Schitterende dr. Who

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Plaats reactie
Pinballwizzie
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 aug 2011, 09:01
Real name: Taco Wouters
Locatie: The Netherlands

Schitterende dr. Who

Bericht door Pinballwizzie » 09 feb 2021, 15:58


Pinballwizzie
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 aug 2011, 09:01
Real name: Taco Wouters
Locatie: The Netherlands

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Pinballwizzie » 09 feb 2021, 18:41

Ik ben best benieuwd welke waarde de kenners aan deze kast plakken. Zelf vind ik het namelijk verdomd moeilijke geworden.
Iemand?

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Pitchie » 09 feb 2021, 19:02

Ik heb ong 8 maand geleden een HELE mooie verkocht voor 2800. Koper was wel een engelsman, ik heb de kast op een pallet moeten klaarzetten.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door zwartepanter » 09 feb 2021, 19:16

Die zal wel rap 3.5K zijn zeker?

Louwie
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:10
Real name: Kurt
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Louwie » 10 feb 2021, 18:18

:whisling:
u only live once.

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Pitchie » 10 feb 2021, 19:41

proficiat met de aankoop, maar in mijn ogen nooit 3.5 waard. EXTERMINATE! EXTERMINATE! EXTERMINATE! :shock:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3865
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Richard Baan » 10 feb 2021, 20:57

Dat vind ik van de meeste kasten.

Toch wordt het er voor gegeven. Dan wordt dat toch de waarde.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

aamjanssen
Berichten: 456
Lid geworden op: 09 jul 2012, 12:14
Real name: Anthony

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door aamjanssen » 10 feb 2021, 22:15

Pitchie schreef:
10 feb 2021, 19:41
EXTERMINATE! EXTERMINATE! EXTERMINATE! :shock:
Dat is precies de reden waarom deze er hier niet snel in zal komen. Hij gaat mij behoorlijk op de wekker.

Qua prijzen lijkt iedereen geld over te hebben op dit moment een ontstaat er een behoorlijke verschuiving in vraag en aanbod. De prijzen schieten omhoog, al vraag ik mij bij sommige biedingen ook af of men ook daadwerkelijk komt opdagen.

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Pitchie » 11 feb 2021, 10:03

Toch wordt het er voor gegeven. Dan wordt dat toch de waarde.
Niet helemaal mee eens. De markt pompt zichzelf op door de plots zeer sterk gestegen vraag. En die stijging zit vooral in nieuwelingen die het verschil niet zien tussen een mooi speelveld/cabinet en een slecht. Om die reden wordt er voor afgetrapte spelerskastjes nu evenveel geboden dan voor mooie collectorskasten (als er maar leds inzitten, het liefst met zoveel mogelijk wansmakelijke kleuren zodat je toch niks meer van het speelveld ziet!) . Waarop diegenen die een echte mooie hebben dan weer redeneren dat hun kast wel nog eens 1000€ meer moet waard zijn, als er voor een wrak al zoveel geboden wordt. Een paar jaar geleden moest je nog een kast gaan bekijken voor je besliste, of je moest minstens veel goede foto's krijgen van speelveld, cabinet aan alle kanten, binnenkant, borden, enz.... Nu wordt er vlot een topprijs geboden op basis van 1 of 2 slechte fotootjes. Ze willen kost wat kost allemaal een kastje hebben, de staat is verder niet belangrijk, ze zien het niet.

Voor mij is dat dan toch niet de 'waarde als het gaat over kasten in gemiddelde (tot slechte) staat'. Ik slaag er nog steeds in om kasten te kopen aan min of meer normale prijzen, maar op Marktplaats en 2dehands is den boel verziekt sinds een maand of 3.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door zwartepanter » 11 feb 2021, 13:08

Ik sluit me aan bij Stefan. Ik vermoed dat binnen dit en een jaar een heleboel van die kasten terug op de markt komen wanneer Corona min of meer voorbij is. Dan willen de mensen terug op reis of andere belangrijke dingen kopen. Plots neemt die kast dan veel plaats in of is men ze beu. Dan zakken die prijzen vanzelf weer een beetje en zeker de prijs van kasten die niet zo mooi zijn. Dan zal er door de flipperwereld niet zo veel geboden worden. Afwachten dus...

