Flipperkast thema superhelden

Flippers of onderdelen gezocht
Syme2008
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2021, 20:53
Real name: Syme

Flipperkast thema superhelden

Bericht door Syme2008 » 18 jan 2021, 13:07

Hallo allemaal,

Onze zoon is al een jaartje aan het sparen, heeft al zijn Lego verkocht, zijn geld van zijn plechtige communie en feest (wegens corona geen feest dus kreeg ie het geld wat een gastje normaal kost :) ) bij elkaar gelegd en wil nu eindelijk op zoek gaan naar een leuke flipperkast. Zijn favoriete thema: Spider-Man, gevolgd door alles wat met superhelden te maken heeft en dan star wars.
Zijn huidige budget loopt tot ongeveer 5000 euro.
Heeft er iemand een leuke en vooral degelijke en betrouwbare flipperkast of weet er iemand ééntje staan.

janbooij1977
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 jun 2017, 21:22
Real name: jan
Locatie: The Netherlands

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door janbooij1977 » 18 jan 2021, 17:38

Tja op dit moment is de markt nogal overspannen... Zal nog niet meevallen om wat te vinden zelfs met het mooie budget van 5000€. Laat je niet gek maken is het jullie eerste kast? Kijk goed rond en laat je niet te snel verleiden tot een snelle koop.
in bezit een Deadpool prem Mandolorian pro een Alien PB SE
gehad een Popye,Black rose,Demolitionman,Jurassic Park,Judge Dredd,Star Trek Pro,Avatar, Tranformers Pro,Lord of the Rings,Totan,Monster bash, Oktoberfest,Spiderman,Guardian of the Galaxy pro,CP,Ghostbusters pro, Metallica Pro

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door ivang » 18 jan 2021, 19:12

Spider-Man het favoriete thema ?

Niet twijfelen dan en op zoek gaan naar deze, toevallig ook nog eens een van de leukste kasten ooit gemaakt (de mijne is dus helaas niet te koop ... 😉)
14ECFABA-41F2-4812-8D15-7E4790A04990.jpeg
14ECFABA-41F2-4812-8D15-7E4790A04990.jpeg (60.46 KiB) 3089 keer bekeken
Kom je er eentje tegen en wil je toch eerst wat advies dan zeker niet aarzelen om het hier te vragen !

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5768
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Pascal » 18 jan 2021, 20:13

Ik zou ook de “red” spiderman aanraden

janbooij1977
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 jun 2017, 21:22
Real name: jan
Locatie: The Netherlands

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door janbooij1977 » 18 jan 2021, 20:19

Ik heb ook een Spiderman staan maar niet te koop op dit moment. Ik weet niet waar jullie wonen een keer komen spelen kan altijd :pin:
in bezit een Deadpool prem Mandolorian pro een Alien PB SE
gehad een Popye,Black rose,Demolitionman,Jurassic Park,Judge Dredd,Star Trek Pro,Avatar, Tranformers Pro,Lord of the Rings,Totan,Monster bash, Oktoberfest,Spiderman,Guardian of the Galaxy pro,CP,Ghostbusters pro, Metallica Pro

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6150
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door zwartepanter » 18 jan 2021, 23:48

Inderdaad Ivan, topkast! De Black Spiderman blijft hier ook nog wel ff staan :lol: . Ik weet nog dat ik de eerste keer de red Spiderman bij Evert speelde. Wat een kutkast! Direct daarop kocht ik één van de weinige Blacks ...

Syme2008
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2021, 20:53
Real name: Syme

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Syme2008 » 19 jan 2021, 13:33

Bedankt voor de reacties allemaal... We zijn er bijna uit maar twijfelen tussen 2 flipperkasten:
- De spiderman (red) is een mooie kast, valt binnen de interesse van onze zoon én staat aan de kust te koop voor 5000 euro (vaste prijs). Het betreft een flipperkast die waarschijnlijk in exploitatie gestaan heeft en sinds een jaar bij de huidige eigenaar staat. Voor de rest zijn we aangewezen op de foto's en de woorden van de verkoper...
- We kunnen ook zoeken naar de guardians of the galaxy, ook een flipperkast die onze zoon erg leuk vindt. Die is nieuwer, eventueel bekijken we of we nog een klein beetje kunnen bijleggen en bob naar 5500 gaan om zulke 2e hands kast in de pro uitvoering te zoeken. Dan is het een nieuwere kast, ledverlichting, minder kans dat er al snel wat vervangen moet worden,...
Wat zouden jullie doen?

