb ik eventjes proper gemaakt om het verschil te laten zien .
het speelveld is wel degelijk zwart , let op de witte plek van wilma haar jurk , daar heb ik eventjes proper gemaakt om het verschil te laten zien .
rsz_11rsz_1rsz_3p1100784.jpg (234.79 KiB) 12661 keer bekeken
Bijlagen
ook the machine is in slecht onderhouden staat
ook the machine is in slecht onderhouden staat
p1100738.jpg (218.15 KiB) 12661 keer bekeken
ook de rubbers zijn aan vervanging toe
ook de rubbers zijn aan vervanging toe
p1100743.jpg (252.57 KiB) 12661 keer bekeken
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 08 mar 2015, 18:08

nog een paar foto's van de werken aan the flintstones , gewoon eventjes ter info om te laten zien in welke staat de flipperkast is .
Bijlagen
P1100922.JPG
P1100922.JPG (165.41 KiB) 12653 keer bekeken
het metaal is zoals jullie zien geoccideerd , en zal in de tumbler moeten om te reinigen .ook de plastiek wordt gereinigd in de ultrasoon .
het metaal is zoals jullie zien geoccideerd , en zal in de tumbler moeten om te reinigen .ook de plastiek wordt gereinigd in de ultrasoon .
P1100903.JPG (161.72 KiB) 12653 keer bekeken
de afspelingen op het speelveld zijn er wel , maar er is geen schade aan het speelveld zichtbaar tot dusver ,wel zie je op de foto dat de onderste ring van de bumpers volledig kapot zijn , dit word vervangen bij de opbouw van het speelveld
de afspelingen op het speelveld zijn er wel , maar er is geen schade aan het speelveld zichtbaar tot dusver ,wel zie je op de foto dat de onderste ring van de bumpers volledig kapot zijn , dit word vervangen bij de opbouw van het speelveld
P1100901.JPG (165.46 KiB) 12653 keer bekeken
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

aamjanssen
Berichten: 456
Lid geworden op: 09 jul 2012, 12:14
Real name: Anthony

Re: the flintstones

Bericht door aamjanssen » 08 mar 2015, 20:29

Behoorlijk zwart ja, wel een leuk en dankbaar klusje.

De plastic bij de drop targets is niet de correcte. Deze komt volgens mij uit een demolition man.

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 08 mar 2015, 20:49

aamjanssen schreef:Behoorlijk zwart ja, wel een leuk en dankbaar klusje.

De plastic bij de drop targets is niet de correcte. Deze komt volgens mij uit een demolition man.
hey ,

dit was me ook inderdaad opgevallen , en blijkbaar zit er nog een plastic in die niet origineel is , deze ga ik vervangen door de originele plastics , als ik deze weer monteer , en dat is waar wat je zegt dat dit een dankbaar klusje is , je ziet hoe de kast weer tot leven komt , stapje voor stapje .... zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: the flintstones

Bericht door spacecake » 08 mar 2015, 20:57

Opknappen van een kast is net zo leuk als een nieuwe kopen,en misschien wel leuker...!
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 09 mar 2015, 20:19

hier nog een paar sfeerfoto's van de flipperkast terwijl ik deze aan het demonteren ben

Afbeelding
Afbeelding
zwart , zwart en nog eens zwart
Afbeelding
van de bowl-o-rama is nog weinig bowl aan te zien , de kegels zijn er bijna afgesleten !!!
Afbeelding
hier een foto van een close up om nog maar eventjes te demonstreren hoe vuil deze flintstones wel is
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: the flintstones

Bericht door HarrieD » 11 mar 2015, 14:42

Nice, leuk om weer een nieuwe restauratie te volgen. Keep them pics coming!
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 29 mar 2015, 11:27

nog een beetje verder gedaan aan m'n projectje van the Flintstones , hij is nu volledig leeg en kan beginnen aan de opkuis van het speelveld , eerst met bref het meeste vuil eraf doen en daarna met commander 4 de bovenste laag lichtjes oppolieren , daarna een stevige wax erop , en het monteren kan weer beginnen . Ook al zeg ik het zelf , het is al een heel verschil tegen dat ik er aan begon , en de kleuren komen heel mooi terug , ook de balsporen verdwijnen volledig , ben best tevreden al met het resultaat
AfbeeldingP1100978 by fijnen69,
AfbeeldingP1100977 by fijnen69
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 01 apr 2015, 18:41

vandaag nog even aan The Flintstones kunnen verderwerken , en heb de balgoot volledig schoon gemaakt , deze was door veelvuldig gebruik zo zwart geworden dat ik deze niet meer proper kreeg , de vernis was grotendeels verdwenen en het zwart kreeg ik er gewoon niet meer uit . schuren dan maar , en hopen dat ik deze weer proper kon krijgen , en daarna weer vernissen .
AfbeeldingP1110057 by fijnen69,deze is de foto van voor de werken .
AfbeeldingP1110058 by fijnen69deze is van na het schuren , maar nog zonder vernis .
AfbeeldingP1110073 by fijnen69, deze is het afgewerkte product . Nice !!!
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: the flintstones

Bericht door JWV » 02 apr 2015, 09:09

:good:
Hoe heeft u dat vernissen gedaan? Welke vernis en met spuit of met kwast?
On a visit: TOM
Good friends: BSD

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 02 apr 2015, 20:27

vernissen heb ik gedaan met de borstel , en 3 lagen gelegd , en daarna afgeschuurd ,en nog 2 keer hetzelfde tot hij mooi blinkend en vol er uit ziet . de vernis dat ik gebruikt heb is gewone 1K vernis hoogglans , en zoals je ziet is het resultaat zeker goed geslaagd .

