Flippers

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door jjj080 » 14 jan 2019, 08:27

en nu iedereen beginnen kakken op de hoge prijzen :D , terwijl er op het forum een RFM wordt aangeboden aan 2000,00 € 8-)

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door Richard Baan » 14 jan 2019, 12:19

Valt wel mee toch? Sommige kasten staan wat goedkoper in de lijst, maar niet echt een koopje.
Overigens vind ik wel dat je zeker moet kijken naar de staat.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door Gunske » 14 jan 2019, 12:43

jjj080 schreef:
en nu iedereen beginnen kakken op de hoge prijzen :D , terwijl er op het forum een RFM wordt aangeboden aan 2000,00 € 8-)
Vind het eerlijk gezegd normale prijzen, maar geen interessante koopjes zoals vroeger wel het geval was bij warehousefinds. + dan komt er nog eens transport bij, dan kunt ge beter bij jjj080 kopen imho :good:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Flippers

Bericht door Jack » 14 jan 2019, 13:18

Gunske schreef:
jjj080 schreef: en nu iedereen beginnen kakken op de hoge prijzen :D , terwijl er op het forum een RFM wordt aangeboden aan 2000,00 € 8-)
Vind het eerlijk gezegd normale prijzen, maar geen interessante koopjes zoals vroeger wel het geval was bij warehousefinds. + dan komt er nog eens transport bij, dan kunt ge beter bij jjj080 kopen imho :good:
Voilà

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door aquasat » 14 jan 2019, 14:05

Er is toch geen enkele reden om voor ons daar een kast te kopen.
Voor die prijs vind je altijd wel een kast aan onze kanten en voor die prijzen mag de kast technisch wel volledig in orde zijn.
Ze kennen duidelijk de manier om hun inkomsten te maximaliseren, daar ga je geen koopjes doen.
Het is wel een handige excel om de marktprijzen te kennen.
TAF

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door jjj080 » 14 jan 2019, 19:04

aquasat schreef:Er is toch geen enkele reden om voor ons daar een kast te kopen.
Voor die prijs vind je altijd wel een kast aan onze kanten en voor die prijzen mag de kast technisch wel volledig in orde zijn.
Ze kennen duidelijk de manier om hun inkomsten te maximaliseren, daar ga je geen koopjes doen.
Het is wel een handige excel om de marktprijzen te kennen.
je mag ons altijd tips door sturen, maar eerlijk gezegd de prijzen op flipperforum, flipjuke etc vind ik niet meer normaal
en marktprijzen waar wij ons op baseren zijn die van flipjuke, indices des prix...

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door aquasat » 14 jan 2019, 19:17

jjj080 schreef:
je mag ons altijd tips door sturen, maar eerlijk gezegd de prijzen op flipperforum, flipjuke etc vind ik niet meer normaal
en marktprijzen waar wij ons op baseren zijn die van flipjuke, indices des prix...
Met plezier,
Ik heb een scared stiff staan die veel mooier is, en een taxi. Als je wil mag je ze direct komen halen voor 5.600€.
Wat hun prijs is.
Je zal er minder werk aan hebben dan aan die Italiaanse kasten om ze volledig op punt te hebben.

4000 voor een SS met schade aan flippers en op andere plaatsen op speelveld. Sorry maar ik vind dit duur. Zeker met het feit dat ze benadrukken dat er aan al hun kasten werk is en niet aan te raden voor beginners.
Idem voor mijn taxi, 1.600€ voor een taxi met kapot geschoten ramp en slecht speelveld. Kabinet is ook verre van mooi.
TAF

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door jjj080 » 14 jan 2019, 19:47

aquasat schreef:
jjj080 schreef:
je mag ons altijd tips door sturen, maar eerlijk gezegd de prijzen op flipperforum, flipjuke etc vind ik niet meer normaal
en marktprijzen waar wij ons op baseren zijn die van flipjuke, indices des prix...
Met plezier,
Ik heb een scared stiff staan die veel mooier is, en een taxi. Als je wil mag je ze direct komen halen voor 5.600€.
Wat hun prijs is.
Je zal er minder werk aan hebben dan aan die Italiaanse kasten om ze volledig op punt te hebben.

4000 voor een SS met schade aan flippers en op andere plaatsen op speelveld. Sorry maar ik vind dit duur. Zeker met het feit dat ze benadrukken dat er aan al hun kasten werk is en niet aan te raden voor beginners.
Idem voor mijn taxi, 1.600€ voor een taxi met kapot geschoten ramp en slecht speelveld. Kabinet is ook verre van mooi.
wij kopen wel met btw verlegd hé, dus voor ons gaat er nog 22 % italiaanse btw af, wat wij bij een particulier niet kunnen inbrengen...

