Een kennismaking én zoektocht

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
Syme2008
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2021, 20:53
Real name: Syme

Een kennismaking én zoektocht

Bericht door Syme2008 » 18 jan 2021, 13:03

Hallo allemaal,

Mijn naam is Elke en samen met mijn man en zoon ben ik op zoek naar een leuke flipperkast voor onze zoon.
Omdat we “nieuw” zijn in de wereld van flipperkasten (als eigenaar, zowel ik als mijn man hebben vaak gespeeld in onze jeugd :)) willen we hier toch wel wat raad komen vragen.
We komen dus vooral bijleren (hoe onderhoud je een flipperkast, hoe zie je dat ze in goede staat is, waarop moet je letten, welke flipperkasten zijn leuk voor een jongen van 13 en blijven hun waarde toch wat behouden, enz...).
Daarnaast zoeken we een betrouwbaar adres waar we dan eventueel onze zoon zijn flipperkast kunnen aanschaffen.
Groetjes allemaal

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3849
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Een kennismaking én zoektocht

Bericht door Richard Baan » 18 jan 2021, 15:42

Welkom hier.

Voor de vraag over onderhoud: zie mijn onderschrift: de techniek staat voor niets.
Zoveel mogelijk in Jip-en-Janneke-taal uitgelegd hoe eea. werkt en hoe je storing zoekt.
Succes!
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Flippertom
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2020, 21:22
Real name: Tom Segers

Re: Een kennismaking én zoektocht

Bericht door Flippertom » 18 jan 2021, 22:27

Welkom,

Mooi dat jullie ook een flipperkast willen aanschaffen. Hou er wel rekening mee dat de prijzen van flippers de laatste maanden erg gestegen zijn. Alles hangt er dus van af welk budget je wil spenderen. Let goed op op sites als tweedehands of marktplaats waar oplichters ook actief zijn. Mogelijk kan je hier een kast van een lid kopen of bij een handelaar waar je iets meer betaald maar de kasten zijn wel perfect in orde. Voor topkasten zoals the addams family, indiana jones, ... betaal je al snel 5000 eur en meer. Andere populaire kasten zoals star trek, fish tales, the shadow,... dikwijls tss 2500 en 4000.

Kijk misschien ook wat youtube filmpjes om te weten waarop je moet letten en lees hier de verschillende items

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1639
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Een kennismaking én zoektocht

Bericht door kris-seeburg » 19 jan 2021, 06:21

Welkom hier :cheers:

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Een kennismaking én zoektocht

Bericht door ivang » 19 jan 2021, 11:36

"welke flipperkasten zijn leuk voor een jongen van 13"

Eigenlijk is dit een vraag die enkel de jongen zelf (en zijn ouders natuurlijk die de kast liefst ook wel leuk vinden) kan beantwoorden, en wel door de kasts eerst een paar keer te spelen.

Met de huidige maatregelen is dat allemaal iets makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar eigenlijk zou je een kast die je er op het zicht wel leuk vindt uitzien toch eerst een paar keer zelf moeten spelen. Een kast die er heel leuk of mooi uitziet kan na een paar spelletjes voor de ene de max zijn, terwijl het de andere het er tegen dan al wel mee gehad heeft.

Probeer dus zeker eerst een mogelijkheid te vinden om de kast een paar keer in het echt te spelen (bij een liefhebber, in het flippermuseum, ....) voor je er eentje wil gaan kopen. Er vallen immers vast leukere dingen te verzinnen dan voor een paar 1000 euro een 'stuk speelgoed' te kopen waar al na een uur of 2 de fun vanaf is (ook al kan je dat dan - tenzij je veel te veel betaald hebben - nadien wel voor min of meer dezelfde prijs opnieuw verkopen)

Syme2008
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2021, 20:53
Real name: Syme

Re: Een kennismaking én zoektocht

Bericht door Syme2008 » 19 jan 2021, 13:46

Bedankt voor je reactie! Nu, we gaan uiteraard niet over één nacht ijs hoor. Zo zijn wel al een paar keer gaan spelen bij Free Play in Lanaken, hebben we via de computer ook al digitaal gespeeld én lezen we reviews om te zien welke kasten als leuk ervaren worden. Voor onze zoon moet ook het thema aanspreken... Zo wil hij géén Adams Familie terwijl dit mijn all time favoriet is :D Hij zit momenteel in de superhelden wereld, heeft al die films gekeken, vindt ie fantastisch.
Dus zal het een flipperkast worden in dat thema en zoeken we naar een combinatie van het thema, juiste prijs/kwaliteit, voldoende spelplezier, voldoende waardevast,...
We hebben dus 2 voorkeuren:
- De ietwat "oudere" maar erg leuke spiderman (red)
- De nieuwere guardians of the galaxy (pro model)
Wordt dus een zoektocht naar de juiste :)

Plaats reactie