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door ivang » 19 jan 2021, 14:10

Volgens mij - en nu wil ik zeker niet onder de verkoper zijn duiven schieten - is 5000 toch wel redelijk veel voor een SM, zeker voor een kast die uit exploitatie komt (dus niet HUO) , ondanks de gekke prijzen tegenwoordig.

Een GOTG aan 5500 lijkt me dan een 'interessantere' koop , toch wat betreft vraagprijs tov 'reële waarde', al is vooral dat laatste momenteel dus een zeer moeilijke...

Let wel, ook aan een recentere kast kan wel eens wat stuk gaan, en led (behalve dan voor het verbruik) is niet altijd een meerwaarde in een kast .... ;-)

Tot slot nog de legende, kan je daar ook alvast aan wennen :
SM = Spiderman
HUO = Home Use Only
GOTG = je raadt het wel .... 8-)

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Den Duze » 19 jan 2021, 14:17

Ik heb ze allebei gehad.. en ik neem de Spiderman altijd voor op de Guardians (maar ja is natuurlijk ook smaak/interesse).

Als ik kijk naar gameplay en uitdaging schat ik de Spiderman toch een stuk hoger is dan de Guardians.
Guardians is ook wel een leuke kast met een - redelijk eenvoudig - te behalen eindspel (dit blijft toch steeds het doel op een privé kast - denk ik) maar bijlange niet zo leuk als het eindspel van de Spiderman.

Nu, ik weet niet of je weet dat er ook een vernieuwde uitgave bestaat van de Spiderman, namelijk een Vault editie.
https://sternpinball.com/game/spider-man-vault-edition/
Deze is nieuwer en met led maar geen idee of je deze nog ergens nieuw kan kopen of 2é hands kan vinden
Persoonlijk vind ik de Red Spiderman mooier maar misschien voor een 13 jarige ....

Syme2008
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2021, 20:53
Real name: Syme

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Syme2008 » 19 jan 2021, 14:19

Ik moet wel zeggen dat we nog geen guardians of the galaxy gevonden hebben voor 5500 hé, we zoeken hem voor ongeveer dat bedrag :)
Maar ik vrees dat dit een moeilijke zoektocht kan worden, terwijl de spiderman nu te koop staat. Goh, moeilijk! Onze voorkeur gaat ook uit naar de GOTG!

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Den Duze » 19 jan 2021, 14:20

ahja, en ook zoals Ivan ook vermeld:
Op die Vault editie zitten leds maar persoonlijk vind ik deze veel te verblindend (kan je waarschijnlijk wel instellen) .... liever de goede oude verlichting ;) is stukken beter (op deze kast toch)

Syme2008
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2021, 20:53
Real name: Syme

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Syme2008 » 19 jan 2021, 14:23

@ Den Duze: Ik snap je redenering betreffende het spel helemaal, maar voor onze zoon zou het nét beter kunnen zijn wanneer het eindspel wat makkelijker te halen is dachten wij.
De vault edition kennen we maar deze vind je niet onder de 6500 euro... En onze zoon vindt de gewone red mooier :)
Maar GOTG vindt ie nog mooier :)

Syme2008
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2021, 20:53
Real name: Syme

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Syme2008 » 19 jan 2021, 14:25

Wat betreft de Led volg ik je helemaal... Persoonlijk vind ik alle nieuwe flipperkasten véél te fel verlicht! het zachte licht van vroeger vind ik ook veel mooier... Maar onze zoon beslist helaas mee :)

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 654
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Den Duze » 19 jan 2021, 14:40

Hij heeft gelijk dat hij mee beslist :D
Spijtig voor jullie heb ik onlangs (maandje geleden) mijn GOTG omgewisseld.
Had ik dit geweten had ik deze aan jullie verkocht en kon ik die verdomde JP kopen die ik zo graag wil :roll:
Soit... succes in de zoektocht

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door aquasat » 19 jan 2021, 15:56

De spiderman is echt een top kast.
De side flipper zal ook een extra uitdaging geven.
Voor mij zoveel beter dan een GOTG pro.
Voordeel van de spiderman is dat er geen premium is met meer features.
Bij de GOTG heb je dit wel.