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door aquasat » 14 jan 2019, 20:04

Dat is toch ook niet volledig waar, die btw moet je terug afdragen bij doorverkoop, tenzij je een btw fraude wil riskeren.
Heeft niets met waarde te maken.
Dat het voor een btw plichtige interessant kan zijn heeft dan enkel met btw Regels te maken en niet met de waarde staat verhouding van die kasten.
TAF

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door jjj080 » 15 jan 2019, 08:00

aquasat schreef:Dat is toch ook niet volledig waar, die btw moet je terug afdragen bij doorverkoop, tenzij je een btw fraude wil riskeren.
Heeft niets met waarde te maken.
Dat het voor een btw plichtige interessant kan zijn heeft dan enkel met btw Regels te maken en niet met de waarde staat verhouding van die kasten.
idd, wij zijn geen fraudeurs, maar als wij bijv die scared stiff en taxi voor 5600,00 € kopen, dan kunnen wij daar niks van btw van recupereren, en als wij deze dan doorverkopen met een lichte margen, komen wij aan onbetaalbare prijzen... tenzij wij als particulier kopen en als particulier doorverkopen... :idea:

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door aquasat » 15 jan 2019, 08:11

Je kan toch werken met factuur op marge.
Dan betaald de koper enkel btw op jou gerealiseerde marge.
Op de rest is al ooit btw betaald.
Volgens mij voldoet wat je doet aan de voorwaarden, ben wel geen jurist.
TAF

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door jjj080 » 15 jan 2019, 09:15

aquasat schreef:Je kan toch werken met factuur op marge.
Dan betaald de koper enkel btw op jou gerealiseerde marge.
Op de rest is al ooit btw betaald.
Volgens mij voldoet wat je doet aan de voorwaarden, ben wel geen jurist.
zou kunnen, nog niet geprobeerd maar wel het proberen waard, wel veel administratie :

Welke goederen komen in aanmerking voor de regeling van de belastingheffing over de winstmarge?
Gebruikte goederen: lichamelijke roerende goederen die in aanmerking komen om al dan niet na herstelling opnieuw gebruikt te worden
Tweedehands voertuigen in aanmerking komend om al dan niet na herstelling opnieuw gebruikt te worden:
personenauto’s, motorfietsen en andere van een motor voorziene landvoertuigen, en hun aanhangwagens (bv. een caravan)
jachten en plezierboten
vliegtuigen, watervliegtuigen, hefschroefvliegtuigen (helikopters) en andere dergelijke luchtvaartuigen, zweefvliegtuigen
Kunstvoorwerpen, voorwerpen voor verzamelingen en antiquiteiten

Welke verplichtingen moet de genieter van de regeling over de winstmarge naleven?
De belastingplichtige wederverkoper moet:

aan zijn leverancier een aankoopborderel afleveren van de bedoelde goederen behalve als de leverancier zelf ertoe gehouden is een factuur of een als zodanig geldend stuk af te leveren.
door alle middelen van het gemene recht, met uitzondering van de eed, bewijzen dat zijn leverancier één van de hierboven vermelde personen is en dat hij geen enkel recht heeft kunnen doen gelden op vrijstelling of teruggaaf van de bij de aankoop vereffende belasting, de intracommunautaire verwerving of de invoer van het gebruikte goed dat hij wederverkoopt aan de belastingplichtige wederverkoper.
een aankoopregister van de bedoelde goederen bijhouden.
een vergelijkingsregister bijhouden.
de goederen die hij aankoopt individualiseren.
afzonderlijke boekhouding bijhouden voor de verkopen van goederen onderworpen aan de bijzondere regeling van belastingheffing over de winstmarge of, als hij geen boekhouding bijhoudt, deze handelingen inschrijven in afzonderlijke kolommen in het boek voor uitgaande facturen en in het dagboek van ontvangsten.
De belastingplichtige wederverkoper mag de belasting over de levering van goederen waarop hij de bijzondere regeling van belastingheffing over de winstmarge toepast niet afzonderlijk vermelden op de factuur die hij uitreikt, op ieder als zodanig geldend stuk, of op ieder verbeterd stuk.