P.S.: ik probeer al maanden een kastje te kopen aan een normale prijs maar inderdaad alle kasten vliegen zo de deur uit... :shock:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3865
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Richard Baan » 11 feb 2021, 18:43

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik denk dat dat de huidige gangbare waarde is.

Daarmee bedoel ik niet dat ik het de kast waard vind.

Als het met gemak verkocht wordt dan is dat de waarde. Waardoor dat komt en of het terecht is dat is een tweede.

Ik ben sowieso van mening dat de flipper kasten te duur zijn voor wat je er voor krijgt. Dat geldt voor een nieuwe uit de fabriek, een tweede hands topper van toen, en ook voor oude meuk.

Ik denk overigens niet dat ze snel in prijs zullen dalen. Toch hoop ik het wel.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2222
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Cenobyte » 11 feb 2021, 19:57

Tja, ik roep ook al jaren dat die prijsbubbel een keer moet barsten, maar dit lijkt niet op de Bitcoin want die pleurt nog eens af en toe omlaag, flipperprijzen stijgen alleen maar :lol:

PS: moet trouwens zeggen dat die Dr. Who er op de foto's wel erg netjes uitziet. Op zijn minst 1000 is ie wel waard, de mijne was 800 :mrgreen: 3500 euro man :madman:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

jamiro
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 apr 2017, 10:32
Real name: Danny Wauters

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door jamiro » 12 feb 2021, 17:36

Pitchie schreef:
11 feb 2021, 10:03
Toch wordt het er voor gegeven. Dan wordt dat toch de waarde.
Niet helemaal mee eens. De markt pompt zichzelf op door de plots zeer sterk gestegen vraag. En die stijging zit vooral in nieuwelingen die het verschil niet zien tussen een mooi speelveld/cabinet en een slecht. Om die reden wordt er voor afgetrapte spelerskastjes nu evenveel geboden dan voor mooie collectorskasten (als er maar leds inzitten, het liefst met zoveel mogelijk wansmakelijke kleuren zodat je toch niks meer van het speelveld ziet!) . Waarop diegenen die een echte mooie hebben dan weer redeneren dat hun kast wel nog eens 1000€ meer moet waard zijn, als er voor een wrak al zoveel geboden wordt. Een paar jaar geleden moest je nog een kast gaan bekijken voor je besliste, of je moest minstens veel goede foto's krijgen van speelveld, cabinet aan alle kanten, binnenkant, borden, enz.... Nu wordt er vlot een topprijs geboden op basis van 1 of 2 slechte fotootjes. Ze willen kost wat kost allemaal een kastje hebben, de staat is verder niet belangrijk, ze zien het niet.

Voor mij is dat dan toch niet de 'waarde als het gaat over kasten in gemiddelde (tot slechte) staat'. Ik slaag er nog steeds in om kasten te kopen aan min of meer normale prijzen, maar op Marktplaats en 2dehands is den boel verziekt sinds een maand of 3.
Waar koop jij ze dan als het niet hier, marktplaats of 2dehands is?
Pinball: Mandalorian
Arcade: Operation Wolf3
Slot: JVH

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6155
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door zwartepanter » 12 feb 2021, 18:11

jamiro schreef:
12 feb 2021, 17:36
Pitchie schreef:
11 feb 2021, 10:03

Waar koop jij ze dan als het niet hier, marktplaats of 2dehands is?
Dat vraag ik me ook af maar ik doe de moeite niet om het te vragen :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Pitchie » 12 feb 2021, 19:12