Het eindspel halen kan altijd, daarvoor kan je verschillende zaken doen als je dat echt wil.

Ik heb al spelers hun kasten op 10 ballen per spel zien zetten + extra ballen.
Ik heb er al gezien die hun outlines dicht maken met een rubber.
TAF

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door jjj080 » 19 jan 2021, 16:29

ivang schreef:
19 jan 2021, 14:10
Volgens mij - en nu wil ik zeker niet onder de verkoper zijn duiven schieten - is 5000 toch wel redelijk veel voor een SM, zeker voor een kast die uit exploitatie komt (dus niet HUO) , ondanks de gekke prijzen tegenwoordig.

Een GOTG aan 5500 lijkt me dan een 'interessantere' koop , toch wat betreft vraagprijs tov 'reële waarde', al is vooral dat laatste momenteel dus een zeer moeilijke...

Let wel, ook aan een recentere kast kan wel eens wat stuk gaan, en led (behalve dan voor het verbruik) is niet altijd een meerwaarde in een kast .... ;-)

Tot slot nog de legende, kan je daar ook alvast aan wennen :
SM = Spiderman
HUO = Home Use Only
GOTG = je raadt het wel .... 8-)
beste ivan

ik ben in contact via messensger met de koper, om wat advies te geven... en voor alle duidelijkheid, wij zijn niet de verkoper
ik heb foto's van de spiderman gezien, er zitten heel wat "mods" op : siderails (nog nooit het model gezien), pinblades (80 euri), speaker panel...
het is idd veel geld en het is niet duidelijk of de flipper uit exploitatie komt (ik denk eerder van niet, ik ken geen enkele exploitant die speciale side rails plaatst en dan op café gaat zetten)...
voor mij is het een flipper die iemand mss van een exploitant gekocht heeft en dan wat gepimpt heeft...
ik heb nu naar een foto van de magneet gevraagd, als er daar schade is, is de flipper zwaar bespeeld geweest

grtz

janbooij1977
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 jun 2017, 21:22
Real name: jan
Locatie: The Netherlands

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door janbooij1977 » 19 jan 2021, 17:08

Ik heb beide kasten staan en zou niet echt kunnen kiezen.... Beide top kasten als je van wat snelheid houd en mbt led.... Smaken verschillen mijn sm staat in led en ik vind het zeker een toegevoegde waarde meer kleuren en lichter
in bezit een Deadpool prem Mandolorian pro een Alien PB SE
gehad een Popye,Black rose,Demolitionman,Jurassic Park,Judge Dredd,Star Trek Pro,Avatar, Tranformers Pro,Lord of the Rings,Totan,Monster bash, Oktoberfest,Spiderman,Guardian of the Galaxy pro,CP,Ghostbusters pro, Metallica Pro

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door ivang » 19 jan 2021, 17:10

Jan, zoals ik al zei : ik wilde niks verkeerd zeggen over de verkoper hé, enkel aangeven dat een SM voor die prijs zeker geen koopje is ... of beter : dat het tot een maand of 2 geleden zeker geen koopje was .... ;-)

BTW verzamelaarswiskunde :

waarde van de kast
+ waarde van de mods
---------------------------
= waarde van de kast (+ misschien ietske extra)

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Richard Baan » 19 jan 2021, 18:09

Smaak verschilt. Wat de een een geweldige kast vindt hoeft de ander misschien niets te vinden.
Ik vind Spiderman niet zo leuk.
Ook mijn mening doet er niet toe.

Maar voordat je een dergelijk bedrag uitgeeft voor je eerste flipperkast zou ik de kast eens goed bespelen. Oordeel zelf. Het is niet goedkoop.

