Hallo

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
Funsystems
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2020, 15:33
Real name: Dewispelaere Lieven
Locatie: West-Vlaanderen

Hallo

Bericht door Funsystems » 06 nov 2020, 17:47

Ik ben Dewispelaere Lieven en had al een 35 jaar een flipper ( strato flight williams) in het stof staan.
Ooit gekregen van een leraar Nederlands. Door corona had ik eindelijk eens tijd om die op te knappen.
playfield was wat toegetakeld en dacht dat die te repareren viel. Uiteindelijk wilde ik de flipper volledig onderhanden nemen en als ik aan iets begin wil ik het ook goed doen;-)
Met als resultaat dat ik alles eruit heb gehaald, alle units/relays volledig gedemonteerd heb , gezandstraald, gespoten met 2K verf,
alle contacten gereinigd, afgesteld enz. uiteindelijk beslist om voor playfield sticker te maken. dus met bookscanner gescand, gestiched en dan in affinity designer volledig hertekend. was hier wel een weekje zoet mee. Op transparante sticker laten drukken in 4 kleur met wit onderduk. daarna op playfield ( nieuwe inserts) en met 2K clear lak afgespoten.
backglas was wat beschadigd. heb deze nieuw laten maken door iemand in Nederland. flippers en poppers en sling rebuild
Ik was dan toch op dreef en heb dus ook artwork gemaakt voor top kabinet en body en op sticker laten drukken.
IK maak wel nog eens een aantal foto's om te posten. Indien je de files wil kan ik die altijd mailen.
Enfin, ik ben dus nu eigenlijk op zoek naar een 2e flipper van rond 1980-1990 om ook op te knappen. liefst dus een defecte die vuil is :D

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1639
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Hallo

Bericht door kris-seeburg » 06 nov 2020, 18:26

Welkom hier Lieven :cheers:

Plaats reactie