Dat vraag ik me ook af maar ik doe de moeite niet om het te vragen
Je mag mij alles vragen, hoor ;)

Italië, Spanje en Portugal voornamelijk. Net een LOTR in quasi verzamelstaat gekocht uit Portugal. Vaak ook projectkasten die wat aandacht en liefde nodig hebben maar dat doe ik graag en uiteindelijk heb je dan wel een zeer mooie kast voor een prijs die hier minstens 30% hoger ligt

jamiro
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 apr 2017, 10:32
Real name: Danny Wauters

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door jamiro » 12 feb 2021, 19:22

Pitchie schreef:
12 feb 2021, 19:12
Dat vraag ik me ook af maar ik doe de moeite niet om het te vragen
Je mag mij alles vragen, hoor ;)

Italië, Spanje en Portugal voornamelijk. Net een LOTR in quasi verzamelstaat gekocht uit Portugal. Vaak ook projectkasten die wat aandacht en liefde nodig hebben maar dat doe ik graag en uiteindelijk heb je dan wel een zeer mooie kast voor een prijs die hier minstens 30% hoger ligt
Hoe regel je het transport? Je vraagt dan de verkoper hem te laten oppikken door een vrachtwagen/bestelwagen?
Pinball: Mandalorian
Arcade: Operation Wolf3
Slot: JVH

Louwie
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 sep 2018, 09:10
Real name: Kurt
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Louwie » 13 feb 2021, 09:18

transport firma's..... er zijn er eindeloos in Europa, of in gans de wereld... Dat gaat volgens gewichten en grootte goederen. kan gecombineerd worden met anderen goederen. Ik weet dat dit mogelijk is ik doe het zelf met niet met flipperkasten :D
Beste met hen afspreken en al je details al geven op voorhand.
Uiteraard contacten/connecties moet je zelf maken 8-)
u only live once.

billy
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 sep 2013, 04:01
Real name: billymedievalmad

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door billy » 14 feb 2021, 06:45

Die nieuwelingen willen gewoon een flipper om te spelen. Terug naar de roots.
De flipperkast was gemaakt om te spelen op café niet om te verzamelen. De verzamelaars wouden dat een flipper van 20 jaar er nieuw uitzag nu zijn de mensen blij een te vinden met of zonder slijtage die normaal is. Nu is de flipper meestal verkocht voor er gezaagd wordt. Terug naar het normale De meeste verzamelaars kopen gewoon nieuwe kasten tegenwoordig

Gebruikersavatar
Pitchie
Berichten: 547
Lid geworden op: 05 sep 2011, 08:13
Real name: Stefan Calle
Locatie: Belgium

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Pitchie » 14 feb 2021, 11:50

Die nieuwelingen willen gewoon een flipper om te spelen.
Dat klopt wel wat je zegt, maar dat wil niet zeggen dat de waarde van een spelerskast nu even hoog ligt als dezelfde kast in verzamelstaat. En ook niet dat die laatste plots 30% meer waard is.

Ik hoor/lees de gekste meningen de laatste weken: Een propere Getaway vindt je niet onder de 4500€, een RFM kost minstens 2500€,... Laat je niet meeslepen door die hype, is all I'm saying. Wie zoekt, die vindt nog altijd een eerlijke kast aan een eerlijke prijs. Je moet alleen wat meer geduld hebben en verder kijken dan de plaats waar iedereen ze zoekt en waanzinnige prijzen biedt. Dit forum is een goed voorbeeld van een plaats waar af en toe nog prijswaardige kasten aangeboden worden, al is het niet zo frequent meer.

Flippertom
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2020, 21:22
Real name: Tom Segers

Re: Schitterende dr. Who

Bericht door Flippertom » 14 feb 2021, 22:10

Stefan, Kurt,

Als je een duurdere flipperkast koopt in het buitenland, hoe regel je de betzling dan, betaal je steeds cash of gebruik je geld tranferdiensten.

Plaats reactie