Je kunt de kast altijd wel weer verkopen, maar toch zonde mocht hij niet meer bevallen als de nieuwigheid er af is.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door jjj080 » 19 jan 2021, 18:59

ivang schreef:
19 jan 2021, 17:10
Jan, zoals ik al zei : ik wilde niks verkeerd zeggen over de verkoper hé, enkel aangeven dat een SM voor die prijs zeker geen koopje is ... of beter : dat het tot een maand of 2 geleden zeker geen koopje was .... ;-)

BTW verzamelaarswiskunde :

waarde van de kast
+ waarde van de mods
---------------------------
= waarde van de kast (+ misschien ietske extra)
had ik ook zo begrepen en proberen te schrijven...

de info die ik heb :

de verkoper vraagt 5000,00 € voor de flipper en 150,00 € voor levering
verkoper wil de flipper voor 5000,00 € leveren (laat dus het vervoer vallen, het is een aanzienlijke verplaatsing)

5000 € - 150 € (vervoer) - 300 € mods (ruw geschat) = 4550,00 euri voor de blote SM (nog altijd veel tot een maand of 2 geleden idd)...

janbooij1977
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 jun 2017, 21:22
Real name: jan
Locatie: The Netherlands

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door janbooij1977 » 19 jan 2021, 21:46

Ik bedoelde er niks mee gaf alleen mijn mening mbt het spel en mbt de prijs want daar kan in deze tijd niks meer van zeggen 5000€ is in deze markt waarschijnlijk wel reëel zeker als ze hem thuis brengen. Maar een kast kopen zonder hem gezien en gespeeld te hebben raad ik zeker af. Ik zeg niet dat de verkoper niet te vertrouwen is ik ken hem waarschijnlijk niet maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die het schip in gaan en dan is 5000€ best veel geld. Ik weet niet of jullie al een sm of Gotg gespeeld hebt maar ga eerst ergens wat spelen. Dan kan je de voor en tegens eens zien.
in bezit een Deadpool prem Mandolorian pro een Alien PB SE
gehad een Popye,Black rose,Demolitionman,Jurassic Park,Judge Dredd,Star Trek Pro,Avatar, Tranformers Pro,Lord of the Rings,Totan,Monster bash, Oktoberfest,Spiderman,Guardian of the Galaxy pro,CP,Ghostbusters pro, Metallica Pro

Dennis
Berichten: 887
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door Dennis » 20 jan 2021, 07:50

De prijs is helaas op dit moment inderdaad de marktprijs. De nieuwe siderails kan ook zijn gedaan omdat de oude beschadigd waren. En als de nieuwe van die "oren" hebben bij de flipperknoppen kan dit ook gedaan zijn om schade rond de flipperknoppen te verbloemen. Een echte purist heeft daar moeite mee. Maar de kast speelt er niets minder om hoor.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : HSll, Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, AC/DC bib, Aerosmith pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door glenn pellis » 21 jan 2021, 19:58

Die spiderman is , denk ik, wel opgeknapt.
Per toeval ken ik de mensen in kwestie.
Zijn geen handelaars. Kast zou technisch in orde moeten zijn. Inderdaad een aantal mods.
Vanwaar hij komt weet ik niet.
Mensen zijn ok. Misschien proberen tot een akkoord te komen (bod doen) je weet nooit
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
jjj080
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 sep 2011, 10:09
Real name: JAN VERHEUEN
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door jjj080 » 22 jan 2021, 11:18

glenn pellis schreef:
21 jan 2021, 19:58
Die spiderman is , denk ik, wel opgeknapt.
Per toeval ken ik de mensen in kwestie.
Zijn geen handelaars. Kast zou technisch in orde moeten zijn. Inderdaad een aantal mods.
Vanwaar hij komt weet ik niet.
Mensen zijn ok. Misschien proberen tot een akkoord te komen (bod doen) je weet nooit
ik heb deze flipper vorig jaar zien verschijnen op facebook marketplace, af te halen in musson, tegen de luxemburgse grens, verkoper had ook een elvis staan, omdat dit nogal ver was, zijn wij er niet onmiddellijk omgereden; verkoper heeft dan de spider-man en elvis (interesseerde ons niet) in één koop verkocht aan een handelaar in Limburg; nadien moet deze dan bij de huidige eigenaar geraakt zijn; wij hebben nadien nog een Avatar bij dezelfde verkoper in luxemburg gekocht... de Avatar was in ieder geval ok...

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2350
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flipperkast thema superhelden

Bericht door glenn pellis » 22 jan 2021, 14:24

Die mensen hebben ook een elvis dacht ik. Zal dan hoogstwaarschijnlijk om dezelfde gaan.
Alleen is alles nu een pak duurder geworden 😕
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Plaats reactie