Op de factuur of op het als zodanig geldend stuk dat hij uitreikt moet de belastingplichtige wederverkoper de volgende vermelding aanbrengen : “Levering onderworpen aan de bijzondere regeling van belastingheffing over de winstmarge. Btw niet aftrekbaar.”

jan
ook geen jurist en boekhouder, maar internetdetective :D

sake
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 jan 2013, 12:14
Real name: Sake
Locatie: The Netherlands

Re: Flippers

Bericht door sake » 17 feb 2019, 18:19

behoorlijke voorraad, allemaal ex exploitatie?
in play: TAF
in progress: HS2
wishlist: MM

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door Pitchie » 17 feb 2019, 20:22

Ik denk dat je een maandje te laat bent :D

JuB
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 mar 2014, 11:56
Real name: JURGEN

Re: Flippers

Bericht door JuB » 17 feb 2019, 21:27

Tuurlijk niet. Heeft altijd zo een voorraad.

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door Gunske » 18 feb 2019, 07:57

JuB schreef:Tuurlijk niet. Heeft altijd zo een voorraad.
En ge hebt altijd believers :spank:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2200
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door flippers.be » 18 feb 2019, 09:10

Die hebben mij jaren geleden een tijdje mails gestuurd om kasten aan te kopen, dachten dat ik ook exploitant was.
Tegen hun aankoopprijzen wil ik ook wel kasten kopen..

JuB
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 mar 2014, 11:56
Real name: JURGEN

Re: Flippers

Bericht door JuB » 18 feb 2019, 11:53

Gunske schreef:
JuB schreef:Tuurlijk niet. Heeft altijd zo een voorraad.
En ge hebt altijd believers :spank:

Er zijn nog zekerheden in het leven. "Gunske" staat garant voor de meest nutteloze commentaar op een topic. :handjob:

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door Gunske » 18 feb 2019, 14:18

JuB schreef: Er zijn nog zekerheden in het leven. "Gunske" staat garant voor de meest nutteloze commentaar op een topic. :handjob:
U mad bro? :bef:

Als je even de moeite had gedaan om alles te lezen, had je reeds gesnapt dat je beter desbetreffende kasten bij jjj080 kon kopen.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

JuB
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 mar 2014, 11:56
Real name: JURGEN

Re: Flippers

Bericht door JuB » 18 feb 2019, 14:39

Als gij een beetje beter had gelezen dan wist je dat ik er helemaal geen kasten koop. Heb er gewoon ooit contact mee gehad.

Mad? Je mag niet boos zijn op de simpele der zielen.. :respect:

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door Gunske » 18 feb 2019, 15:51

:spank:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Louwie
Berichten: 456
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:10
Real name: Kurt
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flippers

Bericht door Louwie » 21 feb 2019, 14:17

Ik sta ook open om een partij kasten te kopen. Heb Camion en Remourke kan er zeker 20 stuks vervoeren. +- 16h rijden wss. :?
Voor mezelf wil ik er wel +-10 kopen.... ik wil ze eerst zien voor aankoop, ik zie het niet zitten om alleen te gaan. of hetzij gemakkelijker te vliegen en verschepen. :hypno: :hypno:
u only live once.

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 533
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Flippers

Bericht door philip van beirs » 21 feb 2019, 14:24

Al deze kasten zijn meestal in slechte staat, lang in exploitatie gestaan en hebben dan technische gebreken en of speelveldschade. En de prijzen liggen tegenwoordig hoger als hier...kijk maar naar de prijslijst + verzendkosten.

Vele handelaars gingen vroeger 10 tot 15 jaar terug alle kasten opkopen daar en ook in het Oostblok (Hongarije, Kroatie); maar deze tijd is gedaan, de vraag voor goede kasten is terug zeer hoog in Italie en deze blijven daar. De meeste kasten exporteren zij naar Australie of Amerika per volle zeecontainer. Daar liggen de prijzen nog hoger als in EU, dus de Amerikanen zien deze prijzen nog net zitten.
Ik zou zeggen veel succes maar veel goeds ga je niet vinden, laat staan koopjes... dit zijn lang vervlogen tijden waardoor enkele Nederlandse handelaars vroeger konden teren. Nu niet meer...

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4375
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Flippers

Bericht door David Pinball Wizz » 21 feb 2019, 14:38

Idd ik herhaal het nog eens: tenzij je gigantische bulk korting krijgt, is het gewoon de moeite niet..

Je rijdt beter 10 particulieren af in Belgie en je prijs/kwaliteit/moeite rendement zal veel hoger liggen.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 533
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Flippers

Bericht door philip van beirs » 21 feb 2019, 14:44

David: Je rijdt beter 10 particulieren af in Belgie en je prijs/kwaliteit/moeite rendement zal veel hoger liggen.
Natuurlijk te zien welke particulieren he :lol: maar ik begrijp je standpunt volledig.

Plaats reactie