Ik zou het speelveld ook volledig willen clearcoaten om hem beter te beschermen tegen de slijtage , maar heeft hier iemand ervaring mee om dit te doen met de roller ? en hoe zit het met de streepvorming die dit teweeg brengt , zou je dit kunnen doen met de onderkant nog deels gemonteerd ( daar dit mijn eerste serieuze restauratieproject is , en ik nog nooit helemaal de kabelboom eruit gehaald heb ) , of moet er echt alles af om te clearcoaten , en wat zijn jullie bevindingen hieromtrent .
En 1k of 2k vernis gebruiken , graag info hieromtrent .
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
Gottlieb collector
Berichten: 764
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:08
Real name: thierry
Locatie: Belgium

Re: the flintstones

Bericht door Gottlieb collector » 03 apr 2015, 21:23

fijnen69 schreef:vernissen heb ik gedaan met de borstel , en 3 lagen gelegd , en daarna afgeschuurd ,en nog 2 keer hetzelfde tot hij mooi blinkend en vol er uit ziet . de vernis dat ik gebruikt heb is gewone 1K vernis hoogglans , en zoals je ziet is het resultaat zeker goed geslaagd .

Ik zou het speelveld ook volledig willen clearcoaten om hem beter te beschermen tegen de slijtage , maar heeft hier iemand ervaring mee om dit te doen met de roller ? en hoe zit het met de streepvorming die dit teweeg brengt , zou je dit kunnen doen met de onderkant nog deels gemonteerd ( daar dit mijn eerste serieuze restauratieproject is , en ik nog nooit helemaal de kabelboom eruit gehaald heb ) , of moet er echt alles af om te clearcoaten , en wat zijn jullie bevindingen hieromtrent .
En 1k of 2k vernis gebruiken , graag info hieromtrent .
Ik gebruik liever 2K maar dat moet je absoluut spuiten ( gaat niet met de rol ).
Maar aangezien je nu al met 1K bezig bent geweest best opletten in verband met mogelijke reactie als je er nu 2K zou opleggen.
Kabelboom mag blijven hangen, alles aan de bovenkant er af .

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 04 apr 2015, 17:05

en wat doe je met de verlichtingsarmaturen en zo die aan de onderkant zitten van het speelveld , ze zitten aan de onderkant , maar als je spuit heb je dan het risico niet dat er vernis op deze componenten zou komen ? of hoe moet ik me dat dan voorstellen ? graag wat meer info daarover
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
Gottlieb collector
Berichten: 764
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:08
Real name: thierry
Locatie: Belgium

Re: the flintstones

Bericht door Gottlieb collector » 04 apr 2015, 20:47

fijnen69 schreef:en wat doe je met de verlichtingsarmaturen en zo die aan de onderkant zitten van het speelveld , ze zitten aan de onderkant , maar als je spuit heb je dan het risico niet dat er vernis op deze componenten zou komen ? of hoe moet ik me dat dan voorstellen ? graag wat meer info daarover
Zoveel mogelijk afplakken/afdekken :madman: lampfittingen aan de bovenkant van het speelveld kant je beschermen door er oude lampjes in te steken, na het spuiten haal je ze er uit.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: the flintstones

Bericht door HarrieD » 05 apr 2015, 17:19

Verwijderen natuurlijk. Om ze vervolgens te kunnen reinigen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

fijnen69
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 dec 2014, 17:46
Real name: van haverbeke michael

Re: the flintstones

Bericht door fijnen69 » 05 apr 2015, 19:07

maar hoe meer je verwijdert , hoe meer je terug moet plaatsen , en het is denk ik al moeilijk genoeg om alleen de bovenkant te strippen , als daar dan ook nog de onderkant bijkomt . Hoe doen jullie dat om aan zo een kluwen nog wijs uit te geraken om dit allemaal terug op z'n plaats te krijgen , want alle tips zijn welkom .

Ik zou wel willen er alles af te halen , dat ik nog juist het speelveld over heb , en ik zo terug kan opbouwen , maar ben bang dit nooit meer in elkaar te krijgen , er zijn zoveel lichtarmaturen , en printplaten ,switchen en dergelijke , en elke switch moet terug op dezelfde plaats , evenals de lichtjes .
own : WH20 , WWF RR , the flintstones , FT, TAF
search : , WW ,

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: the flintstones

Bericht door HarrieD » 05 apr 2015, 20:13

Labelen, beschrijven en veel foto's. Heel veel foto's.

Maar onder het speelveld is het ook smerig, het is zaak dat je daar ook schoonmaakt, anders is binnen de kortste keren je sppelveld aan de bovenkant weer vies.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

TRABBART
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mar 2014, 19:04
Real name: BART

Re: the flintstones

Bericht door TRABBART » 09 apr 2015, 19:34

mooi werk! jabbadabbadoeeee !!!

Plaats reactie